Gå til innhold

Menstruasjonseksperter der ute!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke vanlig å ha det så ille, og det kan ikke fortsette slik. Det nedsetter jo livskvaliteten ganske mye vil jeg tro..

Har du TS fått utført grundig utredning/undersøkelse av spesialist, for å utelukke underliggende sykdom?

TS HER:

Nei, det har jeg ikke! Hvilken spesialist?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, fikk min hos doktor. Min p-stav er prevensjon for tre år. Legene kan ikke si for sikkert at man kan bli "kvitt" mensen med denne, men det var helt klart hinting fra legen sin side om at han forventet at det skulle gå lenger og lenger tid mellom hver blødning, og at jeg burde være uten menstruasjon etter omtrent 8mnd. Flere av venninnene med p-stav mine fyller denne beskrivelsen perfekt.

Men ikke jeg nei, her kommer det på datoen, som et ekspresstog i rute. Dog med mindre smerter, som var det jeg ville formidle. :)

Men er ikke det vondt med p-stav, pris etc?

AnonymBruker
Skrevet

Det med at kroppen trumfer over hormonene sliter jeg også med. Kan ikke engang ta to brett i slengen uten at jeg får mellomslagsblødning, og jeg går også på microgynon. Jeg blir så FORBANNA!! :kjefte:

Men vurderer å prøve Cerazette, for denne hører jeg kan hjelpe med å fjerne mensen helt. Er det kanskje noe du kunne prøvd også? Alle reagerer forskjellig på p-piller. Selv om microgynon fungerer for mange i forhold til å hoppe over, er det desverre ikke slik for alle. :snurt:

Jeg har prøvd Cerazette, og det fungerte mot sin hensikt med meg. Det kan også skje! Det er enten eller.. Så kjedelig.

Jeg har vert over mange p-pilletyper. Og alle fungerer likt på meg i forhold til pausene.

Men de mellomslagsblødningene du får..; stopper de? Jeg har ikke tegn til blod fra mens til mens. Bare etter 2,5 mnd blør jeg til jeg pauser og får mens.

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg mener ikke dette negativt, men dere som blør såpass mye...veier dere over "normalen"?

En i familien min hadde samme problem. Hun var ikke direkte tykk, men absolutt lubben og da hun gikk ned 10 kg ble mensen hennes helt regelmessig og med vesentlig mindre blod og smerter.

Jeg TS er så vidt undervektig. Men blødningene er ikke kraftige. Bare smertene.

Skrevet

Jeg har prøvd Cerazette, og det fungerte mot sin hensikt med meg. Det kan også skje! Det er enten eller.. Så kjedelig.

Jeg har vert over mange p-pilletyper. Og alle fungerer likt på meg i forhold til pausene.

Men de mellomslagsblødningene du får..; stopper de? Jeg har ikke tegn til blod fra mens til mens. Bare etter 2,5 mnd blør jeg til jeg pauser og får mens.

Erfaringsmessig spotter jeg frem til neste mens. Men trikset er: når jeg får en sånn blødning midtveis i andre brettet, så tar jeg bare en pillefri uke! Da blør jeg ferdig i tre, fire dager. Etter dette pilleoppholdet på en uke, der mensen kommer, starter jeg bare på nytt brett.

Så lenge man har tatt minst 21 piller, kan man ta pillefri uke når som helst på microgynon! :) Det er en stor fordel synes jeg, når det gjelder microgynon.

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Kroppen kommer i ubalanse slik som dere sjonglerer med drøssevis av forskjellige prevensjonsmidler og medikamenter. Er det virkelig så vanskelig å begripe? Kvinnekroppen er skapt slik at vi skal ha regelmessige menstruasjonssykluser, fra vi starter i puberteten til vi kommer i klimakteriet.

Tilføyelse: Det er vel unødvendig å si det, men under graviditet har man selvfølgelig ikke menstruasjon.

Endret av Arabella
AnonymBruker
Skrevet

TS HER:

Nei, det har jeg ikke! Hvilken spesialist?

Gynekologer er spesialister på kvinnekroppen.

AnonymBruker
Skrevet

Regelmessighet kan ha noe med vekt å gjøre, da har man som oftest PCOS.

Smerter og blødningsmengde har ingenting med vekt å gjøre.

Jeg har blødd aller mest og hatt mest smerter som veldig slank(bmi på 19). Blødde mindre og hadde mindre smerter når jeg veide 20 kg mer.....Så for meg stemte det ikke.

Har forøvrig hatt relativt kraftige blødninger hele livet, men det minsket betraktelig på p-piller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...