Mamma1 Skrevet 26. april 2012 #81 Skrevet 26. april 2012 (endret) Jeg blir faktisk nesten provosert, men så gidder jeg ikke. Når man må bruke flere sider på at folk skal forstå at man faktisk har lov til å skrive flere huller og flere brever, da gir man opp. Endret 26. april 2012 av Mamma1
Gjest Eurodice Skrevet 26. april 2012 #82 Skrevet 26. april 2012 Jeg blir faktisk nesten provosert, men så gidder jeg ikke. Når man må bruke flere sider på at folk skal forstå at man faktisk har lov til å skrive flere huller og flere brever, da gir man opp. Jeg er på din side, om det er noen trøst . Både Tanums og Bokmålsordboken gir deg rett. Dette burde egentlig ikke vært noe tema i det hele tatt.
Yme Skrevet 26. april 2012 #83 Skrevet 26. april 2012 Enig! Når man får beviser, i et tema som dette, burde det jo ikke være noen diskusjon mer. Merkelig.
Gjest Spinell Skrevet 26. april 2012 #84 Skrevet 26. april 2012 Enig med deg, jeg også, Mamma1! Når diskusjonsmotstanderne ikke evner å lese en ordbok og er vilt påståelige motstandere av udiskutable fakta er det igrunnen bare å sette punktum.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #86 Skrevet 26. april 2012 Da vil jeg be dere om å sjekke Norsk Referansegrammatikk som er langt mer omfattende enn Bokmålsordboka. Der er brev oppgitt som flertallsform. 1
Yme Skrevet 26. april 2012 #87 Skrevet 26. april 2012 Det er ingen her som tror at "brev" og "hull" ikke blir brukt som flertallsform.
Mamma1 Skrevet 27. april 2012 #88 Skrevet 27. april 2012 Da vil jeg be dere om å sjekke Norsk Referansegrammatikk som er langt mer omfattende enn Bokmålsordboka. Der er brev oppgitt som flertallsform. Da nå jeg be deg om å sjekke språkrådet sine nettsider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå