Gå til innhold

Fysisk avstraffelse for voldtektsmenn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

når han mangler penis så tro meg, moroa med å voldta er borte.

Kriminalitet skyldes ikke høy libido, men mangel på respekt for kvinnens rett til å bestemme over sin egen kropp. Det er et moralsk problem, og må behandles deretter: straff, og ikke medisinske inngrep.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, for alle vet jo at fysisk avstraffelse funker... Denne typen straff er noe folk har kjempet mot i hundrevis av år med god grunn. Kjenner jeg blir provosert når folk foreslår regelrett tortur som straffemåte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dine følelser er ikke et argument :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At man har kjempet imot noe i hundrevis av år er heller ikke et argument. Hvis du mener det finnes gode grunner til å ikke benytte seg stokkeslag som straffemetode, synes jeg heller du skal nevne disse grunnene enn å fortelle om hvor provosert du blir.

• Liker 1
Skrevet

At man har kjempet imot noe i hundrevis av år er heller ikke et argument. Hvis du mener det finnes gode grunner til å ikke benytte seg stokkeslag som straffemetode, synes jeg heller du skal nevne disse grunnene enn å fortelle om hvor provosert du blir.

Men du ignorerer glatt første setning... Er det ett problem at jeg tar med min mening i posten?. :filer:

Ved å ta i bruk tortur som straffemetode så skaper man ett samfunn basert på avskrekkelse og frykt, samtidig så er det en veldig lite human behandling av vanskeligstilte i samfunnet - det er noe vi bør strekke oss etter, ikke falle på samme nivå som andre land som vi helst vil unngå å sammenligne oss med.

AnonymBruker
Skrevet

Vanskeligstilte i samfunnet?

Hvem er mest vanskeligstilt av Elisabeth Fritzl og faren hennes, f.eks?

De som er vanskeligstilte skal få hjelp. Men når de går til de skritt at de med vitende og vilje raserer et annet menneskes liv, da er det ikke hos gjerningspersonen min sympati ligger. Da er det hensynet til samfunnet som kommer aller først. Om en slik avstraffelsesmetode kan føre til færre voldtekter, ja da ønsker jeg den velkommen.

Skrevet

Hadde det vært på plass med fysisk avstraffelse av dette slaget for voldtektsmenn, drapsmenn, o.l.? Landet som praktiserer denne straffen har svært lite kriminalitet. Kanskje det kan få dem til å tenke seg om en gang til før de bestemmer seg for å voldta igjen?

Nei, tortur er for underutviklede samfunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...