Gå til innhold

Singel, ensom og trist

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må bare dele litt ekstra frustrasjon i kveld...

Prøver virkelig å få "ordna" verden. I ettermiddag var jeg på kurs i regi av idrettslaget, hadde sjekka på forhand at det var for alle og fått løfte om at det ikke bare var for småbarnsfamilier. Viser seg at det bare er småbarnsforeldre som stiller og hele kurset og all videre oppfølging er rettet mot barna og aktivitet for foreldre med barn.

Og så fekk jeg ein smart tanke om å melde meg på singeltur med turistforeningen, det burde jo vere midt i blinken. Viser seg at jeg er for ung til dei fleste turene, dei turene som er for folk på min alder er så klart på ukedagar når jeg ikke har ferie. Og ferieplanen er spikra for lengst.

Skjønner ikke at dette skal vere så fordømt vanskelig. Andre klarer jo tydeligvis helt fint å etablere seg på nye plasser...

ts

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:tristbla: livet kan være skikkelig urettferdig! Jeg må bare få sagt at jeg synes du er kjempeflink - jeg får inntrykk av at du ikke gir opp og prøver hardt.

Hm, sikkert flere som har spurt, men det er ikke mulig å flytte? Mister du jobben da?

Er det noen "mental helse sunnhordaland" som du kan gå innom? Ikke at du sliter psykisk, men jeg ville jo tro at du dette er veldig tungt å bære på og du kunne trengt noen å snakke med!

Jeg skal fortsette å tenke på deg og hva som kunne vært en ide for å møte andre. Jeg sier i fra hvis jeg kommer på noe. Jeg håper du i allefall får brukt KG som en area for en annen slags kontakt i allefall :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

:tristbla: livet kan være skikkelig urettferdig! Jeg må bare få sagt at jeg synes du er kjempeflink - jeg får inntrykk av at du ikke gir opp og prøver hardt.

Hm, sikkert flere som har spurt, men det er ikke mulig å flytte? Mister du jobben da?

Er det noen "mental helse sunnhordaland" som du kan gå innom? Ikke at du sliter psykisk, men jeg ville jo tro at du dette er veldig tungt å bære på og du kunne trengt noen å snakke med!

Jeg skal fortsette å tenke på deg og hva som kunne vært en ide for å møte andre. Jeg sier i fra hvis jeg kommer på noe. Jeg håper du i allefall får brukt KG som en area for en annen slags kontakt i allefall :klemmer:

Takk :klemmer:

Har allerede flytta en gang, skal jeg flytte mer/lenger må jeg bytte jobb for å ikke få for lang reiseveg. Men kan ikke se noe grunn til at jeg skal lykkes bedre med å flytte enda en gang til en ny plass. Ikke at jeg ville ha store problem med å skaffe ny jobb, men har ikke lyst å gi opp det lille jeg har for å få samme utfordringene på ennå en nye plass...

Skrevet

Det skjønner jeg godt og du er flink som ikke gir opp. Men hvis det finnes et sted med litt flere muligheter for sosial kontakt? Du har sikkert tenkt på det og du må jo selvfølgelig finne ut av det selv :)

Håper du får en bedre dag i morgen :yvonne:

Skrevet

Ok, nå begynner rådyra å bli gode...

Hvor finner du mannfolk;

- i brannvesenet. Bak en ladning muffins og stikk innom brannstasjonen og hør om de har kaffe. De synes ofte det er greit med søtsaker og en prat. Garantert i alle aldre og ofte en del single. Obs, sjekk om det er kasernert vakt eller dagvakt, slik at du kan planlegge litt.

- bonde og småbrukerlaget. Sjekk hjemmesider om de har noen sosiale ting på gang. Du har sikkert en slektning med gård slik at du kan legge ut om at du savner primærnæringa

- dra igang en venneklubb. Du kan sikkert annonsere det anonymt. F.eks. Spaserturer til visse tider, kafebesøk, sopptur...

- naturvernforeninger og slikt. Masse menn med lilla skjerf som liker villblomster og spurv. Hvorfor ikke?

Kjenner jeg er takknemlig for at jeg har en stabil mann, må innrømme at forslagene kan se litt slitsomme ut.... :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Ok, nå begynner rådyra å bli gode...

Hvor finner du mannfolk;

- i brannvesenet. Bak en ladning muffins og stikk innom brannstasjonen og hør om de har kaffe. De synes ofte det er greit med søtsaker og en prat. Garantert i alle aldre og ofte en del single. Obs, sjekk om det er kasernert vakt eller dagvakt, slik at du kan planlegge litt.

- bonde og småbrukerlaget. Sjekk hjemmesider om de har noen sosiale ting på gang. Du har sikkert en slektning med gård slik at du kan legge ut om at du savner primærnæringa

- dra igang en venneklubb. Du kan sikkert annonsere det anonymt. F.eks. Spaserturer til visse tider, kafebesøk, sopptur...

- naturvernforeninger og slikt. Masse menn med lilla skjerf som liker villblomster og spurv. Hvorfor ikke?

Kjenner jeg er takknemlig for at jeg har en stabil mann, må innrømme at forslagene kan se litt slitsomme ut.... :fnise:

Alle tips mottas med takk, også de slitsomme ;-)

Men:

- Kjenner til besetningen i brannvesenet, men de unge mannfolkene der er dessverre opptatt (synd, for der er vertfall en skikkelig kjekkas ;-) )

- Vet hvem som er aktive i bondelagene. Dessverre enten godt gift med masse småbarn, eller gamle gubber. Og bare småbarnsfamilier som kommer på arrangementene deres.

- Har prøvd, men kan kanskje prøve igjen/ prøve hardere...

- Naturvernerne har jeg ikke full kontroll på. Hyggelig nok å lukte på blomster og titte på "småpipper" :) Må sjekke ut det! (og kanskje venne meg av med å si "pippe"...)

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...