Gå til innhold

Singel, ensom og trist

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter litt med å få min verden til å fungere, og håper vell på gode råd/ støtte (vet ikke helt hva jeg venter, men godt å lufte problemene)...

Jeg er 29 år, har vore singel siste 5 årene. Har fast jobb, men er for tiden på leting etter ny. Jeg har flytta maaange ganger fra jeg var 16, og ikke følt me hjemme noen plass før nå. Jeg har ikke noe særlig nettverk verken her hvor jeg bor nå eller andre steder jeg har bodd. Har noen få gode venner, men de bor langt borte på forskjellige steder i landet.

Jeg har snart bodd på samme sted i 2 år, og sliter med å bli kjent med folk. Jeg er litt sjenert men har ikke vanskelig for å snakke med andre når jeg først har fått kontakt. Dessverre har de få jeg kjente i nærområdet flyttet, så jeg her ikke noe nettverk å "bygge videre" på. Gikk en del ut med venninner før de flytta, men ble ikke kjent med nye folk for det. Alle jeg jobber med (også i aktuell ny jobb) er en del eldre enn meg og etablert med familie. Jeg har prøvd å lete etter aktiviteter jeg kan vere med på, men når jeg verken kan synge eller er god i lagidretter er det vanskelig å finne noe.

Savner å ha noen å finne på ting med, og å snakke med. Orker ikke ha det slik i lengden, men klarer ikke se hvordan jeg skal treffe nye venner og forhåpentligvis potensielle kjæreste. Noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil bare gi deg en god klem, og si at jeg vet godt hvordan det er! Flyttet selv fra familie og venner til andre siden av landet for noen måneder siden grunnet jobb. Synes det er tungt, og vanskelig.

Jobber du et sted hvor du kan bli kjent med kolleger?

AnonymBruker
Skrevet

Vil bare gi deg en god klem, og si at jeg vet godt hvordan det er! Flyttet selv fra familie og venner til andre siden av landet for noen måneder siden grunnet jobb. Synes det er tungt, og vanskelig.

Jobber du et sted hvor du kan bli kjent med kolleger?

Takk! :)

Jeg har en del gode og veldig hyggelige kollegaer som jeg har det veldig bra med på jobb. Men som jeg skrev så er disse en del eldre og i etablert familiesituasjon slik at det blir ikkje naturlig å vere med disse på fritiden. Er av om til på besøk eller går turer med ei frå jobben. Veldig hyggelig det, men når hun har barn nesten på min alder så blir det ikke den type vennskap man bygger nettverk av...

TS

Skrevet

En klem til deg :klemmer:

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men det har blitt startet en del venneklubber rundt om kring i Norge. Det var en mann i Stavanger (eller som er fra stavanger) som flyttet pga jobben og dermed mistet kontakt med folk. Du kan jo søke opp Venneklubben og se om det finnes noe sånt der hvor du bor? :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvor i landet bor du TS?

Jeg har det på nøyaktig samme måte som deg. Og er faktisk like gammel og.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor i landet bor du TS?

Jeg har det på nøyaktig samme måte som deg. Og er faktisk like gammel og.

Sunnhordland...

AnonymBruker
Skrevet

Sunnhordland...

Åhh.. da bor vi på hver vår kant av landet :sjenert:

Skrevet (endret)

Følesen av ensomhet kjenner jeg godt igjen. Jeg har riktignok ikke flyttet like mye rundt, men kontaktet med venner har blitt brutt av andre grunner, og tidvis har jeg følt meg forholdsvis alene, det til tross for at jeg stort sett har hatt samboer. Så er det nå også sånn at folk vokser fra hverandre med alderen, og de få "gamle" vennene jeg har igjen er på sett og vis ikke helt der jeg føler jeg er. Er også i en jobb hvor det ikke blir den store sosiale kontakten utenom arbeidsplassen. Jeg har gått på skole, men i arbeid med selvstendig masteroppgave er det dårlig med sosialt liv sånn sett, og jeg har faktisk vurdert å slenge meg på skolen igjen fra høsten, både av faglig interesse, men nesten like mye for å få nye bekjentskaper.

Vennegrupper ol. er en god idè, og noe jeg har tenkt tanken å se etter selv. Jeg bor forøvrig i østlandsområdet, og er på alder med TS.

Endret av Hvar1
Skrevet (endret)

Kjenner meg veldig godt igjen. Men hvordan komme i kontakt for nærmere vennskap, nei det kan jeg heller desverre ikke svare på. :sukk:

Endret av Cordelia
Skrevet

For de fleste handler det jo som oftest sikkert ikke bare om å finne "en eller annen" man kan omgås, men å finne noen man faktisk passer sammen med, trives med og ønsker å tilbringe tid sammen med. Rett å slett noen man har noe felles med. Sånn sett er det sikkert lurt å prøve og oppsøke steder der sjansen for å finne personer an har noe til felles med er stor, uten at det nødvendigvis er så lett å finne disse "stedene" også. Jeg har som nenvt tenkt tanke å slenge meg på noe skolegreier som jeg har interesse for, nettopp for kanskje å finne noen mer eller mindre likesinnede.

AnonymBruker
Skrevet

For de fleste handler det jo som oftest sikkert ikke bare om å finne "en eller annen" man kan omgås, men å finne noen man faktisk passer sammen med, trives med og ønsker å tilbringe tid sammen med. Rett å slett noen man har noe felles med. Sånn sett er det sikkert lurt å prøve og oppsøke steder der sjansen for å finne personer an har noe til felles med er stor, uten at det nødvendigvis er så lett å finne disse "stedene" også. Jeg har som nenvt tenkt tanke å slenge meg på noe skolegreier som jeg har interesse for, nettopp for kanskje å finne noen mer eller mindre likesinnede.

Kjenner jo ikke din situasjon ellers, men skole er alltid en bra arena for å treffe mennesker så om du finner noe interessant er det vell bare å ta sats. Har vert inne på tanken selv. Men må flytte vist jeg skal ta relevante studier, og ønsker ikke flytte mer. Ikke har jeg bruk for mer utdanning heller. Hjelper lissom litt lite å finne nye venner på andre siden av landet... Håper å finne aktuelle kurs el.l. i nærheten som jeg kan ta og kanskje treffe noen, men har ikke lykkes så langt.

TS

AnonymBruker
Skrevet

TS, jeg vet ikke hvor langt det er for deg å dra til Bergen? Der er det en Venneklubb. Startet av og for mennesker som vil utvide nettverket sitt:

http://www.facebook.com/groups/297711943584365/

Litt for langt, dessverre. Men takk for forslaget! :)

TS

Skrevet (endret)

Det var synd. Kunne det være en idè å henge opp et ark på butikken med forslag om å lage en slags venneklubb eller noe i den dur, med en litt anonym mail? jeg kan love deg at du er ikke alene om å være ensom :klemmer:

Endret av Alfa
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Sunnhordland og er 25. Har bodd her også i to år nå og har det litt som deg. Folk er jo hyggelige, men alle de som er i tjue-årene flytter til byene, og da blir det nok litt vanskelig å møte folk på sånne små steder. Alltid bra med ny bekjentskap spør du meg, men jeg er da mann...

Gjest Lenni20
Skrevet

Kjenner meg igjen.. du er ikke alene .. :klemmer::troest:

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei Ts! Hvordan går det med deg om dagen? :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Hei Ts! Hvordan går det med deg om dagen? :klemmer:

Så hyggelig at du spørr :klemmer:

Går bra, bare kjeder meg litt... Ikke noe endring i situasjonen, men har funnet noen kurs o.l. som jeg skal prøve å melde meg på fremover. Prøver å vere positiv :)

Ts

Skrevet

Synes du er veldig flink, og modig! Det er ikke lett kan jeg tro. Håper situasjonen bedrer seg for deg :klemmer: Hold gjerne kontakten her!

Gjest Anna.S
Skrevet

Sender over en klem jeg.. du har ikke prøvd deg med nettdating da? Kanksje du får deg en flott kjæreste som vil flytte opp til deg?? :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...