Gå til innhold

Ufyselige naboer!


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår denne naboen godt hvis de spiller litt ekstra høyt kun for din skyld, for du virker ikke som en særlig omtenksom nabo.

Kan jeg spørre hvorfor jeg virker som en mindre omtenksom nabo pga jeg reagerer når naboene slenger dritt? Jeg fester jeg også, men tar faktisk hensyn til naboene rundt meg. Jeg vet at jeg har en eldre dame som bor rett under oss, og derfor er vi veldig rolige når vi har folk her. Hvis vi derimot skal dra den helt ut, går vi faktisk et annet sted.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvorfor bryr du deg om at naboene snakker dritt om deg når det likevel ikke er venner av deg som du egentlg har en god relasjon til? Er det ikke bare bortkastet energi å tenke på det?

Jeg kan skjønne at festing og bråk er plagsomt, (innkludert den røkelsen), men naboens mening om deg er vel ikke så viktig?

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å utfordre nabo(ene) til en så aldri en liten, god gammeldags duell på Akershus festning f.eks? :trampe:

Vinneren får holde på akkurat som de vil.

Det hadde blitt litt av et show, hvertfall!

Men... hvis man absolutt vil gjøre som en vil, og ikke klarer å tilrettelegge seg litt, så kan man rett som det er ikke bo i et borettslag. Man må kunne klare å respektere hverandre og si i fra på en ordentlig måte, dersom det skulle være noe.

Skrevet

Det hadde blitt litt av et show, hvertfall!

Men... hvis man absolutt vil gjøre som en vil, og ikke klarer å tilrettelegge seg litt, så kan man rett som det er ikke bo i et borettslag. Man må kunne klare å respektere hverandre og si i fra på en ordentlig måte, dersom det skulle være noe.

Pøh, hva er vel livet uten litt show og spenning og sånt?

Jeg hadde slengt hansken rett i ansiktet på naboen og utfordret til duell, jeg! :trampe:

Vent...kan nok bli litt vanskelig siden jeg har til hensikt å aldri, aldri noensinne bo så mye som et sekund i en borettslag, for mye drama for min smak. :daane:

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor bryr du deg om at naboene snakker dritt om deg når det likevel ikke er venner av deg som du egentlg har en god relasjon til? Er det ikke bare bortkastet energi å tenke på det?

Jeg kan skjønne at festing og bråk er plagsomt, (innkludert den røkelsen), men naboens mening om deg er vel ikke så viktig?

Jeg bryr meg i den grad av at jeg ser dem så å si hver dag i gangen her. Jeg har ingen annen forventning enn at man skal klare å respektere hverandre, og si i fra på en ordentlig måte dersom det er noe.

Bråk og festing er helt greit, så lenge man sier i fra. Selv kunne jeg aldri festet så hardt her i leiligheten... hadde fått altfor dårlig samvittighet ovenfor de eldre som bor her... men det er meg, da... ser jo at flesteparten her syns røykere er de verste, og at respektløse folk er de gode...

Skrevet

Halv ett?

Det er da ingen tid for ei klokke. Ikke en fest heller. Skjønner ikke at dere gidder å bry dere om det!

Og å ringe på og spørre hva de sier om dere osv.. uff, dere bare dummer dere ut.

Skrevet (endret)

Jeg bryr meg i den grad av at jeg ser dem så å si hver dag i gangen her. Jeg har ingen annen forventning enn at man skal klare å respektere hverandre, og si i fra på en ordentlig måte dersom det er noe.

Bråk og festing er helt greit, så lenge man sier i fra. Selv kunne jeg aldri festet så hardt her i leiligheten... hadde fått altfor dårlig samvittighet ovenfor de eldre som bor her... men det er meg, da... ser jo at flesteparten her syns røykere er de verste, og at respektløse folk er de gode...

Det handler vel ikke om at folk syns det respektløse folk er gode. Hvem som er de respektløse her kan jo diskuteres. Mulig at både dere og naoene er litt skyldige på hver deres måte.

Er hovedproblemet at de fester i hytt og pine skjønner jeg deg. Er det at de har snakket om dere til venner klarer jeg ikke helt å se problemet. Det er selvsagt hyggeligere å komme overens men sånn er det ikke alltid og da får man gjøre det beste ut av det. Å gå å ringe på å spørre hvorfor de snakker om dere forsterker vel inntrykkt de allerede har av dere.

Røkelse er faktisk fryktelig plagsomt for veldig mange. Om dette så klart kun lukter i deres leilighet og ikke i gangen så er det ikke noe å bry seg om nei.

Endret av eplebit
AnonymBruker
Skrevet

Bråkete fest med høy musikk til kl 00:30 er ikke seint nei, men likevel ikke lov uansett om man setter opp nabovarsel eller ikke når man bor i blokk/leilighetskompleks. (Mine naboer har gjort det til kl 08:00 på morgenen flere ganger, så jeg må skaffe barnevakt i hu og hast på kvelden av besteforeldrene når jeg ser utviklingen da ungene blir redde..og da snakker vi sent!) Når man bor så tett så må man ta hensyn, ellers får man få seg et skogbruk utenfor allfarvei ;)

OG røkelselukt(den er veldig sterk!!) og hundebjeffing hører heller ikke hjemme i slike boligkomplekser mener nå jeg. Drittslenging og ryktespredning er jo bare for dumt, ignorerer slikt glatt.

  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville også irritert meg om naboen over oss hadde fest med tramping og høy musikk rett over hodet mitt til halv ett.

En ting er at man går og ber dem dempe seg etter kl elleve, når dette ikke blir tatt hensyn til, og man sier ifra IGJEN, så ville jeg blitt rasende! Jeg kunne lett ringt politiet for min del...

Er det ikke varslet, har andre rundt ingen mulighet til å planlegge å f.eks sove andre steder dersom man faktisk skal noe, eller sende barna vekk for natta om man har små barn. Det er IKKE ok å holde fest til halv ett uten varsel, selv om halv ett ikke er kjempesent.

Har dere små barn som skal sove, så er det sent nok i massevis.

skitprat hadde jeg ignorert, har de glede av det; be my guest.

Røyklukt som siver gjenneom inne er ille!! Og om man kjenner røkelse inne også så hadde jeg slitt, blir superkvalm av det.

Folk må tåle litt ja, men folk må også forstå at man må ta hensyn åp en annen måte en om man bor i ett hus.

Skrevet

TS her.

Vi røyker ganske lite inne i selve leiligheten, og vi er flinke til å vaske her så ikke lukten skal sette seg så fryktelig godt. Vi røyker mest fra verandaen, og DET må vi da få lov til ;) er da INGEN andre enn oss som har noe med hva VI gjør i VÅR leilighet???

Jeg skrev jo tydelig og klart, at så lenge naboene varsler før de setter i gang festen så er det HELT greit :-)

Trur nesten jeg går i gølvet her, jeg..... er dere helt ærlige når dere blir irriterte av RØKELSE lukt??? Virkelig? Kjære vene..

Jaja. Folk blir mer og mer sjølvopptatte for tiden. Tåler ingenting, men å slenge dritt om andre er liksom helt greit?...... helt sinnsykt.......

Vet dere hva! Trur jeg må ringe politiet nå. Naboen på venstre side lager nydelig meksikansk rett. Lukt er jo fyfy.....;)

Jeg hadde sympati for dere helt til jeg leste dette innlegget... om dette er holdningen du har til vanlig så kan jeg nesten forstå naboene deres. Og du sier at de andre i tråden er "sjølvopptatte" fordi DU ikke takler svarene du får?

Jeg kan forresten få massiv hodepine av røkelse så det er ikke barebare..

Når de har begynt å varsle om fester så ser jeg ikke problemet.

  • Liker 1
Skrevet

TS her.

Vi røyker ganske lite inne i selve leiligheten, og vi er flinke til å vaske her så ikke lukten skal sette seg så fryktelig godt. Vi røyker mest fra verandaen, og DET må vi da få lov til ;) er da INGEN andre enn oss som har noe med hva VI gjør i VÅR leilighet???

Jeg skrev jo tydelig og klart, at så lenge naboene varsler før de setter i gang festen så er det HELT greit :-)

Trur nesten jeg går i gølvet her, jeg..... er dere helt ærlige når dere blir irriterte av RØKELSE lukt??? Virkelig? Kjære vene..

Jaja. Folk blir mer og mer sjølvopptatte for tiden. Tåler ingenting, men å slenge dritt om andre er liksom helt greit?...... helt sinnsykt.......

Vet dere hva! Trur jeg må ringe politiet nå. Naboen på venstre side lager nydelig meksikansk rett. Lukt er jo fyfy.....;)

Da er det vel ingen andre enn naboen som har noe med hva naboen gjør i sin leilighet heller da, om de prater dritt om dere eller har høy musikk, så er det jo i deres leilighet? Røyk fra veranda som siver opp kan være mye mer plagsomt enn musikk til halv ett.

Sjølopptatte folk som ikke tåler noe, som f.eks. at naboer har fest til halv ett?

Klart det ikke er greit å ikke ta hensyn til folk, men da kunne jo dere begynne. Kanskje dere blir pratet mindre dritt om etter hvert også. :jepp:

  • Liker 1
Skrevet

Kan det være de merker det veldig godt når dere røyker og tenner røkelse? Dette kan du jo kanskje vurdere å undersøke i så tilfelle. Fordi om de kjenner dette godt skjønner jeg at de klager på at dere er syke :fnise: Det er nemlig utrolig slitsomt å få inn røyktrekk i leiligheten sin om man ikke røyker selv.

  • Liker 1
Skrevet (endret)

TS her.

Vi røyker ganske lite inne i selve leiligheten, og vi er flinke til å vaske her så ikke lukten skal sette seg så fryktelig godt. Vi røyker mest fra verandaen, og DET må vi da få lov til ;) er da INGEN andre enn oss som har noe med hva VI gjør i VÅR leilighet???

Jeg skrev jo tydelig og klart, at så lenge naboene varsler før de setter i gang festen så er det HELT greit :-)

Trur nesten jeg går i gølvet her, jeg..... er dere helt ærlige når dere blir irriterte av RØKELSE lukt??? Virkelig? Kjære vene..

Jaja. Folk blir mer og mer sjølvopptatte for tiden. Tåler ingenting, men å slenge dritt om andre er liksom helt greit?...... helt sinnsykt.......

Du har selvsagt rett i at dere skal bestemme i deres leilighet, men det gjelder vel for andre også? Jeg tror ikke du forstår hvor sinnsykt plagsomt røyk kan være for andre. Jeg bor i en bitteliten ett-roms, hvor jeg sover på hems i stuen. Ved siden av min er det en annen leililghet som er speilvendt ift min. Naboen har "flyttet kjøkkenet inn i stua" slik at deres stue/kjøkken er ved siden av mitt stue/soverom. Det er maks 30 cm mellom vinduene. Leligheten er ikke gjennomgående, og det er altså da ganske begrenset hvor man kan lufte. Naboene røykte (begge to), ofte og på skift(!), og det gjorde de ut dette vinduet. Resultatet. Masse inn til meg. Jeg forsøkte å ta det opp med dem, men han sa han ikke trodde på at røyken kom inn til meg. Jeg spurte om de kunne røyke fra det vinduet som var lengst vekk fra meg, men det ville de ikke siden de da fikk røyk på soverommet. At jeg fikk røykt på mitt soverom var åpenbart helt ok.

Jeg skjønner at røykere bør få bestemme om de vil ha røyk i hjemmet sitt, men synes du ikke også at vi ikke-røykere også kan få bestemme at vi ikke vil ha røyk i våre hjem?

Vet dere hva! Trur jeg må ringe politiet nå. Naboen på venstre side lager nydelig meksikansk rett. Lukt er jo fyfy.....;)

edit: ehhh, hva skjedde med innlegget mitt? Hvor er teksten. Filler'n orker ikke gjenta. Konklusjonen var egentlig: Jeg som ikkerøyker har også lyst til å bestemme om jeg vil ha røyk i mitt hjem.

Endret av Happygolucky
Skrevet

Jeg bodde i en periode i et leilighetsbygg i Oslo der naboen over meg festet hver helg og spilte type trance/techno/housemusikkk til 2-3 på natten - men kun i helgene. Det synes jeg er helt greit, siden jeg selv enten var ute på byen på dette tidspunktet eller uansett ikke sov. Hadde jeg hatt små barn hadde jeg kanskje reagert, men hadde jeg hatt små barn hadde jeg uansett ikke bosatt meg midt i et leilighetsbygg fullt av 20-åringer inne i byen.

I denne leiligheten hadde jeg også balkong, og denne var av type delt med naboen, med bare en skillevegg mellom.

Naboen røykte ute på balkongen hveeeeer bidige dag hele året, og jeg har irriterte slimhinner og allergi, og siden det var svært varmt ute i perioder måtte jeg ha vinduet/balkongdøren åpen. Det var rett og slett jævlig når røykedama hadde med seg røykevennene sine hjem og de satt med fremtidskolsen sin og dampet rett inn i leiligheten min:( Kjedelig å måtte lukke alt av vinduer og dør i 30 pluss og fortsatt kjenne røyken inne i hele leiligheten, gangen utenfor og det som var.

Nei, æsj, jeg støtter heller sosial omgang enn krefthobbyer. Altså heller fest enn røyk:P

  • Liker 1
Skrevet

Da vi først flytte inn i en leilighet vi leide, var det to jenter som samtidig flyttet inn under oss. De festet hardt en torsdagkveld. Da startet jeg fredagen med å høre gjennom ett Slipknot album på full guffe...

Det er vel egentlig ikke så lurt å gjøre.

Om de er litt white trash så tror jeg det blir vanskelig å snakke med dem på en voksen måte...

  • Liker 1
Gjest Nenya82
Skrevet

Vel,jeg syns at høylytte fester i bygg hvor det er veldig lytt er irriterende uansett hvilket tidspunkt det foregår på.Bor man i borettslag,hybelhus osv. hvor det er lytt så bør man ta hensyn så langt det går.Noen ting må man rett og slett finne seg i når man bor sånn,mens andre ting er unødvendige.

Jeg har aldri lyst til å bo sånn igjen.Ikke etter alle de årene i div. studentboliger,kollektiv og hybler der folk fester hver dag døgnet rundt.I tillegg til at folk griser og roter som små unger så har jeg rett og slett funnet ut at sånt passer ikke for meg.

Uff,jeg har mange verre eksempler enn deg ts,men jeg forstår at det er irriterende.I det minste så rettet de seg etter at det ble sagt ifra,og drittslenging er ingenting å bry seg om.

Skrevet

Mitt borettslag er visst som himmelen, ser jeg. Men så er det heldigvis strengt her også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...