Gå til innhold

Hva nå?


BellaRose

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke tenkt å fortelle hvor vi bor..Ja, jeg har bil.

Bor du sentralt har du ikke behov for bil, har du ikke bil har du mer penger til bolig

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke tenkt å fortelle hvor vi bor..Ja, jeg har bil.

I så fall er du jo rimelig flyttbar og bør kunne bo usentralt.

Jeg er ikke interessert i å vite adressen din, men når du klager over boligmarkedet der du bor kunne det være greit å vite hvilket område du sikter til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, hva med å ta ansvar selv ? at det er vanlig med mine og dine og våre har da ingenting med den ansvarsfraskrivelsen du gjør.. kanskje eksen går lei av dette ?

det at du har barn med flere viser bare hvor ansvarsløs du er.. hadde du vært en normal borger så hadde du tatt utdannelse så hatt ubeskyttett sex med en real person..

Du FÅR enorme summer av staten fordi du er har barn, og så vil du ha mer ?

Jeg lurer jo bare på hvor mye det er!! Hvilken ansvarsfraskrivelse er det jeg gjør!? Jeg valgte å kaste ut faren til sønnen min fordi han begynte med stoff og var ute etter lillesøsteren min!! Er det min feil det også?? Idiot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall er du jo rimelig flyttbar og bør kunne bo usentralt.

Jeg er ikke interessert i å vite adressen din, men når du klager over boligmarkedet der du bor kunne det være greit å vite hvilket område du sikter til.

Ingen områder er så dyre at man ikke har råd til å bo med "aleneforeldre" støtten..

For ett barn får man i alt 17000 med tre barn vil jeg tro summen øker mye (tror barnetillegget pr barn er 3500) at ts skulle ha problemer med å finne en grei bolig synes jeg er rart.. (har selv bodd i oslo og stavanger) om man studerer i oslo kan man jo bo på romerike,, der er det veldig billige boliger til salgs...

Men.. er det helt umulig , så syns jeg faktisk at ts skal bytte studie eller skaffe seg en jobb og godta at de valgene hun gjorde for noen år siden har resultert i at hun ikke kan bli det hun studerer til..

Virker som om at noen (legg merke til at det står noen ) tror at det å få barn gjør at man ikke lengre trenger å ta økonomisk ansvar..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes også det er noe som skurrer. TS virker særdeles lite løsningsorientert.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer jo bare på hvor mye det er!! Hvilken ansvarsfraskrivelse er det jeg gjør!? Jeg valgte å kaste ut faren til sønnen min fordi han begynte med stoff og var ute etter lillesøsteren min!! Er det min feil det også?? Idiot!

du valgte å få barn med denne fyren, du valgte å kaste han ut og du mener du ikke driver med ansvarsfraskrivelse når du nå i ettertid forventer at andre skal betale for deg og barna ??

Hadde du vært et ansvarsbevist menneske hadde du tatt utdannelse og så fått barn ..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du valgte å få barn med denne fyren, du valgte å kaste han ut og du mener du ikke driver med ansvarsfraskrivelse når du nå i ettertid forventer at andre skal betale for deg og barna ??

Hadde du vært et ansvarsbevist menneske hadde du tatt utdannelse og så fått barn ..

mulig jeg misforstår, eller at du misforstår, men jeg har forstått det sånn at det var kjæresten til TS som kastet henne ut, og at det er dette samlivsbruddet som er grunnlaget bak tråden.

Den kjæresten TS kastet ut var den forrige kjæresten, altså faren til eldstemann, han brukte dop og elget seg innpå søstera :spy: Det er historie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer jo bare på hvor mye det er!!

Velkommen til KG: Etterpåklokskapens, pekefingerens og glasshus-steinkastingens høyborg.

Vil du ha saklige svar bør du heller kontakte NAV i morgen og spørre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du valgte å få barn med denne fyren, du valgte å kaste han ut og du mener du ikke driver med ansvarsfraskrivelse når du nå i ettertid forventer at andre skal betale for deg og barna ??

Hadde du vært et ansvarsbevist menneske hadde du tatt utdannelse og så fått barn ..

Du vet visst ikke hva du snakker om. Ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til KG: Etterpåklokskapens, pekefingerens og glasshus-steinkastingens høyborg.

Vil du ha saklige svar bør du heller kontakte NAV i morgen og spørre.

Ja det skal jeg gjøre. Men jeg må jo si at det er jo enkelte her som klarer å gi greie svar også da, og det setter jeg pris på. Kjempebra at ikke alle sitter og prøver å tøffe seg og være store i kjeften på nettet..Eller kanskje de faktisk er sånn som person også..? Grøss, stakkars...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen områder er så dyre at man ikke har råd til å bo med "aleneforeldre" støtten..

For ett barn får man i alt 17000 med tre barn vil jeg tro summen øker mye (tror barnetillegget pr barn er 3500) at ts skulle ha problemer med å finne en grei bolig synes jeg er rart.. (har selv bodd i oslo og stavanger) om man studerer i oslo kan man jo bo på romerike,, der er det veldig billige boliger til salgs...

Men.. er det helt umulig , så syns jeg faktisk at ts skal bytte studie eller skaffe seg en jobb og godta at de valgene hun gjorde for noen år siden har resultert i at hun ikke kan bli det hun studerer til..

Virker som om at noen (legg merke til at det står noen ) tror at det å få barn gjør at man ikke lengre trenger å ta økonomisk ansvar..

Du det hørtes veldig mye ut. Jeg har sjekket på nav sin nettside og funnet ut at jeg kommer til å slite dersom jeg leier en leilighet til 12000, som er den eneste jeg har funnet, jeg bor ikke i Oslo, men på et lite sted i nord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du det hørtes veldig mye ut. Jeg har sjekket på nav sin nettside og funnet ut at jeg kommer til å slite dersom jeg leier en leilighet til 12000, som er den eneste jeg har funnet, jeg bor ikke i Oslo, men på et lite sted i nord.

Tja, hva studerer du?

Overgangsstønad ca 12000, stipend og lån ca 8000, barnetrygd nesten 4000 (småbarnstillegg og sånt aner jeg ikke noe om)pluss bidrag. Minstebidraget ditt vil være 1400 pr unge ca, men så kommer det jo selvsagt an på hvor mye eksene dine tjener. Pluss evt, bostøtte på minst et par tusen. SFO og barnehage vil bli dekket med inntil 64 % men maks 3000 eller noe rundt om der.

Alt i alt så har du råd til å sitte med en relativt dyr leilighet.

Endret av Silfen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bor ikke i Oslo, men på et lite sted i nord.

Men på et lite sted i nord er jo boliger så billige at man får dem slengt etter seg, jeg kan ikke forstå hvordan det skal være vanskelig å finne noe der?

Får du høyere barnetrygd av å bo i nord, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men på et lite sted i nord er jo boliger så billige at man får dem slengt etter seg, jeg kan ikke forstå hvordan det skal være vanskelig å finne noe der?

Får du høyere barnetrygd av å bo i nord, forresten?

Nei, der tar du feil, det er så dyrt å bo her at det er nesten håpløst. Så jeg skjønner ikke hvor du får det fra. Heller ei hvorfor du lurer på om jeg får mer i barnetrygd..? Det tviler jeg på. Får 900 kr i måneden pr barn som alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hva studerer du?

Overgangsstønad ca 12000, stipend og lån ca 8000, barnetrygd nesten 4000 (småbarnstillegg og sånt aner jeg ikke noe om)pluss bidrag. Minstebidraget ditt vil være 1400 pr unge ca, men så kommer det jo selvsagt an på hvor mye eksene dine tjener. Pluss evt, bostøtte på minst et par tusen. SFO og barnehage vil bli dekket med inntil 64 % men maks 3000 eller noe rundt om der.

Alt i alt så har du råd til å sitte med en relativt dyr leilighet.

Service og samferdsel vg1 for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videregående? Ah, da får man vel ikke lån og stipend, jeg har ikke peil på rettigheter på vgs.

Men; overgangsstønad får du og diverse annet. Det er også merkelig at man i nord skal bo dyrere enn i de største byene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, der tar du feil, det er så dyrt å bo her at det er nesten håpløst. Så jeg skjønner ikke hvor du får det fra. Heller ei hvorfor du lurer på om jeg får mer i barnetrygd..? Det tviler jeg på. Får 900 kr i måneden pr barn som alle andre.

Jeg sammenligner det nok med prisene i Rogaland, som er der jeg kommer fra.

Jeg har hørt at de som bor i nord får mer barnetrygd, men det kan jo være at du ikke bor langt nok mot nord da, eller at ordningen har blitt avviklet.

Denne er jo fra 2004, så mye kan ha endret seg siden det.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/troms_og_finnmark/1.111266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sammenligner det nok med prisene i Rogaland, som er der jeg kommer fra.

Jeg har hørt at de som bor i nord får mer barnetrygd, men det kan jo være at du ikke bor langt nok mot nord da, eller at ordningen har blitt avviklet.

Denne er jo fra 2004, så mye kan ha endret seg siden det.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/troms_og_finnmark/1.111266

Ja, nei jeg bor ikke så langt oppi nord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du blir aleneforeldre vil du få en ekstra barnetrygd.

Ja, dobbel. Er klar over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...