Gå til innhold

Urinveisinfeksjon?

Kittykat

Anbefalte innlegg

Datteren vår på 4 år begynte sent i går kveld å si at hun har vondt i tissen. Vi undersøkte om hun var rød noe hun ikke var. Hun vil ha sånn stellekrem på hver gang hun får vondt i tissen ( da har hun bare vært litt rød rundt kjønnsleppene o.l. ), så vi tok litt sånn på ( hun var litt rød i rompesprekken ). Hun roet seg etter det og sa ikke noe mer.

Hun sa nå i sted før vi gikk ned til parken at hun hadde fremdeles vondt i tissen.

Tidligere denne uken så tisset hun i buksen mens de var ute å lekte. Hun hadde på seg parkdress, men det var jo kaldt da og da er det jo ikke så ideelt å være våt. Hvor lenge hun gikk med dette vet jeg ikke, for hun sa ikke i fra til tantene om at hun måtte på do.

Nå har vi legevakt nede på senteret her hos oss og jeg lurer på om vi skal gå der i dag ( er vanskelig å få time på dagen, så derfor legevakten ) og så tar vi med oss en urinprøve. Hvis vi får det til da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp en urin-oppsamlingspose til barn på apoteket og ta urinprøven med ned på legekontoret- da kan de sjekke om hun har uvi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Det samme skjedde med en jente jeg kjenner for litt siden. Foreldrene hennes leverte urinprøve og hun fikk antibiotika. Det er visstnok lurt å dra til lege så tidlig som mulig, for barn kan gå lenge med dette før det blir skikkelig vondt (men det bør behandles før det kommer så langt). appelsinjuice og tranebærsaft (helsekost) skal være bra, og generelt: drikk mye og hold henne varm på bena (og på rumpen)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter er 15 mnd. og en kveld synest jeg det luktet så sterkt av urinen hennes. Satte på en urinsamle pose på natten, som jeg tok med til legen. Mannen min mente jeg var litt hysterisk, at det ofte kan lukte litt sterkt.. Men, men en mor's fornemmelser skal man ikke fnyse av, lille tulla hadde urinveisinfeksjon og fikk antibiotika.

Forebygg med tranebærjuice/saft og hold barna varme på bena :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...