Gå til innhold

AAP

Gjest kokos19

Anbefalte innlegg

Gjest kokos19

Jeg skal gå på arbeidsavklaringspenger, og lurer på hvor mye jeg kommer til å få pr mnd. Hadde årslønn i fjor på 150 000 kr ( overgangsstønad ). Har levd på sosialstønad det siste halvåret, og lurer på om jeg kommer til å få stort mer pr mnd når jeg går over til AAP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror AAP er 66% av tidligere lønn, men alt dette finner du lett ut av på NAV.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gå på arbeidsavklaringspenger, og lurer på hvor mye jeg kommer til å få pr mnd. Hadde årslønn i fjor på 150 000 kr ( overgangsstønad ). Har levd på sosialstønad det siste halvåret, og lurer på om jeg kommer til å få stort mer pr mnd når jeg går over til AAP.

Du får minstesats. Dvs ca 600 kr dagen brutto. Det regnes 20 arbeidsdager pr måned.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kokos19

Du får minstesats. Dvs ca 600 kr dagen brutto. Det regnes 20 arbeidsdager pr måned.

Tusen takk for svar! Jeg kommer til å ha ca 12000 i mnd da. Det er jo 2000 mer en det jeg har nå, så alt hjelper jo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Jeg kommer til å ha ca 12000 i mnd da. Det er jo 2000 mer en det jeg har nå, så alt hjelper jo. :)

- 36% skatt

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kokos19

Jeg får AAP, har vært på NAV og alt er i orden. Jeg går i behandling for min psykiske helse :) Jeg har gått på sosialstønad fordi jeg ikke visste hva jeg hadde krav på. Fikk ny saksbehandler og han la alle kortene på bordet. Takk GUD for noen NAV folk som kan jobben sin :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke APP når du har gått på sosialen vel.

Gjør man vel? Jeg fikk innvilget aap etter å ha gått på sosialstønad i to måneder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 36% skatt

Trenger ikke trekke 36% i skatt når man tjener ca 13000,- i mnd (600x22)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 36% skatt

Hvorfor akkurat 36%? Er aap eneste inntekt er det neppe så mye som 36% skatt på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor akkurat 36%? Er aap eneste inntekt er det neppe så mye som 36% skatt på det.

Med minstesats aap må jeg ha 36% trekk ellers blir det fort baksmell. Med 36% får jeg faktisk bare igjen 1000-2000 kr på skatten, så lavere trekk blir ris til egen bak.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med minstesats aap må jeg ha 36% trekk ellers blir det fort baksmell. Med 36% får jeg faktisk bare igjen 1000-2000 kr på skatten, så lavere trekk blir ris til egen bak.

Ok. Synes bare det hørtes veldig mye ut. Det er jo det en normalt har for biinntekt. Men du vet antagelig best selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Synes bare det hørtes veldig mye ut. Det er jo det en normalt har for biinntekt. Men du vet antagelig best selv :-)

Jeg glemte å legge til at jeg er en annen AB. Du har helt rett i at det er mye. Forstår ikke helt hvorfor det er sånn selv. Jeg betalte mindre skatt da jeg var i full jobb for noen år siden, og da fikk jeg samtidig igjen langt mer på skatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har gått på AAP i 2 år, jeg tekker 36 % skatt og får tilbake ca 2 -3 000,-

jeg får utetalt 4800,- hver 14 dag ca =)

så vet du det.

lyke til med den psykiske helsa da =)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg gikk på AAP store deler av i fjor, betalte 36% skatt og fikk tilbake nesten 20.000 på skatten i år. Rart at det skal være så sinnsykt stor forskjell. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg gikk på AAP store deler av i fjor, betalte 36% skatt og fikk tilbake nesten 20.000 på skatten i år. Rart at det skal være så sinnsykt stor forskjell. :klo:

Skatt beregnes ikke bare ut fra inntekt. 36% skatt er utgangspunktet, og så må man begynne å regne med alle fradragene. F.eks. gjeld, barnepass, bosted (Nord-Troms/Finnmark/Svalbard), sykdomsutgifter etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Minstesatsen på AAP er 609 kr/dagen, dvs 13 195 kroner brutto per måned. Det vanligste er å ha tabelltrekk på skatten, etter tabell 7100.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får minstesats, det betyr rundt 9000 utbetalt hver måned. Tro meg, du får ikke mer enn det.

Endret av cornflake_girl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skatt beregnes ikke bare ut fra inntekt. 36% skatt er utgangspunktet, og så må man begynne å regne med alle fradragene. F.eks. gjeld, barnepass, bosted (Nord-Troms/Finnmark/Svalbard), sykdomsutgifter etc.

Jeg betaler bare 19% skatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får minstesats AAP, har ingen fradrag og slikt og betaler 40% skatt. Det gikk akkurat i balanse gitt!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...