Gjest Qlio Skrevet 25. januar 2004 #21 Del Skrevet 25. januar 2004 Lykke til på familievernkontoret. Håper du har mere hell der enn det "vi" har hatt. All lykke til dere der oppe, gi lilleprins en god klem fra tante ned i gata. Det er få ting som er tristere enn ett trist barn. Sier hun som nettopp har fått beskjed om at stedatter ALDRI vil komme tilbake til oss..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 25. januar 2004 #22 Del Skrevet 25. januar 2004 Dette må være en fryktelig vanskelig situasjon, tex! :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 26. januar 2004 #23 Del Skrevet 26. januar 2004 Takk for støtten jenter. Det er vanskelig å være mor med gode intensjon1er, det er ofte en møter du som er alenemor er bare ute etter å lage bråk for eksen din... noe som faktisk ikke alltid stemmer.... Qlio, hva er det som skjer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke innlogget Sissi Skrevet 26. januar 2004 #24 Del Skrevet 26. januar 2004 Tex - ikke regn med støtte/hjelp fra familievernkontoret. De kommer til å møte deg med akkurat det du beskriver "du er en fæl mor som er ute etter å ta far". Det skinner gjennom i en del andre innlegg her også, "du må gi far mer tid, så går det". Mao: det er nok din skyld.... Jeg er ellers helt enig med deg, hva er vitsen med samvær om ungen likevel ikke er sammen med far?? Er poenget at barnet IKKE skal være sammen med mor annenhver helg?? Er det så viktig at det uansett er greit hvem far overlater ansvaret til? Til den som mente at gutten skulle snakke med faren: Ærlig talt, ungen er 6 år! Du kan ikke pålegge et så lite barn et slikt ansvar. Det er foreldrene som må ta avgjørelser etc. Til slutt: DU har ansvaret, Tex. I siste instans er det ditt ansvar at ungen har det bra, og det er du helt sikkert kompetent til å ta (selv om famvernkontor og andre beskylder deg for å være ei jævla hurpe av en mor som baaaare er ute etter å ødelegge mellom far og søn.....) lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 26. januar 2004 #25 Del Skrevet 26. januar 2004 hva er vitsen med samvær om ungen likevel ikke er sammen med far?? Om far ikke er hjemme en kveld så går jeg ut ifra at de sees resten av helgen? Forøvrig helt enig i at en 6-åring ikke kan pålegges ansvaret mht å ta opp dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 26. januar 2004 #26 Del Skrevet 26. januar 2004 Poenget var vel ikke at 6-åringen skulle få ansvar i å ordne opp i dette - men at han kunne oppmuntres til å fortelle pappa'n sin hvordan han føler det... Det var ihvertfall det jeg mente da jeg sa meg enig i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 26. januar 2004 #27 Del Skrevet 26. januar 2004 Nå har jeg i alle fall snakket med familievernkontoret. Damen var kjempegrei og sa at dette slett ikke er noe uvanlig fenomen...... Ingen bombe akkurat...... Hun foreslo at jeg skal forsøke å få faren i tale. Avtale et møte eller ta det over telefon. Ungen skal holdes helt utenfor. Problemet er jo bare at vi ikke har noen skriftlig samværsavtale, så jeg er redd han bare kutter helt.... Jeg vet rett og slett ikke..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 26. januar 2004 #28 Del Skrevet 26. januar 2004 Kutter faren helt ut for at du setter krav, er det noe gale med han. Da kan en jo faktisk begynne å lure på hva som gagner barnet. Jeg synes du skal ta det opp med han, for dette sliter tydeligvis veldig mye på barnet. Ønsker deg lykke til, og håper det ordner seg til det beste for barnet. :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 26. januar 2004 #29 Del Skrevet 26. januar 2004 Hvis jeg har tolket dette rett: Har han sønnen sin fire dager i måneden, ja da kan han jobbe andre dager den måneden. Hans samboer er ikke barnevakt, men barnets "stemor" på en måte. Går man inn i et forhold med barn fra før, så velger man det og er da ikke redusert til barnevakt. Er fotballen så viktig at sønnen legger merke til det og ber om at fotballen på tv skal gå bort???? Ja, da er det virkelig noe som er galt med prioriteringene til hans far. Synes du er kjempeheldig som faktisk kan prate med hans nye samboer. Kanskje du kan ta det den veien? For vil virkelig hans pappa komme til å høre på ham om han selv sier han ikke er fornøyd? Og om du er redd for at pappaen skal kutte kontakten om du "bråker" med dette, ja så må vel det heller være bedre om din sønn fikk slippe å gå dit og heller se på din nåværende som sin mannlige rollemodell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 26. januar 2004 #30 Del Skrevet 26. januar 2004 Vil bare si at jeg synes ex'en din virker som den største drittsekken på jord.... Har selv en kamerat som lengter seg syk etter gutten sin, og vil helst ta igjen for all den tiden de ikke har sammen når han endelig er på besøk. Det er jo det som er normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 26. januar 2004 #31 Del Skrevet 26. januar 2004 Uff, skjønner godt du er frustrert Hvis han har sønnen din annen hver helg, så skjønner jeg jo at det i n n i m e l l o m kan kollidere med "årets happening", men man skulle jo tro at det skal være rimelig viktig og at man normalt sett bør kunne ordne så man gjør sine ting de helgene man ikke har barnet.. Uansett hvor søt og grei samboeren er, så er det jo ikke henne han først og fremst higer etter å være sammen med.. Jeg syns godt du kan si til ham at hvis han skal noe, så kan han heller sende barnet hjem så kan de være sammen en gang det passer bedre. Det er jo tross alt(eller skulle være) samvær med far dette her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 27. januar 2004 #32 Del Skrevet 27. januar 2004 Hvordan gikk det? Fikk du far i tale? Jeg vil vite hvordan det går med deg og sjamøren min oppi gata! Hva som skjer her? Qliomannen fikk en telefon på søndag med beskjed om at stedatter aldri ville til oss mer. De (moren og Qliomannen) skal møtes på torsdag. Grunnen fikk vi ikke vite. Men vi skal visstnok ha henne i morgen? Spør du meg, så spør jeg deg........for jeg skjønner ingeting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå