Gå til innhold

Navnetråden

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg får en sønn skal jeg kalle ham Gorm Gammeltvedt.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Olaf er kanskje ikke så fint, men Olav har jeg en stor svakhet for.

Tenker babyen en gang skal bli en voksen mann og da liker jeg ikke navn som emilian/timian/lucas/leander osv. Men smaker er som baken :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finest: Eden, Liam, Daniela, Jamie, Johanna, Johannes, Gunnar, Knut, Eliana

Mindre fine navn: Guttorm, Snefrid, Espen, Gemma, Jeanette, Charlotte

Eden, Liam, Daniela, Gemma og Jamie er harry navn uten tradisjon i Skandinavia, som signaliserer lav kulturell kapital og at foreldrene så for mye på amerikanske TV-serier. Man bør unngå engelske navn dersom man ikke har noen tilknytning til et engelskspråklig land. Det er en grunn til at det engelske navnet Harry i dag er best kjent som begrepet harry og er like stigmatisert som navn som Adolf.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Olaf er kanskje ikke så fint, men Olav har jeg en stor svakhet for.

Tenker babyen en gang skal bli en voksen mann og da liker jeg ikke navn som emilian/timian/lucas/leander osv. Men smaker er som baken :)

Hvorfor kan ikke eldgamle navn som Lucas og Leander brukes på voksne menn?

• Liker 1
Gjest Elissima
Skrevet (endret)

Eden, Liam, Daniela, Gemma og Jamie er harry navn uten tradisjon i Skandinavia, som signaliserer lav kulturell kapital og at foreldrene så for mye på amerikanske TV-serier. Man bør unngå engelske navn dersom man ikke har noen tilknytning til et engelskspråklig land. Det er en grunn til at det engelske navnet Harry i dag er best kjent som begrepet harry og er like stigmatisert som navn som Adolf.

Nei nei, jeg elsker disse navnene :) Eden er et navn fra bibelen jeg alltid har likt. Hvis du syns det er harry så er det din mening. Da har vi ulik smak.

Endret av Elissima
  • Liker 1
Gjest Elissima
Skrevet

Hvorfor kan ikke eldgamle navn som Lucas og Leander brukes på voksne menn?

Vet at Leander er vanlig på gutter, men hva med Leandra? Det syns jeg er fint jentenavn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...