Gå til innhold

Bruker i snitt 30,- per dag på mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Student. Bruker rundt 100 kr dagen. Dette er ikke helt riktig, siden toalettartikler, sjampoo, såpe, aviser er med i mitt matbudsjett. Handler for rundt 700 pr uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Det varierer, men i snitt bruker vi 280 kr i uken på mat, så sett per dag så bruker vi 20 kr (da inkluderer vi ikke jenta vår i beregningen selv om en del av det er mat til henne også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker vel i snitt 183 kr dagen på mat, husholdningsartikler, hygieneartikler osv. Vi er 2 voksne og 2 barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns 30,- pr dag høres lite ut og iallefall usunt ut med tanke på at man umulig kan kjøpe inn så mye frukt og grønt.

Men det er jo ikke umulig å overleve på så lite, så det er jo bare snakk om et sunnhetsspørsmål. Selv om man selv føler man spiser lite og sunt, så er det ikke sikkert man gjør det likevel. Ferdiglaget fiskegrateng fra butikken? Da ville jeg jo heller laget det selv slik at den kan inneholde mer fisk, mindre salt og e-stoffer osv. Og det er langt ifra dyrt å lage selv ;)

Vi er to voksne og vi bruker ca 70,-/100,- pr dag på mat. Vi kunne absolutt ha senket beløpet til 50,- eller lavere, men da føler jeg at det hadde gått utover variasjon, mengde, sunnhet osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er to stk, og bruker ca 4000 i måneden på mat, ca 70 kroner dagen i snitt på hver av oss. Men fra de pengene går også til toalettpapir, såpe og andre småting til leiligheten (feks ny vannkoker), så reelt så er vel selve maten kun ca 3500 av de opprinnelige 4000. Så da blir det ca 60 kroner dagen hver.

Endret av ninuska_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bruker 4000,- på mat pr mnd så blir jo det mer enn 70,- pr dag om man deler det på 28 dager (som er 4 uker)

Eller hvordan regner du det ut?

Jeg regnet iallefall at våres maxbudsjett på mat er 3000,- pr mnd, deles på 28 dager og da var jeg ca 107,- pr dag, men siden jeg ofte havner på 2000,- pr mnd så kan det altså bli så lavt som 70,- pr dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bruker 4000,- på mat pr mnd så blir jo det mer enn 70,- pr dag om man deler det på 28 dager (som er 4 uker)

Eller hvordan regner du det ut?

Jeg regnet iallefall at våres maxbudsjett på mat er 3000,- pr mnd, deles på 28 dager og da var jeg ca 107,- pr dag, men siden jeg ofte havner på 2000,- pr mnd så kan det altså bli så lavt som 70,- pr dag

Jeg tror hun mener 4000,- pr mnd for to stk - det blir ca. 70,- per dag per pers. :)

Jeg har ikke noe oversikt over hvor mye jeg bruker på mat i måneden, men regner med det er et sted mellom 2000,- og 3000,-. På én person.

På 30 kr dagen hadde ikke jeg klart å spise slik jeg gjør nå i hvert fall. Bare grønnsakene jeg spiser hver dag koster sikkert mer enn 30,- ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hun mener 4000,- pr mnd for to stk - det blir ca. 70,- per dag per pers. :)

Ah, ja det så jeg ikke/tenkte jeg ikke på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du ser, så skrev jeg vi er to stk med et matbudsjett på 4000.

Etter at en sum er satt vekk til husholdning (gjetter på at det er ca 500 i mnd), så er det 1750,- igjen for hver av oss.

1750/30 = i underkant av 60 kroner.

:fnise:

Endret av Solbærsaft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

I følge mitt regnskap, brukte jeg i snitt 903 kr på mat i mnd i 2011. I 2012 er snittet 740 kr.

Lager det meste fra bunnen, handler i invandrerbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for avsporinger,

mvh ninuska_, moderator

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker rundt 2500-3000 kr på mat hver måned, og det er på en person. Da har jeg tatt med å spise ut osv. Jeg spiser som regel veldig sunt, og bruker kun rene kjøtt, kylling og fiskeprodukter i tilegg til meieriprodukter og skyr som er dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS her. Nei jeg spiser ikke brødskiver i det hele tatt faktisk!

Spiser f.eks. yoghurt og bananer til frokost, yoghurt (her kan man jo ha kornblanding oppi) til lunsj, pølser og spaghetti til middag, og f.eks. knekkebrød med ost til kvelds.

Drikker saft mellom måltidene, og har frukt på jobb også.

En spaghettipakke koster 10,-, og en pølsepakke som holder til 3 middager koster 40,-. Så der har du jo f.eks. en middag til 16,-. Eller fiskegrateng på tilbud til 10,- + poteter = kanskje 15,-.

Så det er ikke så vanskelig!

Grønnsaker da?

Bruker rundt 2500-3000 kr på mat hver måned, og det er på en person. Da har jeg tatt med å spise ut osv. Jeg spiser som regel veldig sunt, og bruker kun rene kjøtt, kylling og fiskeprodukter i tilegg til meieriprodukter og skyr som er dyrt.

Det er så sykt dyrt å leve sunt. Helt gærnt! La om kostholdet litt forrige mnd, og fader så mye dyrere det er. Verdt det, men fyttirakkern!

Endret av Scherbatsky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Nei jeg spiser ikke brødskiver i det hele tatt faktisk!

Spiser f.eks. yoghurt og bananer til frokost, yoghurt (her kan man jo ha kornblanding oppi) til lunsj, pølser og spaghetti til middag, og f.eks. knekkebrød med ost til kvelds.

Drikker saft mellom måltidene, og har frukt på jobb også.

En spaghettipakke koster 10,-, og en pølsepakke som holder til 3 middager koster 40,-. Så der har du jo f.eks. en middag til 16,-. Eller fiskegrateng på tilbud til 10,- + poteter = kanskje 15,-.

Så det er ikke så vanskelig!

Du vil få mangelsykdommer med det kostholdet der.. Sorry, men det er for ensidig og pølser og spaghetti er ikke sunn mat. Det er ikke saft heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

billig og sunn mat som regel spiser jeg skyllingfilet

Det der håper jeg intenst at var en stavefeil, for ellers blir jeg "serriøst" trist på vegne av det norske språket... :tristbla:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil få mangelsykdommer med det kostholdet der.. Sorry, men det er for ensidig og pølser og spaghetti er ikke sunn mat. Det er ikke saft heller.

Hakkebakkeskogen comes to mind. "Meeeeen, den som spiser pølsemat og kjøttmat hele dagen..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...