AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #1 Skrevet 21. april 2012 Nesten alle kvinnene/jentene på Sukker søker etter menn som er like gamle eller eldre enn dem selv. Hvorfor det, egentlig? Er de så mye mer modne enn menn? Har i grunn aldri følt at jeg er mindre moden enn jevnaldrende kvinner.
Gjest KateW Skrevet 21. april 2012 #2 Skrevet 21. april 2012 Du kan snu på spørsmålet, hvorfor er det bare menn som er like gamle som faren min som tar kontakt på datingsider? Jeg vil gjerne ha en yngre mann, men de tar ikke kontakt;) 6
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #3 Skrevet 21. april 2012 Nå er ikke jeg på noen nettdatingside, men jeg ønsker at en eventuell partner skal være litt eldre enn meg. Grunnen er at jeg føler jeg har litt andre interesser enn folk på min alder, og tror det er større sjanse for klaff med en eldre mann. (Jeg snakker ikke om veldig stor aldersforskjell, men noen år eldre.)
MaiTai Skrevet 21. april 2012 #4 Skrevet 21. april 2012 For min del hadde det vært rart å være sammen med en veldig mye yngre mann enn meg. For det første så er jeg ikke så kjempegammel selv, for det andre så har jeg barn og vil ha en voksen og oppegående mann som har litt livserfaring. Ikke det at en som er yngre enn meg ikke er oppegående altså. Jeg føler jeg har mer felles med de som er bittelitt eldre enn meg selv, og ihvertfall ikke yngre. Har aldri vært sammen med noen som er mindre enn 2 år eldre enn meg. Tror det kanskje henger sammen med at jenter modnes fortere enn gutter og at denne aldersforskjellen vedvarer langt etter puberteten elns.. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #5 Skrevet 21. april 2012 Ikke jeg.. Er 29 selv, og vil helst ha en mann mellom 25 og 33. Men jeg er et unikum i min venninnegjeng.. Har prøvd å spørre de hvorfor de ikke vil ha yngre menn, men de har ikke noe godt svar noen av de. Personlig merker jeg ikke forskjell på en mann som er 29 (som meg) og 28 f.eks..
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #6 Skrevet 21. april 2012 Dette lurer jeg på også. For meg går det litt andre veien, jeg synes ofte det klaffer bedre med kvinner som er litt eldre enn meg enn de som er yngre. Bare de holder seg i form. Sliter litt med å tenne på utrente mennesker, og misunner de som ikke har dette "problemet". Har egentlig litt inntrykk av at mange kvinner/jenter synes aktivitetsnivået til yngre gutter/menn kan være litt i overkant, og kanskje derfor søker oppover i alder. Bare en teori. Kanskje fordi de kunne tenke seg barn i en litt tidligere alder kanskje? Litt sosialt betinget dette sikkert. Ellers tror jeg dette argumentet vokser frem fra det enkle faktum at nesten alle kvinner trekkes mot (det jeg vil kalle) mindre modne menn/gutter tidlig i livet. For å sprite opp livet litt(?) Så går det galt, og neste gang ser man kanskje fortsatt på samme type menn men opp i alder, for å få både i pose og sekk? Det er iallefall min erfaring. Skyt meg gjerne, men slik virker omtrent alle kvinner for meg. Før de finner ut at de skal ha barn. Kanskje er jeg vrang. Men jeg var den pliktoppfyllende gutten som gjorde det bra i det meste, og er strengt oppdratt til å sette andres behov nesten foran mine egne. Jeg var den alle fortrodde seg til, jeg backet de opp når de hadde det tungt, roset dem når det gikk bra, men forble en venn. Alltid. Lysten til å flørte forsvant en periode også, hva var vitsen når det alltid endte med "du, kan vi ikke bare bære venner?" Misliker det uttrykket så intenst... Men nå da, når jeg har en heftig CV, selvtillit, ryggrad og integritet, en aktiv livsstil og sunne holdninger, ja nå er jeg plutselig interessant. Problemet er bare at nå sliter jeg med å finne noen som virkelig imponerer meg med sin innstilling til livet, og uten det utvikler jeg ikke følelser... 1
pinar Skrevet 21. april 2012 #7 Skrevet 21. april 2012 Jeg liker best de som er ca samme alder som meg selv. Eventuelt noen år opp eller ned. Pleier aldri å like noen som er mye eldre enn meg selv.
pantertante Skrevet 21. april 2012 #8 Skrevet 21. april 2012 Nesten alle kvinnene/jentene på Sukker søker etter menn som er like gamle eller eldre enn dem selv. Hvorfor det, egentlig? Er de så mye mer modne enn menn? Har i grunn aldri følt at jeg er mindre moden enn jevnaldrende kvinner. Men når de vil ha noen som er like gammel (eller eldre) og du føler du er like moden som jevnaldrende kvinner, hva er problemet da?
momo Skrevet 21. april 2012 #9 Skrevet 21. april 2012 Sist kjærste jeg hadde var 5 år yngre, var sammen i 2 år vi. Så jeg er ikke redd for å date yngre menn, men ikke yngre enn 5 år yngre enn meg. Samme med alder opp og, så ønsker jeg ikke å date noen som er mye eldre enn meg. Og på nettdating så synes jeg det virker ut som det enten er smågutter som er ute etter sex,eller eldre menn som skal ha en yngre kjærste. De på min alder holder gjerne fin avstand.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #10 Skrevet 21. april 2012 Sist kjærste jeg hadde var 5 år yngre, var sammen i 2 år vi. Så jeg er ikke redd for å date yngre menn, men ikke yngre enn 5 år yngre enn meg. Samme med alder opp og, så ønsker jeg ikke å date noen som er mye eldre enn meg. Og på nettdating så synes jeg det virker ut som det enten er smågutter som er ute etter sex,eller eldre menn som skal ha en yngre kjærste. De på min alder holder gjerne fin avstand. Hvor gammel er du da?
Gjest Lykkeliky Skrevet 21. april 2012 #11 Skrevet 21. april 2012 Jeg faller som oftest for menn som er en del yngre enn meg. De mellom 28-30 :gjeiper: 2
Rocky Skrevet 22. april 2012 #12 Skrevet 22. april 2012 Jeg foretrekker yngre menn selv, men opplever sjelden at de tar kontakt. Det er gjerne eldre fyrer og det er gjerne ikke så interessant. 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #13 Skrevet 22. april 2012 Det er bare en myte at kvinner er så mye mer modne enn jevnaldrende menn, se bare hvor mange fjortisjenter det finnes i alle aldre. Men greit for meg, er damene yngre enn meg så øker også sjansen for at de er litt faste i fisken. 1
Gjest Nuppdupp Skrevet 22. april 2012 #14 Skrevet 22. april 2012 jeg liker yngre jeg var også sammen med en som er 3 år yngre enn meg i 2 år 1
Gjest Nuppdupp Skrevet 22. april 2012 #15 Skrevet 22. april 2012 Det er bare en myte at kvinner er så mye mer modne enn jevnaldrende menn, se bare hvor mange fjortisjenter det finnes i alle aldre. Men greit for meg, er damene yngre enn meg så øker også sjansen for at de er litt faste i fisken. åååh så sint ;) 2
Gjest Søgni Skrevet 22. april 2012 #16 Skrevet 22. april 2012 Når det gjelder nettdating, så tror jeg mange fremstår mindre fleksible på det aller meste, sammenlignet med når man møter dem i "det virkelige liv". For all del, de lyver nok ikke når de skriver det, men nettdating er målrettet og lagt opp slik at man skal sette rammer. Kanskje de håper å skumme vekk de mest umodne? Ellers så er det vel fortsatt mer sosialt akseptert med aldersforskjeller der mannen er eldst. Jeg har ingen spesielle krav til alder, utenom at jeg helst ser at de er i noenlunde samme livsfase som meg. Hva jeg ville skrevet på en nattdatingside vet jeg sannelig ikke. 1
Steinar40 Skrevet 22. april 2012 #17 Skrevet 22. april 2012 Det er bare en myte at kvinner er så mye mer modne enn jevnaldrende menn, se bare hvor mange fjortisjenter det finnes i alle aldre. Tragisk, ja.
Gjest Elissima Skrevet 22. april 2012 #18 Skrevet 22. april 2012 Liker yngre menn jeg De fleste jeg har datet har vært yngre enn meg. Den mest umodne jeg har vært sammen med var 34, så er ikke bare alder som avgjør om du er moden. Men min grense går ved 25, jeg er 30 så er de 20 blir det litt stor aldersforskjell siden vi er på forskjellig stadier i livet. Kan jo nevnes at jeg ser yngre ut enn jeg er og er veldig barnslig, så derfor kommer jeg nok overens med de som er litt yngre. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2012 #19 Skrevet 22. april 2012 Jeg skygger unna yngre menn fordi min erfaring tilsier de er mer umodne enn de eldre. Blant yngre menn ser jeg oftere holdningsproblemer (kvinnesyn/sex) og manglende evne/vilje til å forplikte seg. Menn som har vokst fra seg guttestadiet er også mer takknemmelige og setter mer pris på meg.
makkapakka Skrevet 22. april 2012 #20 Skrevet 22. april 2012 Jeg har hørt at damer er to år mer modne enn menn. Derfor har jeg tro på at med en eldre mann enn meg så er han kommet lenger "oppi" huet sitt. Yngre menn som sjekker opp meg er ute etter å øve på sex.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå