AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #1 Skrevet 21. april 2012 Hvor mye vann drikker du? Hvordan syns du det er å våkne 2-3-4 ganger per natt av at du må tisse? Og har du virkelig oppdaget noen fordeler med å drikke så mye vann? 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #2 Skrevet 21. april 2012 Drikker en 2-5 liter til dagen.. Må aldri på do på natten! Fordeler? Kroppen får det den trenger.. 5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #3 Skrevet 21. april 2012 Jeg drikker minst 5 halv-literglass med vann for dagen. Minst. Jeg går på do rett før jeg legger meg, så leser jeg, og deretter går jeg på do enda en gang før jeg sovner. Og da sover jeg helt til morningen uten å måtte bruke toalettet. Fordel.. Hm... Sunnere enn saft og andre ting? 1
sullå Skrevet 21. april 2012 #4 Skrevet 21. april 2012 (endret) Drikker vel rundt 2 liter vann om dagen, kanskje nesten en liter til de dagene jeg trener. Våkner sjelden av at jeg må på do om natten, men om morgenen er det en veldig effektiv måte å få meg ut av sengen på! Edit: Fordelen er vel at jeg ikke får lyst på annet å drikke, som brus for eksempel. Og jeg er mett lenger etter måltider. Kroppen har vel ikke akkurat vondt av det heller. Endret 21. april 2012 av sullå 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #5 Skrevet 21. april 2012 Jeg drikker 2-3 liter vann i løpet av dagen, og er maks oppe en eller to netter i måneden for å late vannet. Ellers sover jeg gjennom hele natten uten å bli nøden. Fordeler: Man tilfører kroppen den værsken den trenger, slik at man fungere bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #6 Skrevet 21. april 2012 Jeg drikker nok et par liter vann om dagen, det er da ikke spesielt mye? Det synes tydeligvis ikke kroppen min heller, for jeg er aldri oppe om natta og går på do. Jeg drikker vann fordi det er godt. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #7 Skrevet 21. april 2012 Kroppen trenger bare 0,5 liter vann om dagen. 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #8 Skrevet 21. april 2012 Kroppen trenger bare 0,5 liter vann om dagen. Det avhenger av kroppens størrelse. En på 120 kilo vil naturlig nok trenge mer vann enn en på 40 kilo. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #9 Skrevet 21. april 2012 Vann skyller ut vitaminer og andre næringsstoffer fra kroppen. Det er ikke bra med mye vann. It's a myth 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #10 Skrevet 21. april 2012 Kroppen trenger bare 0,5 liter vann om dagen. Snakker du om væske totalt?
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #11 Skrevet 21. april 2012 Ok, men dere merker ikke noen forskjell på huden da? TS 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #12 Skrevet 21. april 2012 Snakker du om væske totalt? Nei, i tillegg til mat. Hvis man trener kan man plusse på en halvliter.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #13 Skrevet 21. april 2012 Væskebehovet hos et voksent menneske er 30-40 ml pr kg kroppsvekt pr døgn. 1
Gjest imli Skrevet 21. april 2012 #14 Skrevet 21. april 2012 Kroppen treng ikkje så mykje vatn som mange verkar å tru. Kroppen vår er ikkje så dårleg laga at me må drikke masse når me ikkje er tørste. Me skal drikke vatn når me er tørste, og drikke minst mogleg usunn drikke. Eg drikk vel 3-5 glass vatn pr dag sånn i gjennomsnitt - når eg skal ta medisinar og når eg eg tørst. 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #15 Skrevet 21. april 2012 Nei, i tillegg til mat. Mat er ikke væske, da. Folk drikker jo andre ting enn vann i løpet av en dag. Kaffe og te, f eks. Er dette med i regnestykket ditt også, eller?
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #16 Skrevet 21. april 2012 Mayoklinikken, som er verdensledende innen medisin/forskning har dette å si: http://www.mayoclinic.com/health/water/NU00283 "Every day you lose water through your breath, perspiration, urine and bowel movements. For your body to function properly, you must replenish its water supply by consuming beverages and foods that contain water. So how much fluid does the average, healthy adult living in a temperate climate need? The Institute of Medicine determined that an adequate intake (AI) for men is roughly 3 liters (about 13 cups) of total beverages a day. The AI for women is 2.2 liters (about 9 cups) of total beverages a day"
Gjest imli Skrevet 21. april 2012 #17 Skrevet 21. april 2012 Mat er ikke væske, da. Folk drikker jo andre ting enn vann i løpet av en dag. Kaffe og te, f eks. Er dette med i regnestykket ditt også, eller? Men det er mykje væske i mat. 7
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #18 Skrevet 21. april 2012 Ok, men dere merker ikke noen forskjell på huden da? TS Jo, jeg har MYE renere hud etter at jeg bare drikker vann. Jeg drikker mye, men må aldri opp om natten for å tisse, det har ikke skjedd på mange år.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2012 #19 Skrevet 21. april 2012 Jeg drikker mye vann og væske generelt, ca 2 liter per dag. Det er noe jeg gjort så lenge jeg kan huske, ikke fordi jeg føler at jeg må, men fordi jeg er glad i vann og synes det er godt, itillegg drikker jeg mye melk. Må aldri på do om natten. Det er det ikke slik at du bare må drikke vann for å få i deg nok væske, drikker du f.eks melk eller annen drikke (uten koffein og mye salt), så er det med på å oppfylle "kravet" om ca. 2 - 2,5 liter væske per dag. Fordeler? Vel, siden dette er noe jeg har gjort i evigheter er jeg ikke sikker på langtidsvirkningene, men jeg har et sunt og glansfullt hår, sunn hud og har en veldig god fordøyelse. Annet enn det så merker jeg på dager hvor jeg ikke drikker nok at jeg føler meg mindre opplagt og kan også få vondt i hodet og dårligere yteevne.
Teriyaki Skrevet 21. april 2012 #20 Skrevet 21. april 2012 Drikker fire-fem halv-liters glass med vann daglig, noen ganger mer, noen ganger mindre. Må aldri på do om natten. Eller, går jo som regel på do da, for behovet melder seg når jeg står opp om natten for å gi mat til babyen, men dette er ikke noe jeg måtte før, og den ene natten han har sovet helt rundt, så har jeg altså ikke våknet av å måtte på do. Men jeg drikker sjeldent bare for å drikke. Altså, jeg drikker kun når jeg spiser, og da drikker jeg mye. Mer enn de fleste, har jeg merket. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå