Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hørt mange historier om ting som blir sagt under fødsler og jeg holder på og le meg ihjel nesten hvergang.

Selv har jeg ikke barn, men en veninde skreik til jordmoren "Se til helvette og få'n ut, bare dra av hele huet, og ta kroppen etterpå, FÅN UT! hehehe

Har dere noen gullkorn?! :popcorn:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gullkorn å gullkorn, men jeg hylte at de bare skulle skjære han ut, for dette orket jeg ikke mer av.. :gjeiper:

Ja..Også når jeg var ruset på lystgass, så begynte jeg å fable om at jeg ville ut på byen og danse, for det var så lenge siden. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Etter noen timer med slit og noen fine doser med lystgassen spurte jeg legen om han var singel... midt under fødselen. heldigivs tok mannen det fint :rodmer::sjenert:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker det var så enormt provoserende at jm/mannen fortalte meg at "dette går bra/dette går jo så fint atte".

Jeg var ganske stille under fødselen, mest klynk og gråt, men til slutt ble jeg så sinna at jeg brølte "Kutt ut, dette går da for hææællllvette ikke fint i det hele tatt!".

De fortjente det! :ler:

• Liker 8
Gjest pysepusen
Skrevet

Sa ikke så mye morsomt som jeg kan huske. Eneste mannen syntes var morsomt var at jeg måtte alltid spørre han, jordmor og barnepleier om de hadde det fint etter hver rie jeg hadde. Holdt han i ene hånda og en av de andre i andre og var så redd for at jeg skulle trykke for hardt :fnise:

Skrevet

Har hørt mange historier om ting som blir sagt under fødsler og jeg holder på og le meg ihjel nesten hvergang.

Selv har jeg ikke barn, men en veninde skreik til jordmoren "Se til helvette og få'n ut, bare dra av hele huet, og ta kroppen etterpå, FÅN UT! hehehe

Har dere noen gullkorn?! :popcorn:

Ingen gullkorn her, bare det vanlige: Nå vil jeg dø, nå dør jeg, fy faen i svarte helvete etc...

Skrevet

Jeg husker det var så enormt provoserende at jm/mannen fortalte meg at "dette går bra/dette går jo så fint atte".

Jeg var ganske stille under fødselen, mest klynk og gråt, men til slutt ble jeg så sinna at jeg brølte "Kutt ut, dette går da for hææællllvette ikke fint i det hele tatt!".

De fortjente det! :ler:

Hahah jeg lo virkelig høyt når jeg leste det! :fnise:

Skrevet

Hugsar berre at under den andre fødslen min spurte jordmora om eg ville ta på hovudet til ungen då det stod i åpninga :overrasket: "Nei så faen om eg vil, få den jævla ungen ut NÅ!"

:sjenert:

Skrevet

Hugsar berre at under den andre fødslen min spurte jordmora om eg ville ta på hovudet til ungen då det stod i åpninga :overrasket: "Nei så faen om eg vil, få den jævla ungen ut NÅ!"

for et spørsmål :gjeiper:

Skrevet (endret)

Husker ikke så mye, men jeg vet i alle fall at jeg sa "nei, nei, nei" da hodet sto i åpnningen - og ble møtt av et sjustemt "jo, jo, jo". :ler:

Endret av jolie
Skrevet

sa ingenting morsomt under selve fødselen, men rett etterpå når ungen kom på brystet hikstet jeg "unnskyld, unnskyld, unnskyld" tusen ganger til ungen fordi at jeg hadde oppført meg så "gæli" :P

Skrevet

Jeg skulle ha Mini, sitter på sengekanten og er full i pressrier, hodet står i åpningen og jeg utbryter; finn frem fotoapparatet!

Kunne ikke si kamera, nei, måtte finne det lengste ordet. Men det var verdt det, fikk de flotteste fødebildene.

• Liker 1
Skrevet

Hadde hatt et par timer med pressrier, uten full åpning. Klagde ved hver ri at jeg ville presse. Til slutt sa jordmor at nå kunne jeg endelig få lov til å presse, og så ut som om hun forventet at jeg skulle bli takknemlig. Jeg så bare surt på henne og sa "Nei, nå skal jeg sove!"

• Liker 2
Gjest Delphina
Skrevet (endret)

Da forloveden måtte påpekte at fødselen min var lik ene kusinen hans sin fødsel med førstemann: "I'm not her, am I?"

Mens jeg ventet på epidural: "I really have to push!" hvor gynekolog og sykepleier stemmer i at nei det måtte jeg ikke. Ble veldig svak i stemmen og hele kroppen jobbet mot hodet mitt og begynte å presse: "nnnngghhhh I really have to".. Da ble det litt fart i sakene, gynekolog sjekket åpning og hastet for å hente jordmor.

Kanskje ikke gullkorn, men jeg var bare litt frekk når forloveden kom med ikke fullt så trøstende ord. :sjenert:

Endret av Delphina
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa til mannen under pressriene at nå var jeg så sliten, så når ungen endelig kommer ut så må du ta deg av henne for jeg orker ikke mer nå, da skal jeg legge meg og sove i flere dager. :P

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa til mannen under pressriene at nå var jeg så sliten, så når ungen endelig kommer ut så må du ta deg av henne for jeg orker ikke mer nå, da skal jeg legge meg og sove i flere dager. :P

:skratte:

Skrevet

hadde pressrier i over en time. de kom veldig sjeldent, med lang varighet og var ikke vonde. derimot ble jeg drittlei ventingen og ville ha fortgang på sakene. når jordmor spurte om vi visste kjønnet, sa jeg " det er en jævel av en gutt".. da lo alle.. jeg mente alvor :gjeiper:

når hodet sto i åpningen å presset sa jeg " nå gjør det vondt". da sa jordmor at det var forståelig, for nå var hodet helt i åpningen. da klarte jeg å si " jaja, det er ikke sa gale heller".:klo:

Hadde ikke lystgass, men hadde jeg hatt ville jeg nok sagt mye rart. er ikke den som holder igjen dersom jeg føler for å si noe... sikkert like greit jeg ikke hadde :fnise:

• Liker 1
Skrevet

:fnise: Sånn var det her også. Forstår liksom ikke helt at folk har behov for å kjenne på hodet, jeg. :haar:

Gjest Modig mor
Skrevet

Mannen min erter meg fordi jeg sa "Unnskyld!" til jordmoren da jeg gjorde et eller annet feil (presset eller ikke presset, husker ikke hva det var).

Ellers er vel det eneste litt festlige min første kommentar da fødselen var vel overstått og jeg hadde barnet i armene: "Dette MÅ vi gjøre igjen!" Følte meg ganske så ovenpå da, etter en rask og kjempefin fødsel.

Skrevet

Vel.. Helt ærlig: "Jeg vil dø, jeg klarer ikke mer" Det er det eneste jeg husker, og det jeg har blitt fortalt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...