Gå til innhold

Svak strek på morgenen!!!

Sorella

Anbefalte innlegg

Jeg tok nok en graviditetstest tidlig i morges og var egentlig ikke spent engang da jeg skulle sjekke resultatet for alle siste gangene har jeg bare fått en vannrett og en lodrett strek ("ikke gravid" på CB).

MEN plutselig i morges var det en svak lodrett strek i resultatvinduet!!! Jeg trodde ikke mine egne øyne...den var jo svak men jeg så den likevel, og det var helt annerledes enn de andre testene jeg har tatt som virkelig ikke har vist antydning!!!

Så etter en halvtime MÅTTE jeg bare se på testen en gang til og da syntes jeg plutselig at den var mye svakere (nesten borte). Jeg har jo lest at man ikke skal se på testen etter 10 min. for resultatet kan forandre seg, men likevel....

Så senere i dag, etter å ha drukket MASSE vann, tok jeg en test til og da var streken nesten helt borte (jeg måtte virkelig anstrenge meg for å se noe som helst). Kan det har vært alt jeg har drukket, at urinen er helt vannet ut, eller har jeg bare hatt ønsketenkning hele dagen??

Er det noen som har hatt lignende opplevelse og likevel vært gravid (at jeg er veldig tidlig på vei???)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Står det ikke i pakningsvedlegget at du ikke bør ha drukket unormalt mye før du tar testen?

Det er jo logisk, som du sier, at det da blir minder av de stoffene som skal gi utslag.

Ellers har jeg jo hørt at strek er strek, uansett hvor svak den er. Vent en god stund (så lenge du klarer, helst en dag?) og forsøk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du drikker masse vann før du tar testen så kan du få falsk negativ ja, hvis det enda er så tidlig at du ikke har så mye hcg. Du vanner ut hcg nivået rett og slett. Det du bør gjøre er å vente i minst 4 timer, og drikke minst mulig i de 4 timene, og så ta en test, da har du ca lik konsentrasjon på urinen som på morgenurin.

Og det høres jo lovende ut, lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusne takk for svar!

Jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet og vente et par dager for så å ta en ny test med morgeurinen. Da vil jeg vel iallefall riktig svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...