Gå til innhold

gullkorn fra morderatorene....


waco

Anbefalte innlegg

Hallo, de som har vært her littegranne har sikkert lagt merke til morderatorfraser(setninger som egentlig ikke betyr noe)

Vi kan jo ikke passe på hele tiden.

Vi har et liv uten om KG også

Vi oppfordrer alle på KG til å si fra til moderator eller til Gry hvis noen går over grensen for hva som er akseptabelt.

Vi kan jo ikke lese alle tråder.

Jeg diskuterer ikke moderatoravgjørelser med deg

Det er du som bestemmer hva som skal sensurers (Etter å ha blitt sensurert fem meldinger etter hverandre)

Jeg hadde ikke klart meg uten hjelperne mine (Gry forteller litt om ledelsen)

Moderatorene er her og holder dere i ørene

Du ser hva som skjer med innlegg som bare blir lagt ut for å provosere.

Er det noen som har noen flere rasjonelle, logiske, eksemplariske, tilretteleggende og fornuftige bidrag fra våre morderatorer vi aldri hadde klart oss uten?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det verkar som om du har eit ørlite anstrengt forhold til moderatorane, men eg meinar at dei gjer ein flott jobb!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er du blitt lei KG nå Waco?.... er dette et aldri så lite ønske om å bli utestengt herfra?

Gry bestemmer her inne og har laget regler om hvordan hun vil at diskusjonene skal være her..... en ting hun ikke vil ha er personangrep og usakelig skittkasting.... etterhvert har KG blitt så stort og populært at en person alene ikke kan sørge for å ha oversikt over at reglene etterfølges. Derfor må hun ha hjelp og noen tok på seg denne oppgaven.

De utfører bare en jobb etter Gry's ønske og jeg syns de gjør en god jobb.

Så kan man alltids være uenig i om det er riktig med en form for sensur på en diskusjonsside, men slik er det nå en gang her..... og liker man det ikke, kan man gå et annet sted. Ingen tvinges til å være her...

Selv ikke du Waco.

Hilsen en Mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp anonym.

Beklager at jeg trodde at diskusjongrupper kunne bevege seg over tid da.

En ting er sjikane, en annen ting er ironi.

Waco

ps, og dere blir vel lei av å snakke om tåklipp og linsevæske hele tiden??

Litt variasjon i trådene er bare sunt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du forsøker å drite ut moderatorene, så får du finne på noe bedre, Waco. icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Tåklipp?? Au! Nei, jeg er helt fornøyd med lengden på tærne mine, de har sluttet og vokse, så jeg slipper heldigvis å stusse dem.

Neglene på tærne mine derimot, må jeg klippe av og til...

Moderatorer? Tja, det er vel brukerne som bestemmer om det trengs moderatorer eller ikke, er det ikke det da? I lange perioder har jeg ikke sett en moderator jeg - enda folk diskuterer så fillene fyker og tastaturer skvetter alle veier... men det går tydeligvis an å holde seg innenfor det akseptable her for det.

Og det er bra. Waco i fri flyt som ikke en gang gidder å prøve å sette seg inn i hva som er kotyme på et nytt sted og bare håner alle som er her... hvorfor? Hva slags glede har du av å rakke ned på andre? Hvorfor er det så viktig å være et sted hvor du åpenbart ser ned på alle?

Nei, at en av årsakene til at moderatorene må være her i tillegg rakker ned på dem fordi de er nødt til å være her, er noe av det barnsligste utsagnet jeg har sett på lenge - selv til Waco å være!

Siri icon_biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier det igjen jeg: Moderatorene gjør en topp jobb her på KG.

Nikke.gif

(Synd at det ikke finnes en klappe-smiley!)

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

men jeg er litt enig med waco, likte spesielt godt den morderator svaret at:men vi kan ikke lese alle tråder....hey! hva er vitsen med å ha en morderator da? morderatorene burde hatt bedre oversikt over hva alle skrev, ellers kan jo folk skrive hva de vil, kanskje innleggene deres aldri vil bli slettet....

Jeg håper og tror, morderatorer at dere kan slette tråder umiddelbart dersom den tråkker over grensen...ga jeg dere hodepine nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Etter hva jeg har fått med meg, Anonym, så har ingen moderator hybel her inne.

De jobber gratis, og har et liv utefor KG også. Tro det eller ei!

Hadde du hatt muligheten til det du krever av dem?

Av og til renner innleggene inn her, ikke sant?

Glad jeg ikke er moderator jeg icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Ser at moderatorer stadig engasjerer. Det er bra! Vil bare få klargjøre det med at "vi ikke kan lese alle tråder". Tror dere må slenge på en "... på en gang og hele tiden".

Noen ganger når vi ikke har vært her på noen timer, er det mye å lese, og ting skjer samtidig. Noen av oss har fortsatt modem, og det gjør nedlasting veeeeldig tregt. Derfor går det litt sent. Så, joda, vi leser alt, men fordi vi ikke sitter standby 24/7 kan det hende at ting ligger ute litt for lenge.

Og i veldig hektiske timer når Waco har lagt inn en million innlegg rundt i forumet som alle svarer på om hverandre - da hender det at det glipper et innlegg.

Det er selvsagt bare å beklage, som jeg har nevnt tidligere, vi kan alltid bli bedre, men gjør faktisk så godt vi kan.

Ha en fantastisk aften med Eurosong icon_biggrin.gif eller hva for annet dere skal tilbringe lørdagskvelden med.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

Til alle anonyme som skriver i håp om å være nettopp anonyme så kan jeg jo bemerke at alle moderatorene ser IP-adressene deres uansett om dere er innlogga eller ikke... Så de vet hvem dere er icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at det er så mange her på KG og at DETTE forumet "utvikler seg over tid" er nettopp Gry og moderatorene.

Jeg har søkt andre diskusjonsfora, og de utarter til en slik grad at jeg ikke orker eller gidder å delta overhodet.

Her har jeg vært i 2 år nå, i større eller mindre grad. Diskusjonene går ofte igjen, og ofte er det nye temaer. Noen personer går igjen, andre kommer til. Heller ikke Waco sine argumenter/diskusjoner eller rolle her er ny, vi har hatt et par av dem tidligere. De er her en stund, særlig rundt sommerferien, og så blir de borte igjen.

Av og til er det dype temaer her, som berører. Andre ganger diskuterer vi brudekjoler. Kvinneguiden er representant for EN side ved mange kvinner, og jeg trives godt.

Moderatorene er ikke en gammel oppfinnelse, og noen avgjørelser har jeg også reagert på, noen ganger syns jeg det har blitt reagert for sent. Men uten dem hadde ikke KG vært et blivende sted for meg.

Takk Moderatorer for en fin jobb.

De som ikke liker sensur kan jo gå på et hvilket som helst annet nettsted og diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååååhhhhhhhhh,jeg som sprudlende dompa inn på tråden i håp om at du hadde funnet noen skikkelige godbiter.Så er ikke en eneste av dem morsom en gang.

U`re looooooosing it Waco icon_razz.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, han kjenner seg vel litt… død… sidan han ikkje skriv "moderator" korrekt. Kan ikkje vera heilt i form då.

Litt interessant at det berre var eitt innlegg til som plukka opp same stavefeilen - ein anonym person som tek feil av "moderasjon" og "sensur." Men det betyr sikkert ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har forstått det slik at moderatorene jobber gratis.

Å surfe på internett er vel heller ikke gratis for moderatorene, og da sitter de igjen med utgifter for å være moderator?

Hva er det som får en person til å jobbe gratis egentlig? Og bruke store deler av fritida si på dette og samtidig ha det store ansvaret? Er det status eller bare en enormt behov for å være hjelpsom?

Ikke misforstå, jeg setter pris på at vi kan debattere gratis her på KG. Ennå er det heldigvis slik at det meste på nettet er gratis. Og litt kontroll og evt sensur er vel naurlig.

Men jeg spør bare: Hva er det som får en person til å jobbe gratis egentlig?

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål Turte icon_smile.gif

Jeg kan selvfølgelig bare svare for meg selv.

Ja, jeg jobber gratis, betaler faktisk for å gjøre denne jobben.

Høres sprøtt ut, er klar over det,hehe..

Du skjønner, da jeg kom til KG for ca. halvannet år siden, så jeg fort at dette ikke var som de jeg ellers hadde vært innom.

Jeg ble raskt veldig glad i Kvinneguiden, dels fordi den virket seriøs, dels fordi det var en hyggelig og dyktig redaktør tilstede.

En man fikk svar av dersom man lurte på noe.

Og brukerne var hyggelige icon_smile.gif

Jeg, som da hadde nicket Misha, ble fort avhengig av KG..

Dels fordi "miljøet" her var flott, og dels fordi jeg da var langtidssykemeldt og hadde god tid.

Siden har jeg vært her daglig, og fått det som rutine å ta en tur innom regelmessig.

Siden jeg jo likevel er så mye her var det helt naturlig for meg å si ja til å gjøre litt nytte for meg samtidig icon_wink.gif

Kankje til ergrelse for noen..icon_biggrin.gif

_________________

Hegesmilejente.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Hege den 2002-05-26 11:32 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvorfor gjør jeg denne jobben gratis... godt spørsmål. Har jeg noe svar? Tja... jeg sitter nå ofte og surfer, mye inne på KG, som for meg er det eneste diskusjonsforumet som duger.

Det er også litt jobben og studiene mine da, å sitte klint til en skjerm store deler av min våkne tid. Og som Hege sier, man kan jo like gjerne gjøre litt nytte for seg samtidig.

Jeg har dessuten ADSL, så det koster meg ikke penger å være moderator, men av og til mye tid.

Det er lærerikt og spennende, og man møter stadig utfordringer. Hvis det i en tråd er 10 illsinte innlegg som krever den stengt, kan du være helt sikker på at det også er 10 illsinte som vil la den stå. Så man får brynt seg litt, og det har vi som mennesker godt av.

Vi moderatorer har også blitt godt kjent og gode venner, det er utrolig berikende i seg selv.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom kvinner kunne tatt litt større ansvar for seg selv, altså selv VELGE ut hva man vil lese ville man hatt MYE mindre bruk for moderatorer.

Argumenter som at moderatorer ikke kan lese alle innlegg finner jeg høyst naturlig. Hva slags barnehagementalitet er dere etterstreber?

Skal hvert innlegg være godkjent av morderatorer?

Det ideelle er etter min mening at vi fjerner morderator rollen helt, men istedet har et uavhengig kontrollgruppe tilknyttet KG som etter forespørsler fra debettantersker kan gjøre inngripen.

Men hva med de useriøse?

- Alle bør registrere seg, helst bør alle registrere seg med mobilnick (fullstendig anonymt selvsagt. Gjentatte brudd fører til utestengelse, nicket blir ditt navn og navnet sitt bør man ta vare på.

Jammen jammen Waco, hva med alle dem som vil være anomyme?

- Dersom man vil være anonym er det ikke værre enn å opprette et anonymt nick. Undercover, hemmelighstfulle, baremeg, osv....

Waco, det blir så ekkelt når ikke morderatorer er her å passer på.... forståååår du ikke deeeet Wacoooooo. Da blir det bar tull og tøys.

- Jeg tror ikke det. Jeg tror faktisk at gruppen selv mobber ut de som er altfor useriøse, forresten er det ingen som vil bli pælma ut hele tiden, når man er registrert med mobilnummer (kun for at man ikke skal bruke samme nummer to ganger)

Nei jeg veit ikke helt jeg Waco, vi kvinner er jo skeptiske til alt som er nytt og anderledes.

- Mvh Waco

(korrig. for stavefeil)1212[ Dette Innlegg er endret av: waco den 2002-05-26 16:35 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...