Gå til innhold

Hvilket forhold til Toastmaster?

Snorkie

Anbefalte innlegg

Vi sliter litt med å finne ut hvem vi skal spørre om å være Toastmaster :-? Den som passer best til rollen er mannens forlover, så da går jo ikke det... Hvor morsom og pratsom må denne personen være?

Hvem har dere valgt til toastmaster? Familie, slekt, nær venn/venninne, fjern venn/venninne, innleid? Og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har valgt min kjæres onkel (dvs. vi har ikke spurt ennå, det gjør vi neste helg, men vi er sikre på at han sier ja) som vår toastmaster. Han var en av flere mulige kandidater (to andre onkler) som vi tror vil gjøre en god jobb. Han er vant med å snakke i forsamlinger, har masse humor, vil ikke bli ufin eller støte noen, klarer å passe tida og kommunisere med kjøkkenet, og er generelt en mann vi liker veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig sikker en stund, men har plutselig blitt usikker igjen. Aner ikke hvem vi skal velge for øyeblikket. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha min kjæres svoger. Spurte allerede da vi satt datoen og fikk svar i høst at om vi ena ville ha ham så ville han gjerne. Han er den som passer best til denne oppgaven for vår del, han er kjempeflink til å kunne bryte inn i en samtale for å si noe, han er alltid et naturlig midtpunkt når vi er mange samlet, er morsom. Og vi som skal ha et uformelt bryllup, han er rett og slett den som passet best, og en vi alltid vil ha mye med å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toastmasteren vår er helt ideell: han er skotsk, men snakker norsk etter et studieår her for noen år siden (så han kan slå over på begge språk hvis nødvendig), er formann i en tale- og debattforening i Skottland og vil mer enn gjerne påta seg oppgaven! Han er en veldig god venn av min kjære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har valgt en kompis av min kjære. Han er både morsom, veldig flink til å holde orden på ting og organisere ting. Han var dessuten toastmaster i et annent bryllup, så han har erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha søskenbarnet til mødrene våres! Han holdt en flott tale i sin brors begravelse(som døde i en tragisk ulykke), han er humoristisk, morsom og bestemt/autoritær(bakgrunn fra narkopoliti og økokrim)! Tror han blir bra jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sliter litt med å finne ut hvem vi skal spørre om å være Toastmaster  :-?  Den som passer best til rollen er mannens forlover, så da går jo ikke det...

Hvorfor kan ikke forloveren også være toastmaster? Hvis han passer best og vil ta på seg jobben må vel det være greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min venninnes bryllup i sommer var brudgommens forlover også toastmaster. Han gjorde et morsomt poeng ut av det i innledningen sin, faktisk...

Det funket ikke så bra i dette bryllupet, men jeg tror det hadde mer med han som person å gjøre. Han hadde ikke passet som toastmaster selv om han ikke var forlover, for å si det sånn...

Generelt så synes jeg ikke det gjør noe, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha min forlovers samboer (forloveren er også min søster) han er morsom, utadvendt, liker å snakke samtidig som han har en seriøs og alvorlig side - og som et pluss syns han mitt (vårt) bryllyp er årets store begivenhet..Han er så søt, da han fikk høre at jeg skulle sove over hos de natt til den store dagen ble han kjempoppspilt og sa at da skulle han ordne champagne og frokost og sånn...hi hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en god kamerat som toastmaster, det fungerte veldig fint! Synes det var helt naturlig å spørre han siden han både er morsom, pratsom og han kjenner oss begge godt.

Lykke til med valget :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammas lillebror skal være vår toastmaster.

Han er i femtiårene, er utdannet lærer (har goood tålmod) og driver digert gartneri. Han har i tillegg tre små barn fra ti og nedover, så det skal litt til å vippe han av pinnen :ler:

Vi ønsker oss en toastmaster som er mer seriøs enn morsom, heller en Fredrik Skavlan enn en Tommy Steine.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ønsker oss en toastmaster som er mer seriøs enn morsom, heller en Fredrik Skavlan enn en Tommy Steine.....

Og jeg ønsker en mellomting :ler: bra mpte p si det på Tex :ler:

Problemet med han vi har funnet er at jeg tror han vil passe utmerket på selve dagen, men i forkant kan vi ikke forvente noen ting som helst, og det er kanskej litt dumt. Han er en meget opptatt mann. :-? Lurer så fælt på hvordan vi skal løse det :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bør vel være tilgjenngelig for å ta i mot sanger og talere til talelisten ++ Han tilbringer store deler av tiden i utlandet, så kan være vanskelig å få tak i hvis det skulle være noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan du ikke få noen andre til å hjelpe deg med det, da? Feks din mamma? Eller en forlover? Eller en svigermor som gjerne vil ha en oppgave?

.. og så kan dere heller ta et møte med han noen dager før bryllupet for å snakke litt om hvordan dere vil ha det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det hadde vært en ide ja. Tenker ikke lengre enn nesa noen ganger :ler:

Hvor lenge før bryllupet bør man spørre toastmasteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du med han i forkant da...?

Det samme lurer jeg på, så lenge han har tid nok til å forbrede seg litt så trenger man vel ikke toastmasteren før den store dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme lurer jeg på, så lenge han har tid nok til å forbrede seg litt så trenger man vel ikke toastmasteren før den store dagen?

Bra, da er det vel klart da. Men hvor lenge før bør man spørre? Noen som har noen formeninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...