Gjest Mahareth Skrevet 20. april 2012 #1 Skrevet 20. april 2012 Hvor ofte tisser egentlig babyer nok i løpet av natta til at det kommer stort ut av bleia? Har noen opplevd at madrassen har blitt våt/ødelagt?
Tolly Skrevet 20. april 2012 #2 Skrevet 20. april 2012 Ja, i korte perioder har hun tisset så mye at det har lekket. Et større problem var det at jeg lekket masse melk i senga om natta.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #3 Skrevet 20. april 2012 Ja det har skjedd flere ganger hos oss. Har også opplevd at babyen har bæsjet seg ut i senga..
Meg88 Skrevet 20. april 2012 #4 Skrevet 20. april 2012 Det har skjedd et par ganger... og da har jeg vært veldig glad for at vi hadde tisselaknet. En gang hadde han bæsjet seg ut også, og da hadde hele madrassen blitt ødelagt hvis det ikke var for laknet som beskyttet.
Smørblomst82 Skrevet 20. april 2012 #5 Skrevet 20. april 2012 Vi har ikke opplevd dette enda.. Heldigvis! Men har heller ikke tisselaken. Hørte at det var så klamt. Vi har i stedet en overmadrass som vi kan slenge i vasken.
^me^ Skrevet 20. april 2012 #6 Skrevet 20. april 2012 jeg var glad for at jeg hadde tisselaken i hans seng da han kastet opp MASSE (var ikke lenge etter mat) i sengen sin for 2 dager siden... har enda lekkasjer fra bleia til gode, men de kommer vel en gang det også..
Loppe Skrevet 20. april 2012 #7 Skrevet 20. april 2012 Jeg brukte det en stund, men syntes det var ekkelt fordi det ikke pustet. Kjøpte heller en bilig overmadrass på ikea som kan vaskes i maskin. Dette er snakk om i barnesenga altså.
Gjest Mahareth Skrevet 20. april 2012 #8 Skrevet 20. april 2012 Ok, da tror jeg nok jeg kjøper inn tisselaken også
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 20. april 2012 #10 Skrevet 20. april 2012 Her har det vært totalt unødvendig med tisselaken(til tross for at jeg hadde en baby som gulpa MYE!),anbefaler også en billig tynn overmadrass fra ikea heller,mye mindre klamt
Soon Skrevet 20. april 2012 #11 Skrevet 20. april 2012 Vi har hatt det fra dag en, ikke hatt mange uhell men det har jo forekommet. Aldri opplevd det som klamt å ligge på heller, han er ganske varm av seg, men skjelden klam i senga.
Meaty Skrevet 20. april 2012 #12 Skrevet 20. april 2012 Vi brukte tisselaken en stund, men etter at det ble mildere vær, har gutten rett og slett blitt gjennomvåt av svette. Dette bedret seg da vi fjernet tisselakenet. Han er veldig varmblodig, og blir lett varm.
Gjest Annaires Skrevet 20. april 2012 #13 Skrevet 20. april 2012 Vi har hatt tisselaken. Har brukt det under vanlig laken. Ikke opplevd at hun har vært klam eller noe... 2
Niennas Skrevet 20. april 2012 #14 Skrevet 20. april 2012 Vi har hatt tisselaken. Har brukt det under vanlig laken. Ikke opplevd at hun har vært klam eller noe... Word. I tillegg brukte jeg å ligge med tisselaken under overkroppen rett etter at jeg fikk barn. Ga fort opp å ligge med BH om natta, og det skjedde så og si hver natt i begynnelsen av melka rant. Da var det greit at det kom på tisselakenet. Vet ikke med dere, men jeg synes det er litt styr å vaske overmadrassen til en 180 seng ganske ofte.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2012 #15 Skrevet 20. april 2012 Vår baby har aldri tisset utenom bleia, ikke gulpet hun noe særlug, og nå har hun blitt snart tre år, og ennå ikke kastet opp. Bank i bordet! Så vi har ikke trengt tisselaken i det hele tatt. Jeg kjøper stor og rimelig voksen-størrelse overmadrass fra ikea, og klipper den opp i babyseng-størrelse. Da får jeg mange overmadrasser til en billig penge. 1
Arkana Skrevet 20. april 2012 #16 Skrevet 20. april 2012 Vi kjøpte inn tisselaken før førstemann ble født, men det var ikke før han sluttet med bleier at de faktisk ble brukt (da legger vi den under overmadrassen, det er så klamt å ha bare tynt laken mellom). Vi har ikke opplevd lekkasje hverken med noen av barna så det har rett og slett ikke vært nødvendig å bruke.
SummerJoy Skrevet 21. april 2012 #17 Skrevet 21. april 2012 Har aldri brukt tisselaken. Det har hendt at de har tisset litt utenfor (men sjeldent), og da tar overmadrassen i mot. Den kan vaskes på 60 grader.
-Englefjes- Skrevet 21. april 2012 #18 Skrevet 21. april 2012 Vi har heller aldri brukt tisselaken, men derimot skikkelig lammeskinn som har tatt av for evt. uhell. Tisselaken synes jeg virkelig utrolig klamt og ekkelt å ligge på. Små uhell som har kommet på lammeskinnet har vi bare tørket av med våt klut, men vi har måttet kjøre det tre ganger i vaskemaskinen; to ganger etter oppkast og én gang etter at jenta var skikkelig gjennomvåt av tiss.
GammelKaktus Skrevet 21. april 2012 #19 Skrevet 21. april 2012 Jeg har tisselaken men har ikke brukt det ennå, gutten min er en skikkelig stortisser men har kun hatt en tisselekkasje siden han ble født og det tror jeg var siden pappaen hadde tatt på bleia litt løst... Bæsjelekkasjer er en annen ting, han bæsjer av og til sånn at det kommer opp ved ryggen eller at det tyter ut nede ved bena så det er nok greit å ha når han begynner å sove i senga si.
VirreVapp Skrevet 21. april 2012 #20 Skrevet 21. april 2012 Har hatt én lekkasje på snart 10 mnd. Da lå han selvfølgelig i vår seng. Har tisselaken i senga hans da, man vet aldri når uhellet er ute.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå