Anglofil Skrevet 14. april 2012 #41 Skrevet 14. april 2012 Tråden er ryddet for spekulasjoner og personangrep. Yvonne (mod)
Kosemose Skrevet 14. april 2012 #42 Skrevet 14. april 2012 Jeg gjentar meg selv: Hadde vært veldig fint om vi alle kunne holde oss til temaet. Om noen føler for å fordømme meg for mine valg og handlinger, hadde det vært fint om dere kunne opprette en egen tråd for det Ellers vil jeg si tusen takk til alle konstruktive svar! Jeg er klar over at det ikke vil bli dans på roser, men jeg har også troen på at dette barnet kan få en god oppvekst. Det er jo en del familier der ute som ikke består av "mor, far og 1,8 barn", så vi blir ikke de eneste i landet - TS Nei, barnet ditt blir helt klart ikke "alene i landet" om å vokse opp i en familie som ikke er kjernefamilie. At han/hun ser rundt seg at andre også kan vokse opp med bare mamma, bare pappa eller med en forelder de sjeldent eller aldri ser, vil vel gjøre det lettere i fht skam. Jeg tror ikke lenger barn tenker at det er flaut eller skamfullt å vokse opp med en enslig mor/enslig far/to mødre/to fedre. Men samtidig skal du ikke undervurdere den sårheten som det enkelte barn kan føle når en eller begge foreldrene er ukjent. Uansett om det kommer av at barnet er adoptert, at mor eller far er død eller at mor eller far ikke vil ha noe med barnet å gjøre, eller at mor eller far er ukjent. At noen barn kan få store vansker med å takle dette er noe du bør ha i bakhodet, slik at du er snar til å fange opp og søke hjelp hvis så skjer. Så får vi håpe at barnet ditt ikke får slike problemer. Ellers tolket jeg deg TS, som at formålet med tråden din er hva du skal si til barnet i fht spørsmål om hvor pappa er. Og noen her sier at barnet vil få rede på at du har vært en flyfille. Jeg tenker at du er nødt til å belage deg på å stå i dette og være åpen om at du faktisk var så dum at du lå med noen du ikke aner hvem er, samtidig som du formidler at det gode ved situasjonen var at *barnet* ble et resultat av hendelsen. Jeg tenker ikke at barnet kommer til å se på deg som en flyfille fordi om du har hatt sex med en ukjent ved en anledning, samtidig som det ikke er noen vits i å undergrave at det er litt dumt å få barn med noen man ikke vet hvem er, og at det ikke er noe mål i seg selv å gjøre det slik når man skal ha barn. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå