Gå til innhold

Fly til Marokko fra Norge

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å finne rutefly til Marrakech (da jeg lurer på å delta på en tur der nede), men herregud så vanskelig det skal være da! Enten kommer flyturen på over 20 timer og 2 flybytter hvis den ikke er altfor dyr, eller 1 flybytte men da er det svindyrt, gjerne 9-10.000 kroner. Er veldig overrasket - Marokko ligger jo forholdsvis nærme og er et veldig spennende turistmål.

Såvidt jeg ser, er det heller ikke noen som flyr charter hit??

Eller er det noe jeg har oversett? Norwegian har heller ikke fly når jeg tenker å reise (juli).

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor har du kikket etter billetter? Vi reiser T/R Oslo - Marrakech for 4800 for 2 personer.....

Gjest padawan
Skrevet

Når skal du reise egentlig?

hvis du vil ha en billigere alternativ kan du fly til sørlige Spania og komme deg over til Marokko derfra.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor har du kikket etter billetter? Vi reiser T/R Oslo - Marrakech for 4800 for 2 personer.....

Hei! Hvilken rute reiser dere? Tips? Det var jo veldig rimelig da :)

Da jeg kikket, søkte jeg etter flybilletter på Finn, som kom med alle mulige håpløse reiseruter når jeg søkte på Oslo til Marrakech.

Senere fant jeg ut at dersom jeg søkte separat, og flyr via London, ville det lønne seg. Jeg kan da fly Sas til Gatwick, og videre med EasyJet fra London til Marrakech. Det vil imidlertid komme på minst 4.000 for EN person. Hvor fikk dere tak i billetter?

Når skal du reise egentlig?

hvis du vil ha en billigere alternativ kan du fly til sørlige Spania og komme deg over til Marokko derfra.

September - først var det meningen i sommer, men jeg utsatte det litt pga. varmen. Komme seg over fra Spania til Marokko, hvordan mener du da? Båt? Fly? Jeg skal til Marrakech, så det er nok enklest å fly :)

Skrevet

Vi reiser via Amsterdam med KLM. Fant billettene på skyscanner :) Men prisen kom veldig an på hvilke reisedager vi valgte...myyye dyrere å reise hjem dagen etter vi skal feks...så hvis du har mulighet til å være fleksibel tror jeg du kan finne veldig billige billetter :)

Gjest padawan
Skrevet

Komme seg over fra Spania til Marokko, hvordan mener du da? Båt? Fly? Jeg skal til Marrakech, så det er nok enklest å fly :)

Her er et tilfeldig søk jeg gjorde på Finn.no sine reisesider i september. du bør unngå å irese ut på fredag og hjem på søndag for å få billigst mulig tur.

Det går båt fra flere Spanske byer til Marokko, blandt annet fra Algeciras (som er den mest populære fergen), Tarifa, Gibraltar eller Barcelona (Anbefales ikke på grunn av lengden). Les mer på denne siden. Husker jeg ikke helt feil koster det cirka 40 Euro hver vei med ferge fra Tarifa/Gibraltar/Algeciras til Tangier og det går både buss og tog derfra til Marrakech.

AnonymBruker
Skrevet

Vi reiser via Amsterdam med KLM. Fant billettene på skyscanner :) Men prisen kom veldig an på hvilke reisedager vi valgte...myyye dyrere å reise hjem dagen etter vi skal feks...så hvis du har mulighet til å være fleksibel tror jeg du kan finne veldig billige billetter :)

Ok, tusen takk for tips. Kan du fortelle hvordan du søkte opp billettene? Mulig det er jeg som ikke er så internettkyndig, men men ;)

Søkte du på Oslo-Marrakech, så kom Amsterdam opp som bytteforslag, eller?

Eller gikk du inn på discount-linken?

Hva slags Marokko-ferie skal dere på, bading eller storby? Ble litt nysgjerrig bare :) Gleder meg veldig til å reise dit, virker som et kjempe-eksotisk og spennende land!

Gjest padawan
Skrevet

Søker du opp en gitt strektning er fortelle mellomlandinger inkludert i treffene som kommer opp. På mange sider kommer det opp en slags "varseltrekant" som indikerer at det er minst en mellomlanding.

AnonymBruker
Skrevet

Søker du opp en gitt strektning er fortelle mellomlandinger inkludert i treffene som kommer opp. På mange sider kommer det opp en slags "varseltrekant" som indikerer at det er minst en mellomlanding.

ja, men det var det jeg gjorde, og det dukket bare tåpelige forslag opp, som at jeg skulle bytte fly 2-3 ganger og minst 10 timers reisevei tilsammen..

Så begynte jeg istedet å søke etter fly London-Marrakech, og deretter uavhengig av dette Oslo til London. Og da fant jeg alternativer som var mye, mye bedre enn det Finns søkemotor foreslå for meg. Merkelig at jeg ikke via Finn fikk forslag om å lande i London..?

Se for eksempel dette søket jeg gjorde, som innebærer kjempelang reisetid (og at man altså må overnatte i London både på inn-og utreise):

http://www.finn.no/finn/travel/air/result?sid=0061336665544244y

Skrevet

Ok, tusen takk for tips. Kan du fortelle hvordan du søkte opp billettene? Mulig det er jeg som ikke er så internettkyndig, men men ;)

Søkte du på Oslo-Marrakech, så kom Amsterdam opp som bytteforslag, eller?

Eller gikk du inn på discount-linken?

Hva slags Marokko-ferie skal dere på, bading eller storby? Ble litt nysgjerrig bare :) Gleder meg veldig til å reise dit, virker som et kjempe-eksotisk og spennende land!

Jeg søkte Oslo_Marrakech, også kom det opp som et forslag ja :) Var ikke inne på discount linken, men har sett at det skifter mye fra dag til dag hva slags billetter de har :klo:

Kan jo prøve å gjøre et søk for deg i september bare for å se hva jeg får opp? :)

Vi skal dit for å se, og oppleve Marrakech, så det blir ikke akkurat strandferie :) Skal bo midt inni gamle byen, jeg gleder meg noe enormt :)

Hva med deg da?

Gjest padawan
Skrevet

Merkelig at jeg ikke via Finn fikk forslag om å lande i London..?

jeg ser for meg det er avhengig av hvilke flyselskaper du får opp på oversikten. søkte du fra London regner jeg du fikk opp flest treff på BA men jeg er usikker på om de har noen fly fra Oslo som korrenspondener med fly som går videre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg søkte Oslo_Marrakech, også kom det opp som et forslag ja :) Var ikke inne på discount linken, men har sett at det skifter mye fra dag til dag hva slags billetter de har :klo:

Kan jo prøve å gjøre et søk for deg i september bare for å se hva jeg får opp? :)

Vi skal dit for å se, og oppleve Marrakech, så det blir ikke akkurat strandferie :) Skal bo midt inni gamle byen, jeg gleder meg noe enormt :)

Hva med deg da?

Takk for hjelpen - du kan gjerne gjøre et søk for meg om du har mulighet til det! Hadde vært supert :)

Jeg ønsker å reise ut 14. september, og tilbake igjen 27. (evt. 26) september.

Så spennende! Jeg skal på en rundreise: blant annet tur i Atlasfjellene, Sahara, Essaouira og pluss noen dager i Marrakech :) Gleder meg utrolig mye jeg også!

AnonymBruker
Skrevet

Bobbi: må dere overnatte i Amsterdam når dere skal til Marokko? Jeg synes det er vanskelig å finne flybilletter med minst mulig ventetid..

Merkelig at det ikke er lettere å reise fra Norge til Marokko, altså! Det er jo et utrolig spennende ferieland! vet at Norwegian hadde direkteture for en stund tilbake, og at enkelte selskaper solgte pakkereiser - men ikke nå lenger, så det var kanskje ikke populært nok? Noen som vet?

AnonymBruker
Skrevet

14-27 september: billigste fly koster 3.657.

ja, men det innebærer overnattinger begge veier og dermed veldig lang reisetid. Vil gjerne finne et fly der jeg kan reise fra Oslo til Marrakech på en dag, og ikke trenger 2 overnattinger i London. Avstandene er jo ikke så lang, så rart det skal være såpass vanskelig..

Men tusen takk for hjelpen da :)

Gjest padawan
Skrevet

er du litt fleksibel på avreise og hjemkomst vil jeg anbefale deg å sjekke litt på dagene rundt de du listet opp..

Skrevet

Ja vi må overnatte ei natt i Amsterdam, men fant veldig billig hotell på flyplassen så det gjør ikke så mye for oss..men på hjemveien slipper vi overnatting, og kommer oss hjem på en dag, med kun et par timers venting i Amsterdam igjen. Skal prøve å søke :) Kan du flytte litt på fatoene, eller må det være de?

Vi tenkte å ta oss en tur til Casablanca også mens vi er der, muligens Essaouira også...men må se hvor mye tid vi får :) Skal på sånn varmlufts-ballongtur til foten av Atlas fjellene, det tror jeg blir en fantastisk opplevelse :jepp: Også skal jeg ta bilder - MANGE bilder :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja vi må overnatte ei natt i Amsterdam, men fant veldig billig hotell på flyplassen så det gjør ikke så mye for oss..men på hjemveien slipper vi overnatting, og kommer oss hjem på en dag, med kun et par timers venting i Amsterdam igjen. Skal prøve å søke :) Kan du flytte litt på fatoene, eller må det være de?

Vi tenkte å ta oss en tur til Casablanca også mens vi er der, muligens Essaouira også...men må se hvor mye tid vi får :) Skal på sånn varmlufts-ballongtur til foten av Atlas fjellene, det tror jeg blir en fantastisk opplevelse :jepp: Også skal jeg ta bilder - MANGE bilder :)

Det høres jo bra ut :)

Jeg kan eventuelt reise ut den 13. september (men helst den 14.) og komme tilbake helst den 27. (men 26. og 28. er også en mulighet). Hvis du har tid og mulighet til å søke litt, hadde det jo vært supersnilt :)

Høres ut som om dere får en fantastisk ferie! Når skal dere dit? Ja - tipper Marokko er et perfekt sted for å fotografere, fargerike bygninger og eksotiske omgivelser :)

Skrevet

Her er det beste jeg fant akkurat nå...men det kan jo endre seg om noen dager, det gjør som sagt ofte det billetter

Da må du overnatte i Amsterdam på vei nedover,men rett hjem på tilbaketuren :)

...ser linken blir litt rar, men det er de prisen i gult som du ser erde billigste...passer med datoene dine da ;) Sjekka på skyscanner også,men denne gangen fant jeg de billigste på KLM sin hjemmeside.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen, tusen takk Bobbi! Det er jo helt genialt! Dette er det absolutt billigste og beste alternativet jeg har sett på til nå, så da er det bare å gå for det :) Jeg hadde ikke funnet disse billettene på egenhånd, utrolig bra at man finner snille og hjelpsomme mennesker her på forumet.

De billettene innebærer at jeg får noen dager lenger enn planlagt i Marrakech (da blir det 5 dager i byen helt alene, men det trenger jo ikke å være en negativ ting. Ser det finnes massevis av dagsturer og guidede aktiviteter man kan være med på, så det blir sikkert ikke kjedelig.)

Hva tror dere, kanskje jeg burde bestille flybilletter allerede nå? Nå er det jo ennå 4 september til jeg skal dra (og ofte liker jeg å vente nærmere avreise i tilfelle det skulle skje noe, men da har man jo reiseforsikringen til å hjelpe seg evt.) Eller tror dere at (det ofte er slik at) billigste billettene vil være tilgjengelige lenge?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...