Gå til innhold

Hvorfor fikk du barn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

* Du slipper maset fra familien

* Flertallet av vennene får barn, så da fortsetter du å ha noe til felles med dem

* Du er aldri ensom, og lærer virkelig å sette pris på tiden du har for deg selv

* Du slipper en ulende biologisk klokke

* For økonomien har det ikke så mye å si; du mister fullstendig overskuddet til å bruke masse penger på deg selv

* Med litt flaks har du noen som hjelper deg og besøker deg når du blir gammel

* Du kan dagdrømme om alt det morsomme du kan gjøre når de flytter, og du har friheten tilbake

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det en ting som er sikkert når man får barn (bør iallefall skje) er at man blir mindre egoistisk, og mindre opptatt av sine egne problemer. Og jeg syns faktisk det er godt.

Barna mine gir meg også en helt unik mening med livet. Det er godt å leve FOR noen. Det er godt å få fokuset litt vekk fra seg selv. Det er godt å ha noen å stelle for, gi mat til, kjærlighet. Jeg er en person som blir lykkelig av å gjøre godt for andre.

Jeg liker også at etter at jeg fikk barn har jeg fått en helt annen stå-på-vilje enn før. Jeg MÅ stå på. For jeg har to barn jeg må gjøre det for. Er det noen som får meg ut av senga kl 6 om morgenen, så er det de.

Det er vanvittig godt å elske noen så høyt. Av og til blir jeg rørt til tårer bare av ren kjærlighet.

Men ja, det er vanvittig slitsomt også. Jeg er heller ikke spesielt glad i småbarnstiden, og det har aldri vært småbarn jeg har "sett for meg" da jeg har drømte om familielivet før jeg fikk barn. Nå er eldste min 3 år og det er nå det begynner å bli gøy spør du meg! Alt man kan gjøre med de, snakke med de om, lære de...

Jeg gleder meg også til fremtiden, og alt vi skal gjøre som familie. Ferier, grilling på terrassen, turer i skogen. Skape de gode minner for barna mine som jeg selv har fra familierelaterte ting fra min egen barndom. Skape juletradisjoner for noen, se gleden i øynen deres når de får "julestrømpe" osv..

Jeg tenker også langt frem i tid. Jeg ser jo på min mamma nå hvor godt det er at hun har 3 barn, og jeg, hun og min søster har nærmest et venninneforhold. Jeg ønsker det for meg selv også. Stelle i stand familiemiddager osv.

• Liker 1
Skrevet

ts her virker svært egoistisk og selvopptatt og evner ikke å se gleden i noe annet enn matrielle ting.

ett barn er ikke en ting,ett barn er noe som blir en del av deg og som du vil elske mer en deg selv.

ett barn gir livet ny dimensjon og venner har du så vist tid til,men helt klart du vil treffe nye mennesker på d stadiet du selv befinner deg,detter er ofte dype varige venskap for både mor og barn.

Skrevet

Hvorfor?

-Fordi jeg hadde lyst, vel ;)

I ettertid så kan jeg godt innrømme at babytida er både slitsom og utmattende, og tiden rundt 1-2 års alderen da de kommer seg rundt men ikke forstår så mye er heller ingen dans på roser- man må ha øyne i nakken og være klar til å fange en varm tekopp på vei ned i gulvet, rive naboens tulipan ut av kjeften på en nysgjerrigper som skal smake på alt, og tørke bæsj, urin, gulp, snørr og oppkast til man ikke rynker på nesa lenger fordi det har "blitt en del av hverdagen"!

Til gjengjeld får man dekket omsorgsbehovet sitt (har du kjæledyr forstår du hva jeg mener,) ordet kjærlighet får en helt ny mening, man gliser fra øre til øre når andre sier noe hyggelig om avkommet, øyet blir stort og vått når den lille lærer å gå, sier sitt første ord eller legger runde små armer rundt halsen din, og hjertet krymper av medynk når det kjæreste man eier og har opplever vonde og triste ting, og må takle det på sin egen måte.

Man lever på en måte gjennom og for barnet sitt, samtidig som man fremdeles er seg selv og har selvstendige ønsker og behov. Det meste kan gjennomføres med litt planlegging. Da lillegutt var baby tok vi ham med oss i babyvogn/bæresjal når vi skulle på besøk om kveldene, og lot ham sove i et fang eller la ham i en seng vi fikk låne til vi reiste hjem.

Nå som han begynner å bli stor kan han sendes til besteforeldre eller tanter for ei helg eller så, og jeg og mannen kan dermed skeie ut med å sitte og se filmer til klokka 3 på natta, drikke et par flasker vin på sengekanten og sove lenge neste morgen.

Men det er ikke alenetida med mannen jeg ser mest frem til- det er turene vi kan ta til Tusenfryd, Dyreparken og Legoland med verdens beste unnskyldning- vi har barn! :fnise:

Gjest Lotte88
Skrevet

Har nettopp fått unge, og det er det beste som har skjedd meg og typen noen sinne! Nå har vi heldigvis fått verdens snilleste unge, men jeg vil påstå at livet er forandret til det bedre.. Det er så mye glede i hverdagen og kjærlighet.. Jeg føler at vi står mye sterkere sammen som par (fortsatt forelsket), og det er såå masse vi gleder oss til!! Første gang hun skal si "mamma" og "pappa", første gang hun går, å kunne se den ekte gleden i henne når hun er glad, juletradisjonene vi skal starte med, og sommrene vi skal til familieparkene.. Det er SÅÅ mye mer! Så vil vi den dagen vi dør reise fra jorda med sikkert 20 (fks) mennesker som er igjen pga oss.. Vi vil bli husket av mange mest sannsynlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...