Gå til innhold

Fly til Marokko fra Norge

Fremhevede innlegg

Gjest padawan
Skrevet

jeg vil anbefale deg å kjøpe nå. billetter har en tendens til å bli dyrere dess nærmere det er flyreisen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare hyggelig å kunne hjelpe :jepp: Og jeg er enig med Padawan - bestill så fort som mulig :)

AnonymBruker
Skrevet

jeg vil anbefale deg å kjøpe nå. billetter har en tendens til å bli dyrere dess nærmere det er flyreisen.

ja, det har du nok rett i :) Jeg lurer veldig på hvorfor det er sånn egentlig! Er det slik at de samme billettene blir dyrere, tror du? Eller er det bare at økonomi-klassebillettene blir fortest utsolgt?

Har lurt litt på dette, det er jo litt sleipt av flyselskapene hvis de setter opp prisene på samme type billetter bare fordi datoene nærmer seg.

Skrevet

Jeg tror de samme billettene blir dyrere... men man vet jo aldri, men kan jo satse på at de holder seg i pris og fortsatt er tilgjengelige om en stund hvis du vil...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å finne rutefly til Marrakech (da jeg lurer på å delta på en tur der nede), men herregud så vanskelig det skal være da! Enten kommer flyturen på over 20 timer og 2 flybytter hvis den ikke er altfor dyr, eller 1 flybytte men da er det svindyrt, gjerne 9-10.000 kroner. Er veldig overrasket - Marokko ligger jo forholdsvis nærme og er et veldig spennende turistmål.

Såvidt jeg ser, er det heller ikke noen som flyr charter hit??

Eller er det noe jeg har oversett? Norwegian har heller ikke fly når jeg tenker å reise (juli).

Jeg vil også til Marrakech! Men jeg venter nok til vinteren, både pga tempteraturene og direkteruten. Ser virkelig ut som et spennende reisemål :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil også til Marrakech! Men jeg venter nok til vinteren, både pga tempteraturene og direkteruten. Ser virkelig ut som et spennende reisemål :)

Sikkert lurt å vente, ja - men du, kommer det direkterute til vinteren? Det har jeg ikke fått med meg. Med Norwegian, da eller? Jeg synes jeg hørte for en stund siden at de hadde direkterute dit, men at den hadde sluttet å gå..?

Gleder meg masse til å reise dit! "Bare" 4 måneder igjen nå. Men det er jo fint å ha noe å glede seg til også, har kjøpt reisebøker og begynt å planlegge allerede nå :)

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert lurt å vente, ja - men du, kommer det direkterute til vinteren? Det har jeg ikke fått med meg. Med Norwegian, da eller? Jeg synes jeg hørte for en stund siden at de hadde direkterute dit, men at den hadde sluttet å gå..?

Gleder meg masse til å reise dit! "Bare" 4 måneder igjen nå. Men det er jo fint å ha noe å glede seg til også, har kjøpt reisebøker og begynt å planlegge allerede nå :)

Står i hvert fall på Gardermoens sider at de starter opp ruten igjen 30. oktober. Jeg orker ikke for mye varme, så det passer meg bra :)

AnonymBruker
Skrevet

Litt på siden, men: noen som vet om jeg burde kjøpe avbestillingsforsikring når jeg kjøper billetter hos KLM?

Jeg har jo min egen, norske reiseforsikring - holder ikke det, dersom jeg skulle bli syk?

AnonymBruker
Skrevet

Står i hvert fall på Gardermoens sider at de starter opp ruten igjen 30. oktober. Jeg orker ikke for mye varme, så det passer meg bra :)

Det er jo kjempebra da! Kanskje den hvert år bare kjøres i vinterhalvåret?

For, som sagt, jeg har lurt veldig på hvorfor det skal være så tungvint å komme seg fra Norge til Marokko, når dette er et så spennende og populært turistmål. Ja ja - manglende charterturisme kan jo gjøre at vi ikke føler at vi er i "lille Skandinavia" og hører norsk på alle kanter, så det er jo en fordel sånn sett kanskje, for oss som velger å reise dit.

Skrevet (endret)

Det skal holde med den reiseforsikringen du har tror jeg, men kan være lurt å sjekke :)

Må forresten bare si at jeg syns det er skikkelig nedtur å høre Norsk på ferie på plasser jeg anser som rimelig eksotiske, og ikke fullt så "main stream" (ikke at jeg tror Marrakech er det da)... men andre plasser jeg har vært....vil jo BORT fra Norge og nordmenn ;)

Endret av bobbi
AnonymBruker
Skrevet

Det skal holde med den reiseforsikringen du har tror jeg, men kan være lurt å sjekke :)

Må forresten bare si at jeg syns det er skikkelig nedtur å høre Norsk på ferie på plasser jeg anser som rimelig eksotiske, og ikke fullt så "main stream" (ikke at jeg tror Marrakech er det da)... men andre plasser jeg har vært....vil jo BORT fra Norge og nordmenn ;)

Enig med deg. Jeg googlet litt om dette forresten, og fant en interessant artikkel her: Godt å se at dersom man har reiseforsikring selv, trenger man stort sett ikke kjøpe det fra flyselskapene også.

http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=1152627

Helt enig i det også :) Et av unntakene jeg har vært på er Goa i India (selv om vi faktisk hadde kjøpt pakketur med Apollo) så møtte jeg bare 2 nordmenn i løpet av hele ferien vår (med unntak av på selve flyreisen, men det må sies at Goa er enormt i utstrekning da.)

Skrevet

Norwegian hadde direkteruter til både Agadir og Marrakech i Marokko fram til slutten av april i år,men pga lite reisende så valgte de å legge ned rutene i sommer og fly andre steder isteden,men de kommer tilbake igjen i høst:)

AnonymBruker
Skrevet

Norwegian hadde direkteruter til både Agadir og Marrakech i Marokko fram til slutten av april i år,men pga lite reisende så valgte de å legge ned rutene i sommer og fly andre steder isteden,men de kommer tilbake igjen i høst:)

Så bra, det er helt supert å vite! Takk skal du ha :)

Veldig synd at det er så få reisende - Marokko er jo et kjempespennende og eksotisk land, og det ligger jo ikke langt fra Spania heller, men kanskje litt typisk (enkelte) nordmenn å reise tilbake til det samme hotellet på Mallorca år etter år... :-

vet du når i høst ruten starter opp igjen, Grethen5?

jeg skal til Marokko i september. Har allerede kjøpt billetter gjennom KLM, men er jo likevel interessant å vite hva som er alternativet.

AnonymBruker
Skrevet

Edit: jeg ringte Norwegian nå. Ruten starter opp igjen i oktober.

Skrevet

Jeg ble kjempeskuffa når jeg fant ut at de skulle legge ned rutene i sommer,jeg tenkte meg til Marokko i august og da tenkte jeg å reise ned til Malaga og ta ferge over til Tanger.

Har du vært mange ganger i Marokko og hvor har du vært?Jeg har vært litt rundt omkring og synes det er like spennende hver gang:)

De fleste normenn tør sikkert ikke reise dit og det skjønner jeg jo litt,det er jo Afrika og litt annerledes enn Mallorca og Kanariøyene.

Har aldri skjønt meg på de som reiser til samme plassen og bor på samme hotellet år etter år,det kunne jeg aldri tenkt meg..

Sa Norwegian noe om at både rutene til Agadir og Marrakech kommer tilbake?Noe som jeg synes var litt leit vat at de la ned begge rutene,kunne jo hatt ihverfall en direkterute dit i sommer..

Gjest padawan
Skrevet

jeg tipper mye av grunnen til at nordmenn ikke drar dit om sommeren er på grunn av varmen.

AnonymBruker
Skrevet

Vi var der i slutten av mars og hadde over 30 varmegrader. Lokale vi snakket med sa det ble borti 50 grader på sommeren, så hadde ALDRI reist dit da.

Skrevet

Det var jo opp i 50 grader når jeg var i Marrakech i 2010 :gjeiper: Ikke helt sånne temperaturer Norge er vant med akkurat;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble kjempeskuffa når jeg fant ut at de skulle legge ned rutene i sommer,jeg tenkte meg til Marokko i august og da tenkte jeg å reise ned til Malaga og ta ferge over til Tanger.

Har du vært mange ganger i Marokko og hvor har du vært?Jeg har vært litt rundt omkring og synes det er like spennende hver gang:)

De fleste normenn tør sikkert ikke reise dit og det skjønner jeg jo litt,det er jo Afrika og litt annerledes enn Mallorca og Kanariøyene.

Har aldri skjønt meg på de som reiser til samme plassen og bor på samme hotellet år etter år,det kunne jeg aldri tenkt meg..

Sa Norwegian noe om at både rutene til Agadir og Marrakech kommer tilbake?Noe som jeg synes var litt leit vat at de la ned begge rutene,kunne jo hatt ihverfall en direkterute dit i sommer..

Heisann! Jeg (TS) har ikke vært i Marokko enda, men skal dit for første gang i september. Så det jeg skrev om at det er et kjempespennende land, er basert på det jeg har hørt fra andre altså :)

Gleder meg masse til å dra dit! Jeg har meldt meg på en rundreise på 10 dager med et engelsk selskap, og reiser sånn sett alene. Har jo hørt at det kanskje ikke er så lurt å reise alene som jente, men i 10 av de 15 dagene reiser jeg jo med en gruppe. Turen besøker Marrakech og Essaouira, det er tur i Atlasfjellene og overnatting i Sahara, og så besøker den også Tarouddant. Har du vært på disse stedene? Spennende å høre om dine erfaringer derfra :)

Når på året var det du var der, når det var så mye som 50 grader??

Jeg har bestilt tur i midten til slutten av september, hva tror du om det? har ihvertfall lest at temperaturene skal være bedre da, enn midt på sommeren.

Men jeg kan egentlig ikke forstå hvorfor de ikke flyr til Marokko i det hele tatt på sommeren; kysten har et helt annet klima og i Agadir er det supert midt på sommeren, har jeg lest. I guideboken står det at folk flokker til kystlinjen i perioden mai til september, men at Marrakech og innlandet er best å besøke på vår eller høst. På vinteren er det gjerne for kaldt til å bade ved kysten, og det er vel en av grunnene til at nordmenn reiser dit? Jeg ønsker meg ihvertfall sommervær. Derfor synes jeg det er merkelig at ruten starter opp først i oktober.

Jeg spurte om Marrakech-ruten, glemte å spørre vedr. Agadir.

Skrevet

Skriv til meg i innboksen da,så kan vi skrive mer;)Jeg vet mye om Marokko så det er bare å spørre meg:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...