Gå til innhold

AAP


Gjest kokos19

Anbefalte innlegg

mm men på varig ufør kam man reise så mye man vil, men på AAP kan man ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du skal reise utenlands, må du ha godkjenning av NAV først. De vil kreve en legeattest på at ferien ikke vil gjøre deg verre, og har du det vil du kunne få betalt penger selv om du reiser utenlands. Gir du IKKE beskjed først, mister du stønaden for de dagene du er utenlands.

Dette var en bastant uttalelse som ikke stemmer.Det kreves ikke legeerklæring men at man orienterer og/eller søker om å reise utenlands. Dette gjelder forøvrig ikke i helger. Da behøver man ikke si ifra til nav om at man tar seg en tur til Sverige eller London.

Det er igrunn ikke så vanskelig. Alt står enkelt forklart her:

http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Inntektssikring/241107.cms

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

mm men på varig ufør kam man reise så mye man vil, men på AAP kan man ikke

Gammel tråd, men dette gjorde meg usikker og fikk meg til å ringe nav.

Jeg reiser til "syden" om 1 uke, jeg går på AAP og ringte saksbehandler for å finne ut om jeg måtte søke. Fikk beskjed om at jeg kan reise når jeg vil, uten å gi beskjed, fordi jeg følger reglene til tidsbegrenset ufør.

Anonym poster: b8e174e8e2d6abece38d653b42925b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en bastant uttalelse som ikke stemmer.Det kreves ikke legeerklæring men at man orienterer og/eller søker om å reise utenlands. Dette gjelder forøvrig ikke i helger. Da behøver man ikke si ifra til nav om at man tar seg en tur til Sverige eller London.

Det er igrunn ikke så vanskelig. Alt står enkelt forklart her:

http://www.nav.no/Ar...ring/241107.cms

Det virker som om reglene er myket opp ift tidligere, og det er en god ting, synes jeg, at man faktisk kan reise bort om man faktisk ikke er er i eller har tilbud om tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blah blah

Gammel tråd, men dette gjorde meg usikker og fikk meg til å ringe nav.

Jeg reiser til "syden" om 1 uke, jeg går på AAP og ringte saksbehandler for å finne ut om jeg måtte søke. Fikk beskjed om at jeg kan reise når jeg vil, uten å gi beskjed, fordi jeg følger reglene til tidsbegrenset ufør.

Anonym poster: b8e174e8e2d6abece38d653b42925b18

Man trenger ikke å søke om man ikke er i et tiltak. Med tiltak mener jeg da kurs, arbeidsutprøvelse eller annen bestemt aktivitet.

Gjør man dette må man søke om å få reise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GetOverIt

Man trenger ikke å søke om man ikke er i et tiltak. Med tiltak mener jeg da kurs, arbeidsutprøvelse eller annen bestemt aktivitet.

Gjør man dette må man søke om å få reise

Dette stemmer ikke. For å ha rett på utbetaling av AAP under reisen må man søke hos NAV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...