Gå til innhold

Lyver du ofte?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det kan nok hende jeg lyver en gang i blandt, men jeg kan ikke huske noen eksempler.

Jeg føler selv at jeg er ærlig om det meste. Orker dra hvite løgner som "nei jeg kan ikke være sammen med deg fordi jeg må i familieselskap" for så å glemme det og skrive på facebook at det er deilig å slappe av med en film :fnise:

Dersom folk er så nærtagne at de ikke klarer å høre sannheten, så er det såpass svake mennesker i mine øyne at jeg mest sannsynlig ikke orker å omgås dem i det hele tatt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Badabing
Skrevet

Jeg lyver ikke. Eller det vil si, jeg forsøkte å lyve her om dagen for første gang på lenge. Det var noe jeg absolutt ikke ville bli med på, og så ville jeg egentlig ikke si grunnen fordi jeg visste at jeg kom til å føle meg slem. Det funket så dårlig å lyve at jeg måtte si sannheten. I og med jeg er så dårlig til å lyve, og attpåtil begynner å le og rødme om jeg forsøker å lyve, er det lite å tjene på det for å si det sånn..

Gjest NerdMedSverd
Skrevet

Av og til, uheldigvis vet vennene mine at jeg lyver når jeg ikke vil være med på diverse ting. Blir ofte gjennomskuet

Ute på byen synes jeg det er moro å lyve når jeg vet jeg ikke kommer til å møte personen(e) igjen. Gjør det litt for mye om jeg er i humør til det

Skrevet

Lyver veldig sjeldent

Det er vel som regel hvite løgner i sammenheng med at andre vil ha med meg på noe jeg ikke orker. Er kronisk syk, og det kan bli litt vanskelig i lengden å alltid gi beskjeden om at "jeg er for dårlig, så jeg orker ikke". Da er det greiere innimellom å si at jeg ikke kan fordi jeg må jobbe med en skoleoppgave e.l. Spesielt til bekjente som ikke kjenner til situasjonen min så godt. Til nære venner pleier jeg å være dønn ærlig om at formen kommer i veien.

Skrevet (endret)

Så mitt spørsmål er... Lyver du mye og synes du det er greit?

Nei, det gjør jeg ikke, er utrolig dårlig på lyve. Da unngår jeg heller å svare, dersom jeg blir stilt spm eller lignede jeg føler jeg ikke kan fortelle sannheten/ snakke sant.

Men det har hendt at jeg har dratt noen hvite løgner nå og da, når hensikten er å unngå å såre noen - og så håper jeg at jeg ikke blir gjennomskuet :gjeiper:

Synes for øvrig det er bedre å bare si at en ikke har lyst dersom en får spørsmål om å gjøre ting med venner eller familie, fremfor å late som om en er "indisponert".

Endret av Aussie
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lyver ofte hvite løyner. F.eks hver gang en kollega har kledd seg opp, enn om det ikke er min smak, men jeg ser personen har gjort litt ekstra flid den dagen, så kommenterer jeg det på en positiv måte.

Er jeg invitert på et eller annet jeg absolutt ikke har lyst til, så tar jeg en hvit løgn for å "slippe unna"

Skrevet

Lyver om nødvendig for å beskytte meg selv og andre. Og for å oprettholde en god tone med venner og familie.

Mannen min har alltid vært dønn ærlig, men ikke alltid det har slått heldig ut. Noen ganger vil man ikke høre sannheten, enkelt og greit.

Skrevet

Lyver sjeldent og jeg hater å lyve om meg selv. Det hender iblant at jeg "må", men ellers lyver jeg aldri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...