Perelandra Skrevet 23. april 2012 #21 Skrevet 23. april 2012 Jeg ville melde meg som blodgiver for tre år siden, men fikk da vite at jeg ikke kunne på grunn av allergi mot penicillin. Har ikke mottatt penicillin siden jeg var liten på grunn av at jeg fikk en kraftig reaksjon da, så jeg vet ikke om jeg reagerer fortsatt. Blodbanken sa at de uansett ikke tar noen sjanser. Med andre ord: Penicillinallergikere kan ikke være blodgivere, enkelt og greit!
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2012 #22 Skrevet 23. april 2012 https://www.giblod.no/www/FAQ/faq.asp?level=7348 Mvh AB #4. Hadde planer om å melde meg som blodgiver, men ser at dette ikke er mulig med medisinallergi. Har alvorlig medisinallergi på flere type medisiner. Ja ja... men greit å vite før jeg satt igang prosessen. Gjelder det det samme om en skal registrere seg som donor, noen som vet ?
Wanita Skrevet 23. april 2012 #23 Skrevet 23. april 2012 Jeg ville melde meg som blodgiver for tre år siden, men fikk da vite at jeg ikke kunne på grunn av allergi mot penicillin. Har ikke mottatt penicillin siden jeg var liten på grunn av at jeg fikk en kraftig reaksjon da, så jeg vet ikke om jeg reagerer fortsatt. Blodbanken sa at de uansett ikke tar noen sjanser. Med andre ord: Penicillinallergikere kan ikke være blodgivere, enkelt og greit! Enkelt og greit Da vet vi det
Gjest EryMax Skrevet 23. april 2012 #24 Skrevet 23. april 2012 Jeg har prøvd å google det, å finner ut at svarene er veldig delte.
Silfen Skrevet 23. april 2012 #25 Skrevet 23. april 2012 http://www.helsedirektoratet.no/publikasjoner/veileder-for-transfusjonstjenesten-i-norge-6-utgave-2009/Publikasjoner/veileder-for-transfusjonstjenesten-i-norge-6-utgave-2009.pdf
Gjest EryMax Skrevet 23. april 2012 #26 Skrevet 23. april 2012 Jeg fant ikke noe konkret i den brosjyren
AnonymBruker Skrevet 23. april 2012 #27 Skrevet 23. april 2012 Som du har fått informasjon om tidligere i tråden så kan man ikke gi blod hvis du har hatt alvorlige allergiske reaksjoner. Det står mer om det her Men ring blodbanken og hør med dem, så får du et riktig svar. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå