mamma21 Skrevet 23. januar 2004 #1 Del Skrevet 23. januar 2004 Er det normalt å sende et barn på 2,5år alene ut for å leke utforbi huset??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bronce Skrevet 23. januar 2004 #2 Del Skrevet 23. januar 2004 Må bare innrømme at min lille bare var 2år da hun var alene i hagen og lekte :oops: Jeg var slett ikke trygg, sto med ett øye i vinduet og ett på kokeplata :o Hun satt der på huskestativet, strålende fornøyd Lekte med nabobarna og hygget seg Min eldste var 4 år før hun ville ut alene, min yngste var tidligere moden og presset på Kanskje jeg gjorde feil, var ihvertfall utrygg når hun var ute, men slåssingen, skrikingen, og springingen ut etter henne var verre enn å se henne leke i hagen Modenhet, oppfølging, området osv spiller nok en rolle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 23. januar 2004 #3 Del Skrevet 23. januar 2004 jeg ville aldri gjort det.. har ei jeg "kjenner" som slipper ut ungen sin og hun ble akkurat to år. hun kan ikke se direkte til lekeplassen, må liksom ut på terrassen. men jeg hadde aldri gjort det.. syntes de er små enda til å gå ut alene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 24. januar 2004 #4 Del Skrevet 24. januar 2004 i sommer gjorde jeg det. da var gutten to. For da bodde det en liten nabogutt her på tre som han brukte leke med. Men da sto enten mannen eller jeg vakt i vinduet ja! Regner med at han får ut alene igjen til sommeren, men ikke nå når det er så glatt og sånn. Må bare si, det er ikke bilder heller her vi bor da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2004 #5 Del Skrevet 24. januar 2004 Det kommer jo helt ann på hvordan man bor. Har du lukket have og det ikke re så mange biler så Ja hvorfor ikke- Bor du rett ved en vei, og ingen have eller avgering så ville jeg nok blitt med ut :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 24. januar 2004 #6 Del Skrevet 24. januar 2004 Mine små lekte ute i egen hage med gjerde, på ca ti kvm da de var fra halvannet, mens jeg holdt på på kjøkkenet, med fritt tilsyn fra digre vinduer hele tiden. Men jeg ville aldri sluppet to eller tre åringer alene ut der jeg ikke hadde full kontroll hele tiden. Små barn skal ha kontinuerlig oppsyn. I fjor var min fem, da fikk han lov til å være alene her ute i veien (blindvei på ca 150 meter) uten voksne, sammen med kompisen. I år får jeg prøve å strekke meg litt lengre.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 24. januar 2004 #7 Del Skrevet 24. januar 2004 Jeg anser det som mer normalt at barn på 2-3 år leker ute alene (selvsagt ikke slik at de kan bli skadet, utenfor alt oppsyn, med biler og sånn da) enn enkelte unger jeg kjenner, i skolelader, som ikke kan være ute og leke uten at noen voksne er der sammen med dem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2004 #8 Del Skrevet 25. januar 2004 Det kommer helt an på hvordan man bor selvfølgelig. Her vi bor slipper jeg ikke ut 2 åringen alene ikke med storesøster på 6 engang. Men til sommeren når hun er 3 og vi sitter mye ute så kan hun få lov å gå mer fritt. Hønemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2004 #9 Del Skrevet 25. januar 2004 Spørs hvordan du bor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 26. januar 2004 #10 Del Skrevet 26. januar 2004 Jeg verken ville eller kunne ha gjort det med Lillepia mi :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 26. januar 2004 #11 Del Skrevet 26. januar 2004 Jeg hadde ikke turt det. Datteren min er 2 1/2 år. Men hun fins ikke redd, så vær gang hun er ute pleier hun og gå tur i skogen, da i følge med meg eller far. Så hadde hun fått vært alene hadde hun stikki til skogs og det er ikke like trygt. Vi har ikke gjerde rundt hagen, dette fordi det er 3 hus i den veien vi bor og alle kjører veldig forsiktig. Hun kommer ikke til å få være ute alene til sommeren heller. :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 26. januar 2004 #12 Del Skrevet 26. januar 2004 Uansett hvordan en bor syns jeg 2,5 år er altfor ungt. Bli heller med ungen ut for sikkerhets skyld. En vet søren meg aldri hva de kan finne på og idag er det så mange rare folk rundt omkring at en vet ikke hva de kan finne på. Nei, jeg hadde aldri gjort det, har to tenåringer nå, så nå får jeg ikke være med dem ut lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Delfia Skrevet 26. januar 2004 #13 Del Skrevet 26. januar 2004 Jeg ville ikke latt min sønn være ut alene. Han er snart 3 år og ikke redd noen ting. Han hadde nok lagt på tur til naboen han ja! Jeg er ute å leker sammen med han. Dersom han vil ut og jeg står med middagen,så kan han vente til vi er ferdige så går vi ut alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ehu Skrevet 26. januar 2004 #14 Del Skrevet 26. januar 2004 Er det normalt å sende et barn på 2' date='5år alene ut for å leke utforbi huset???[/quote'] Det kommer jo helt an på hvordan man bor . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå