AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #1 Skrevet 18. april 2012 Jeg syns dette med navn er spennende og vil gjerne høre hvilket\hvilke navn dere liker mest, og navnene deres liker minst. Jeg liker litt spesielle og gamle norske navn og er ikke særlig begeistret for navn som "Philip", "Oliver, "Linnea", "Daniella", "Gabriella", etc. Må også nevne at navn som "kari", "Ola", "Robert", "Jan" faller heller ikke helt i smak hos meg.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #3 Skrevet 18. april 2012 Liker best: Sophie og Michelle Sofie er et fint navn, det er for så vidt Michelle også - men jeg vet om en jente som har det navnet, og hun har ødelagt det navnet for meg litt.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #4 Skrevet 18. april 2012 Jeg syns dette med navn er spennende og vil gjerne høre hvilket\hvilke navn dere liker mest, og navnene deres liker minst. Jeg liker litt spesielle og gamle norske navn og er ikke særlig begeistret for navn som "Philip", "Oliver, "Linnea", "Daniella", "Gabriella", etc. Må også nevne at navn som "kari", "Ola", "Robert", "Jan" faller heller ikke helt i smak hos meg. De styggeste navnene er Erik, Anders og Arnlaug.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #5 Skrevet 18. april 2012 Liker best: Sophie og Michelle Michelle er et ekstremt harry navn uten tradisjon i Skandinavia. 2
frøkna Skrevet 18. april 2012 #6 Skrevet 18. april 2012 Jeg er og glad i litt gamle "vikingnavn" men da helst på gutter som Trym og Aslak 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #7 Skrevet 18. april 2012 Michelle er et ekstremt harry navn uten tradisjon i Skandinavia. Du møter ikke personer med navnet Michelle hvis du ferdes i kultiverte lag av befolkningen, men dette navnet er sikkert populær på Oslo øst og i rurale strøk. Hvis noen heter Michelle vet du at vedkommende har umodne foreldre med lav kulturell kapital som så for mye på amerikanske såpe-operaer. 2
Silfen Skrevet 18. april 2012 #8 Skrevet 18. april 2012 Noen navn er er fine type DE kunne jeg hatt på barna mine. Mange, mange navn er vanlige, uten at man finner de verken stygge eller nydelige. Noen navn er eksotiske og fine av den grunn eller at man misliker de av samme grunn. Noen få navn er blitt "stygge" fordi man kjenner noen som bærer navnet som man misliker sterkt eller som gjennom historien har bært det. Jeg har aldri tenkt på navn som Kari og Ola som mindre fine, selv om jeg ikke ville kalt barna mine dette. Jeg syns det er litt rart, dette navnehatet som en del ser ut til å ha. Eller kanskje de bare overdriver fordi de tror det er kult på internett.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #9 Skrevet 18. april 2012 Jeg har fått sansen for Ylva i det siste. Ellers liker jeg veldig godt Linnea, men dessverre rakk det å bli poppis før jeg rakk å få barn I min barndom kjente jeg bare til ei som het Linnea. Og så elsket jeg "Linnea i malerens hage". Og synes blomsten er vakker
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #10 Skrevet 18. april 2012 Jeg har fått sansen for Ylva i det siste. Ellers liker jeg veldig godt Linnea, men dessverre rakk det å bli poppis før jeg rakk å få barn I min barndom kjente jeg bare til ei som het Linnea. Og så elsket jeg "Linnea i malerens hage". Og synes blomsten er vakker Ylva og Linnea er uoppfinnsomme motenavn fra 90-tallet. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #11 Skrevet 18. april 2012 De styggeste navnene er Erik, Anders og Arnlaug. Jeg syns Rolf, Bernt og Olaf er mye verre
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #12 Skrevet 18. april 2012 Finest: Daniel, Elias, Amelia, Aurora Styggest: Njål, Gorm, Thale, Eiril
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #13 Skrevet 18. april 2012 Jeg er og glad i litt gamle "vikingnavn" men da helst på gutter som Trym og Aslak Åh, kjempefine navn 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #14 Skrevet 18. april 2012 Du møter ikke personer med navnet Michelle hvis du ferdes i kultiverte lag av befolkningen, men dette navnet er sikkert populær på Oslo øst og i rurale strøk. Hvis noen heter Michelle vet du at vedkommende har umodne foreldre med lav kulturell kapital som så for mye på amerikanske såpe-operaer. Nei, ler ikke med deg, men av deg, om det skulle være tvil.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #15 Skrevet 18. april 2012 Finest: Daniel, Elias, Amelia, Aurora Styggest: Njål, Gorm, Thale, Eiril Njål og Gorm??
Silfen Skrevet 18. april 2012 #16 Skrevet 18. april 2012 Nei, ler ikke med deg, men av deg, om det skulle være tvil. Hvorfor? Det ER sammenhenger med status og navnevalg. 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #17 Skrevet 18. april 2012 Ylva og Linnea er uoppfinnsomme motenavn fra 90-tallet. 2000-tallet, mener du vel? Uansett endrer ikke det faktum - at jeg synes det er nydelige navn
Kosemose Skrevet 18. april 2012 #18 Skrevet 18. april 2012 Hvorfor i all verden skal vi ramse opp alle navn vi ikke liker? Hva godt skal det gjøre? Jeg syns mange av de navnene som er listet opp som fine og vakre i denne tråden er helt håpløse, og kunne aldri funnet på å kalt ungen min det. Samtidig som mange av de navnene som er listet som stygge over her, er navn jeg syns er fine. De fleste navn blir fine så lenge de sitter på en fin person 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2012 #19 Skrevet 18. april 2012 2000-tallet, mener du vel? Uansett endrer ikke det faktum - at jeg synes det er nydelige navn nei jeg mener 90-tallet. Jeg kjenner en Ylva født i 1992.
Gjest Elissima Skrevet 18. april 2012 #20 Skrevet 18. april 2012 Finest: Eden, Liam, Daniela, Jamie, Johanna, Johannes, Gunnar, Knut, Eliana Mindre fine navn: Guttorm, Snefrid, Espen, Gemma, Jeanette, Charlotte
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå