AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #1 Skrevet 22. april 2012 Jeg og samboeren bor i et borettslag, så å tåle lyd fra alle kanter til nesten enhver tid er vi vant til... Men så har vi disse naboene over oss, da.... for noen uker siden hadde de en VELDIG høylydt fest hvor de sang for full hals med musikk på full guffe, trampa i gulvet som bare pokker, og mye mer... Etter vi hadde vært oppe 3 ganger og sagt i fra, og de fremdeles ikke klarte å roe seg, så sendte vi inn en klage til styret. Vi hadde IKKE fått noe nabovarsel om ekstra støy denne dagen.. og de holdt på fra ca 9 til halv 1 før de dro videre... Dagen etterpå ropte hun ut til gubben sin at vi (jeg og samboer) var sjuke i huet, hadde hasjbule her i leiligheten for det kunne absolutt ikke være vanlig tobakk ( ) og myyye mer. Ble mye greier den dagen, men "ordnet" forsåvidt opp... I går hadde de fest igjen. Men denne gangen hadde de hengt opp nabovarsel i gangen, så da er det helt greit. Jeg hørte nesten ingenting og syntes det var supert at de sa i fra (samboeren min var bortreist i helgen). Så ved midnatt skulle de dra videre, og sjangla nedover trappene her... og en fyr skulle tydeligvis ringe på her, men da stoppet hu dama over oss ham og ropte "nei du kan ikke gjøre det, de er helt syyyyke i huet!".. tenkte å ta det opp med de i dag, men valgte å overse det i.o.m at de var fulle. MEN tidligere i dag når jeg hadde vært ute en tur og skulle låse opp døra mi, hørte jeg hu over oss diskuterte med ei annen over oss (det er som sagt veeldig lytt her) og hørte blant annet IGJEN at vi var helt sjuke i huet, hadde hasjbule, bråkete osv osv.... Og DA sprakk jeg! Jeg gikk opp, ringte på, og ble møtt av det største wannabe-ludderet jeg har sett.... og spurte hvorfor i alle dager hun driver og slenger dritt helt sånn uten videre. Hun gadd faktisk ikke å gi meg et ordentlig svar, og slang døra i trynet på meg! Når samboeren min kom hjem, gikk han opp å skulle spørre hvorfor de plutselig slengte dritt til oss. Da åpna gubben opp, og latet som om han ikke visste noenting. "Nei, jeg vet ikke jeg" var alt samboeren min fikk til svar.... Og til informasjon hvis noen skulle lure, vi driver IKKE hasjbule. Vi røyker vanlig tobakk og tenner ofte røkelse da jeg er frelst av det... såå kall det hasj om dere vil Vi har en bikkje som varsler hver gang det ringer på hos oss, og som kan bjeffe sånn av og til ellers (det er noen få ganger). "Bråket" vårt er minimalt i forhold til andres. Vi kan t.o.m høre naboene over oss trekke ned i dass, sette på vaskemaskinen, støvsuge, (kremt) og mye mer. Jeg bare.... blir så frustrert og forbanna over at folk kan være sånn! Er det noen som har opplevd noe lignende?? Evt hva ville dere gjort i en situasjon som dette? Er lite hyggelig at de over oss skal drive å spre falske rykter og dritt om oss bak ryggen vår på den måten...... Naboene over oss er i slutten av 20åra - begynnelsen av 30....
Aussie Skrevet 22. april 2012 #2 Skrevet 22. april 2012 Koselige naboer. Jeg kjenner til ei som hadde problemer med en nabo som var litt for glad i å feste osv, noe som passet dårlig siden hun var student og trengte ro for å kunne lese og studere. Løsningen ble at hun lånte høytalere fra en annen, pluss elendig musikk og ved neste korsvei; først snudde hun høytaleren mot veggen til naboen, satte på musikken og slo på for fullt. Og joda, det fungerte, slik jeg forstod det, naboen og hun det gjaldt fikk til en grei ordning;p Noe for deg? 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #3 Skrevet 22. april 2012 Ja, er enig i den med ufyselige naboer. Tenk å måtte kjenne røylukt og røkelse (er det virkelig noen som røyer inne, eller bruker røkelse i private hjem, i våre dager?) hver eneste dag? Som har en diger hund som bjeffer høyt til tider. Og i tillegg unner de ikke naboene en skjelden fest en gang, selv når de henger opp nabovarsel etter å ha blitt mint på at dette må til? 7
Gjest Yellow Taxi Skrevet 22. april 2012 #4 Skrevet 22. april 2012 Jeg må faktisk si at jeg har et mye større problem med hyppig røykelukt fra naboleiligheten enn en høylytt fest ett par ganger i uken (og det kommer fra en avholdsmann som aldri fester)... 5
Gjest Katten. Skrevet 22. april 2012 #5 Skrevet 22. april 2012 Synes du overreagerer. Fest til halv ett er ikke det verste, litt skitprat kan man bare ignorere. 7
Aussie Skrevet 22. april 2012 #6 Skrevet 22. april 2012 Ler og ler, det er derfor jeg aldri, aldri, aldri noensinne skal bo i et borettslag! Jeg gjentar: ALDRI. 1
Athene Skrevet 22. april 2012 #8 Skrevet 22. april 2012 Drittslenging er aldri greit. En fest innimellom må man finne seg i, særlig når de innretter seg og skriver nabovarsel ved neste fest. Ellers er jeg enig i at røyk- og røkelseslukt, og en bjeffende hund, hadde vært et mye større problem for meg enn naboer som spiller litt høy musikk innimellom. Det at det siver inn røyklukt til min leilighet kunne jeg ikke levd med. Innimellom bør man tenke på dette med å se flisen i andres øyne og så videre.... 3
Gjest Tekola Skrevet 22. april 2012 #9 Skrevet 22. april 2012 Ja, de kunne varslet, men halv ett er da virkelig ingen tid. Vi har noen naboer under oss som av og til har vors, det er aldri noen varsler om det, men de holder aldri på lenger enn tolv/ett. Sånt må man bare tåle når man bor i et bygg med flere synes jeg. Må si meg enig med de andre som snakker om at konstant røyk og røkelse faktisk kan være like plagsomt, om ikke mer. Vi har noen som røyker ute på en hveranda i bygget vi bor i, men det er mer enn nok til at det stinker i oppgangen! Og det er virkelig ikke rart at de mener at det lukter som en hasjbule i så fall
Aussie Skrevet 22. april 2012 #10 Skrevet 22. april 2012 (endret) Kan man virkelig merke røyklukt om det røykes mye? Visste jeg ikke! Har nemlig aldri bodd i en borettslag i hele mitt liv og jammen frister det ikke når jeg leser denne tråden, og en og annen avisoppslag om borettslag-folk som ligger i krig med hverandre. Jommen sa jeg koselig... Endret 22. april 2012 av Aussie
Dragonfly84 Skrevet 22. april 2012 #11 Skrevet 22. april 2012 Syns virkelig ikke fest til halv ett er ille. Her vi bor er det en nabo som hører på radio fra kl 7 om morgenen uansett dag, så høyt at vi våkner av det. Under oss har vi en som ser på tv kjempehøyt ofte til 1 - halv 2 om natta, og som røyker og slipper røyken opp til oss, og ved siden av oss er det kåte katter som synger serenader til hverandre. Og jeg vil anta vi ikke har de verste naboene, men helt vanlige naboer. Jeg syns røyk er mye verre enn fest til halv ett.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #12 Skrevet 22. april 2012 TS her. Vi røyker ganske lite inne i selve leiligheten, og vi er flinke til å vaske her så ikke lukten skal sette seg så fryktelig godt. Vi røyker mest fra verandaen, og DET må vi da få lov til er da INGEN andre enn oss som har noe med hva VI gjør i VÅR leilighet??? Jeg skrev jo tydelig og klart, at så lenge naboene varsler før de setter i gang festen så er det HELT greit :-) Trur nesten jeg går i gølvet her, jeg..... er dere helt ærlige når dere blir irriterte av RØKELSE lukt??? Virkelig? Kjære vene.. Jaja. Folk blir mer og mer sjølvopptatte for tiden. Tåler ingenting, men å slenge dritt om andre er liksom helt greit?...... helt sinnsykt....... Vet dere hva! Trur jeg må ringe politiet nå. Naboen på venstre side lager nydelig meksikansk rett. Lukt er jo fyfy..... 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #13 Skrevet 22. april 2012 Ja, er enig i den med ufyselige naboer. Tenk å måtte kjenne røylukt og røkelse (er det virkelig noen som røyer inne, eller bruker røkelse i private hjem, i våre dager?) hver eneste dag? Som har en diger hund som bjeffer høyt til tider. Og i tillegg unner de ikke naboene en skjelden fest en gang, selv når de henger opp nabovarsel etter å ha blitt mint på at dette må til? Hvor i verden bor du? Og hvem har nevnt noe om en diger hund som bjeffer høyt hver eneste dag? Det kan ikke jeg se står skrevet noe sted. Alle som skal ha fest som bor i borettslag, rekkehus osv. skal varsle sine nærmeste naboer. Slik er reglene, klarer man ikke å gi en liten beskjed så får man flytte hjem til foreldra sine eller enkelt og greit - KJØP ET HUS Og saken her var vel ikke at naboene hadde fest... det var vel mer den unødvendige drittsleningen!
Ananas. Skrevet 22. april 2012 #14 Skrevet 22. april 2012 TS her. Vi røyker ganske lite inne i selve leiligheten, og vi er flinke til å vaske her så ikke lukten skal sette seg så fryktelig godt. Vi røyker mest fra verandaen, og DET må vi da få lov til er da INGEN andre enn oss som har noe med hva VI gjør i VÅR leilighet??? Jeg skrev jo tydelig og klart, at så lenge naboene varsler før de setter i gang festen så er det HELT greit :-) Trur nesten jeg går i gølvet her, jeg..... er dere helt ærlige når dere blir irriterte av RØKELSE lukt??? Virkelig? Kjære vene.. Jaja. Folk blir mer og mer sjølvopptatte for tiden. Tåler ingenting, men å slenge dritt om andre er liksom helt greit?...... helt sinnsykt....... Vet dere hva! Trur jeg må ringe politiet nå. Naboen på venstre side lager nydelig meksikansk rett. Lukt er jo fyfy..... Jeg hadde blitt veldig irritert av stadig røkelseslukt, fordi jeg sliter veldig med allergi og den slår ut dersom røkelsen er for intens eller er noe jeg merker over lengre tid.. Når det gjelder naboens oppførsel så ville jeg trolig vendt det andre kinnet til og ikke giddet å bry meg med drittslengingen, de holdt på til halv ett en natt uten å gi beskjed, neste gang gjorde de det, de har lært.. Kjipt at hun snakker stygt om dere, men jeg tror ikke det hjelper noe å konfrontere og lage mer bråk enn det allerede er mellom dere. 2
pinar Skrevet 22. april 2012 #15 Skrevet 22. april 2012 Røyk og røkelse som hadde sivet ut i gangen hadde plagd meg mye mer enn en fest til halv ett. Om naboene mine baksnakker meg i deres leilighet med deres venner ville jeg brydd meg lite om. Faktisk ikke brydd meg i det hele tatt. Men syns man skal henge opp nabovarsel om man planlegger fest.
Lista Skrevet 22. april 2012 #16 Skrevet 22. april 2012 Ikke bli latterlig fordi du ikke fikk de svarene du håpa på. Både høy musikk og røyk/røkelseslukt er irriterende, men røyk er nok hakket verre. 1
Gjest Yellow Taxi Skrevet 22. april 2012 #17 Skrevet 22. april 2012 TS her. Vi røyker ganske lite inne i selve leiligheten, og vi er flinke til å vaske her så ikke lukten skal sette seg så fryktelig godt. Vi røyker mest fra verandaen, og DET må vi da få lov til er da INGEN andre enn oss som har noe med hva VI gjør i VÅR leilighet??? Jeg skrev jo tydelig og klart, at så lenge naboene varsler før de setter i gang festen så er det HELT greit :-) Trur nesten jeg går i gølvet her, jeg..... er dere helt ærlige når dere blir irriterte av RØKELSE lukt??? Virkelig? Kjære vene.. Jaja. Folk blir mer og mer sjølvopptatte for tiden. Tåler ingenting, men å slenge dritt om andre er liksom helt greit?...... helt sinnsykt....... Vet dere hva! Trur jeg må ringe politiet nå. Naboen på venstre side lager nydelig meksikansk rett. Lukt er jo fyfy..... Jeg forstår denne naboen godt hvis de spiller litt ekstra høyt kun for din skyld, for du virker ikke som en særlig omtenksom nabo. 2
Aussie Skrevet 22. april 2012 #18 Skrevet 22. april 2012 TS her. Vi røyker ganske lite inne i selve leiligheten, og vi er flinke til å vaske her så ikke lukten skal sette seg så fryktelig godt. Vi røyker mest fra verandaen, og DET må vi da få lov til er da INGEN andre enn oss som har noe med hva VI gjør i VÅR leilighet??? Jeg skrev jo tydelig og klart, at så lenge naboene varsler før de setter i gang festen så er det HELT greit :-) Trur nesten jeg går i gølvet her, jeg..... er dere helt ærlige når dere blir irriterte av RØKELSE lukt??? Virkelig? Kjære vene.. Jaja. Folk blir mer og mer sjølvopptatte for tiden. Tåler ingenting, men å slenge dritt om andre er liksom helt greit?...... helt sinnsykt....... Vet dere hva! Trur jeg må ringe politiet nå. Naboen på venstre side lager nydelig meksikansk rett. Lukt er jo fyfy..... Hva med å utfordre nabo(ene) til en så aldri en liten, god gammeldags duell på Akershus festning f.eks? Vinneren får holde på akkurat som de vil.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #19 Skrevet 22. april 2012 Syns virkelig ikke fest til halv ett er ille. Her vi bor er det en nabo som hører på radio fra kl 7 om morgenen uansett dag, så høyt at vi våkner av det. Under oss har vi en som ser på tv kjempehøyt ofte til 1 - halv 2 om natta, og som røyker og slipper røyken opp til oss, og ved siden av oss er det kåte katter som synger serenader til hverandre. Og jeg vil anta vi ikke har de verste naboene, men helt vanlige naboer. Jeg syns røyk er mye verre enn fest til halv ett. TS her igjen.. Som jeg prøvde å forklare så var det ikke festen det var noe galt med, det var alle disse negative ordene som plutselig kom... uten at vi så mye som hadde gitt et lite pip... Fest er HELT greit, så lenge man sier i fra :-) dette skrev jeg ganske tydelig også..... MEN den festen vi sendte inn klage til ledelsen, var pga de IKKE hadde gitt beskjed og vi skatt opp til ekstremt tramping fra taket (da de bor over oss) og full musikk på. Vi bad de først om å roe trampingen og dempe musikken litt, og hadde de gjort det kunne de fått festa videre uten klaging fra oss! Såpass burde man kunne gjøre når man bor såpass trangt oppi hverandre.
pinar Skrevet 22. april 2012 #20 Skrevet 22. april 2012 TS her. Vi røyker ganske lite inne i selve leiligheten, og vi er flinke til å vaske her så ikke lukten skal sette seg så fryktelig godt. Vi røyker mest fra verandaen, og DET må vi da få lov til er da INGEN andre enn oss som har noe med hva VI gjør i VÅR leilighet??? Jeg skrev jo tydelig og klart, at så lenge naboene varsler før de setter i gang festen så er det HELT greit :-) Trur nesten jeg går i gølvet her, jeg..... er dere helt ærlige når dere blir irriterte av RØKELSE lukt??? Virkelig? Kjære vene.. fyfy..... Ja jeg blir irritert av det. Og kvalm, og får vondt i hodet, og blir svimmel, og dårlig. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå