Gå til innhold

Dra på fest

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Er en jente på 16 år, som har venner som er ute og drikker. Hver mandag får vi høre alt som har skjedd i helga. Enten det er morsomt, eller kjærlighetsdrama og "vi ble nesten ferska" historier. Jeg har tenkt på å dra ut, men gidder ikke å dra på en eller annen fest bare for å drikke. Da tenkte jeg heller jeg kunne vente til jeg begynte på VGS, med tanke på at eg aldri har drukket før. Så det jeg lurte på er om man går glipp av noe, visst man velger å ikke drikke nå? En av grunnene til at ejg vil er fordi jeg er så utrolig sjenert, og vil slippe meg løs, også er jeg nyskjerrig da. Men er det så bra som vennene mine skal ha det til?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det står respekt av de som hverken ønsker å drikke, og dermed heller ikke gjør det. Altfor mange gjør det fordi 1) det forventes 2) venner og bekjente gjør det. Tenk hvor mye skade du gjør på hjerne og kropp, hva det koster i kroner og øre og hvor lite du får ut av det.

• Liker 2
Gjest kittycat
Skrevet

Hvis vennene dine allerede går ut på fest får du nok nok av muligheter på VGS :) smart å vente siden du er usikker nå.

• Liker 1
Skrevet

Hvor bra det er for dem vet jeg ikke, men for min egen del vil jeg si det er veldig lite(om noe) man går glipp av som man muligens kan savne senere.

Alt de gjør nå kan man gjøre senere, og jeg synes det er langt mer fint å gjøre noe man gleder seg litt til og vil utforske, enn å gjøre noe i hast for å få prøvd det ut fortest mulig. Om du er i tvil vil jeg råde deg til å vente, for alkohol er vitterlig ikke no bra i første omgang, om man attpåtil skal presse seg til å prøve det fortest mulig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For sjenerte mennesker kan alkohol gjøre underverker. Det hjalp i hvert fall meg til å forstå at det ikke er farlig å snakke med andre mennesker. Men ikke drikk så mye at du blir full. Du kan gjøre mye dumt på fylla, for eksempel ha ubeskyttet sex med folk du ikke kjenner. Og det vil du ikke.

• Liker 1
Skrevet

Nei du går ikke glipp av noe. Livet er relativt langt og du får nok nok av fester å gå på selv om du venter til du selv er klar.

Selv syntes jeg min første periode med drikking, som veldig ung, mest besto av å drite seg ut fordi jeg ikke visste hvor mye jeg tålte eller det var vanlig å tåle..Og det er jo ikke akkurat noe verdifullt minne, mulig.

Tror det er mest for skryt at folk i den alderen legger ut om helgens fyllekule og syns de er voksne, tøffe og rebelske. Ting som ferier og fyllefester har ellers det med å bli kulere i ettertid enn det var å være der. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk hvor mye skade du gjør på hjerne og kropp, hva det koster i kroner og øre og hvor lite du får ut av det.

Dette er et tullete råd, for TS vet jo ikke hva hun går glipp av! TS kan bli med på en fest en dag og se hva hun synes. Men drikk med måte, begrens deg til to-tre øl første gangen. Det koster ikke mye, kanskje 50 kroner. Ikke er det særlig skadelig heller.

Gjest Gagaen
Skrevet

Du går ikke glipp av noe etter mitt syn som voksen dame . Jeg er også sjenert men å drikke hjelper meg ingenting , jeg er like rolig. Så det er ikke noe hokus-pokus nei .

Prøv heller og jobb med deg sjøl , med åra blir du tryggere . Alkohol er ikke løsningen på NOE!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan i hvert fall fortelle TS at det er mange som har gjort ting de virkelig angrer på i fylla. Pådratt seg kjønnssykdommer, sagt dumme ting, brent ned huset sitt fordi de sovnet under nattmatlaging...

Jeg har vært drita noen ganger, men har lagt den epoken av livet bak meg. Nå drikker jeg bare litt.

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Angrer absolutt ikke på at jeg dro på fest da jeg var yngere. Det var lang ifra fantastisk morsomt hele tiden, men jeg har likevel mange gode minner å tenke tilbake på. Mange ganger hadde vi det rasende festlig, både med og uten alkohol.

Men du går vel igrunn ikke glipp av noe, siden dette er ting du også kan oppleve senere.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var en grå og stille mus som 16 åring. Begynte så smått å dra på noen fester da jeg gikk på vgs.

Idag angrer jeg litt på at jeg ikke var med på mer da jeg hadde muligheten. Ikke at jeg hadde trengt å drukket meg drita, spy og knulle rundt. Men det finnes en mellomting mellom å ha være helt blåst og det å sitte hjemme som 16 åring..

Synes du skal dra ut og ha det gøy jeg :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Til tross for at sistnevnte svar satt seg best, siden alle vennene mine har prøvd hjemme og drukket på jentekvelder, drar de bare ut nå, og jeg må nesten henge meg på. Er liksom litt for sent for meg å drikke på jentekveld siden de er så "lei"/ferdig med det. Litt kjipt det, men gjort er gjort.

- TS

AnonymBruker
Skrevet

Sjenerte og stille folk har ofte en tendens til å overdrive drikkinga når de først begynner å gå ut. Kjenner og vet om mange som er veldig stille/sjenerte i edru tilstand men som blir helt "ville" når de har fått drukket en del.. så ikke bli en av dem i så fall. Personlig så synes jeg at det er VELDIG irriterende, da det er ofte de som ligger på bakken og spyr, og er vi andre som må hjelpe dem.

Jeg begynte vel selv å drikke rett før jeg fyllte 16 sammen med venninner og slik. Tok ikke lang tid før jeg ble veldig lei av jentekvelder og det å drikke med jevnaldrende. Synes det var kjedelig og tamt.. så etter 2-3 måneder så begynte jeg å feste med folk som var 3-7 år eldre. Det var noe helt annet! Og mye gøyere for min del:)

Eneste du går glipp av om du ikke går ut er jo det å møte nye mennesker + all morroa med det :P Om du ikke er særlig interessert i det, så går du ikke akkurat glipp av så mye.. Men vil nok tro at det å sitte hjemme hver lørdagskveld kan være veldig kjedelig..

-Jente 19

AnonymBruker
Skrevet

Nei da. Jeg var på en fest når jeg var 17. Ellers begynte jeg ikke å feste sånn ordentlig før jeg var 18. Man rekker fint å bli lei fra man blir 18! Jeg er 20 i dag og kan si jeg er rimelig lei allerede :) Men forskjellig smak da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...