Gå til innhold

Sigøynertigging.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For det første trenger vi et forbud mot tigging på et generelt grunnlag.

I et land som norge bør vi ha et sosialvesen som gjør det unødvendig å tigge. Tenker da på de norske tiggerene selv om enkelte syntes de er mye søtere en sigøynerene. Videre så tror jeg vi må ha på plass en strengere grensekontroll slik det var i gamle dager. Kansje vi må godta at grensekontrollen er strengere for folk fra land som Romania? For folk som kommer fra Romania for å jobbe. Ja de finnes de også. Så er det veldig stigmatiserende med sigøynertigging.

Romania må jobbe med omdømmet til Sigøynerene med hjelp fra Eu. I et moderne Europa skulle det ikke være nødvendig for et helt folkeslag å måtte livnære seg på tigging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MirrMirr

For det første så heter det vel strengt tatt ikke sigøynere mer. Det er "rasistisk" å mene, selv om ikke sigøynere er noen egen rase. Det heter romfolket. De hadde forresten sin egen nasjonaldag 8. april på Romambassaden på Tullinløkka. Det vil si det var en provisorisk ambassade. Blir satt opp neste år også.

Angående tigging, ja, det er litt for mange nå i byen, og jeg overser dem for jeg har sett hvordan mange av dem operer. Og jeg liker ikke at folk går i søppelkassene og papirkassene inne på private eiendommer og roter, ei heller liker jeg at de ringer på og spør om penger.

Endret av MirrMirr
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg ble livredd da en fyr som vi tror er sånn sigøynertigger fulgte etter henne hjem. Det var litt på kvelden, og hun ble så redd at hun ringte politiet, og ringte meg, jeg råkjørte hjem til henne der hun ikke turte å gå inn og stod og latet som om hun snakket i tlf. Vi gikk inn og ringte politiet igjen, han stod utenfor og sa noe på fremmed språk og raslet koppen mot døren. Vi ble ganske nervøse, og det endte med at jeg ga ham en 50lapp, for han gikk alvorlig talt ikke. Politiet kom først 3 timer etter at han hadde gått.

Politiet i nisseberget gir blaffen i vanlige borgere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumenerne og romfolket med rumensk statsborgerskap er ikke det samme.

Rumenerne stort sett er greie arbeidende folk. selvfølgelig blir ofte vanskeligere for alle folkeslag i disse krisetider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ikke så alt for uvanlig morgen for meg.

6.00 står opp

6.15 spiser/drikker kaffi

6.40 dusjer pusser tenna osv

6.45 tar med meg en hundepose for å plukke opp menneskebesjen sigøynerne driter utenfor døra mi ved bosset så det ikke hoper seg opp med dritt å begynner lukte for mye.

6.46 Låser opp låsen jeg har på bosset så de ikke hiver alt utover som katter/hunder om de ikke har brutt den opp allerede(3-4 nye låser i mnd) å hiver søpla mi. Før de kom var det narkiser som rota der men de rydder tinga tilbake etter de er ferdig å inspisere.

6.47 begynner gå(20 min ekstra) til jobb siden de 2 syklene jeg har hatt har blitt brutt opp og stjelt av sigøynerne. Den siste sykkelen jeg hadde var en jeg fikk gratis av en venn siden den var så falleferdig men de stjal den og bare fordi de kunne. De står opp fra bilene sine samtidig som jeg står opp og står å ler å hoyer med hverandre, men hver dag jeg går forbi har de på under 10 sec tårevåte øyner å spør " plz my friend plzplzplzplzplzplz money." sier alltid nei men de fortsetter med plz plz å står nesten og griner. 10 meter videre står de og ler og hoyer med hverandre igjen.

En gang prøvde jeg gi de et smørbrød men da fikk jeg "nonono money plz plz plz money", så de sulter tydeligvis ikke......

Er så uheldig å bor i første etasje så har ikke fått lufta ut av leiligheten siden de kom, må i så fall stå å følge med på vinduet ellers forsvinner både gardiner vinduskarm og alt som kan rives løst. har og hatt en av ungene på vei inn vinduet og han sto bare utenfor å stirra ondt på meg etter jeg ferska han å heiv han på hue ut. Virker som de mener jeg var en drittsekk som ikke lot han stjele det han hadde sett seg ut.

Vet også de driver og med prostitusjon, de har aldri turt og spør meg siden jeg bor der men en kamerat ble tilbudt en av damene en lørdag han skulle på nach hos meg.

Har i den siste tiden begynt å vise missnøye ovenfor de og ber de pelle seg vekk hver dag de skal ha penger så nå vet de godt hvem jeg er å spytter som regel etter meg eller ler av meg hver morgen jeg går forbi.

Orker virkelig ikke bo her lengre men er et helvette å få solgt leiligheten nå som folk ser sigøynerleiren utenfor til enhver tid å leiligheten har tapt verdi.

Har lyst kutte alle dekka å herpe bilene deres skikkelig men er alltid en som holder "vakt" og de hadde sikkert drept meg hadde jeg blitt att. Hadde jeg får amnesti til å skyte de hadde jeg meid ned både voksne og unger.

Hatet mitt har vokst frem kun fordi jeg har de innpå meg å ser hvor falske og "profisjonelle" kriminelle de er, for ja, de er ikke noe annet en kriminelle og skitne parasitter.

Til deg om forsvarer de. Ikke ta de inn som noen her sier, de hadde dopa deg ned kutta deg opp og solgt organa dine og vert vekke dagen etter.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest notetur nomen

Så dere som ble født rett inn i heligheten uten å fortjene det, har en gudegitt rett til å "spasere i byen en formiddag uten å måtte bli forstyrret av disse skrekkelig irriterende tiggende menneskene" ?

Og denne: "si mosh mosh, det betyr forsvinn" !?

For noen rævhølsholdninger dere har. Håper karma tar dere bak.

:klappe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg veldig lite plaget av de. Ja jeg ser dem jo, og registrerer at de spør om penger, bærer kopper osv. Men jeg opplever ikke at de plager meg. Jeg går bare ganske enkelt rett forbi, ignorerer dem. Det fungerer veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest notetur nomen

Javisst , og det er ikke noe problem for voksne mennesker. Verre med barn som blir tatt tak i og fratruet busspengene.

Men jeg er enig med den som skrev her at du burde ta dem med deg hjem . Gi dem mat og en dusj , en varm seng å sove i. Det er jo bare fattige snille mennesker, de vil ikke gjøre deg noe.

Gjør du det kommer du mest sannsynlig hjem til rundstjålet hus seinere.. I'm just sayin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest notetur nomen

mitt største problem med disse tiggerene er at jeg ikke tror på at de er fattige engang. det er ikke sånn at de trenger å tigge for å overleve, om de hadde ønsket det kunne de funnet jobber.

Deg om det. Resten av Europa mener du tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør du det kommer du mest sannsynlig hjem til rundstjålet hus seinere.. I'm just sayin.

Neida, for ifølge enkelte mennesker så er sigøynere bare søte, snille fattige mennesker som aldri ville gjøre noe galt. Det er klart man skal slippe dem inn i huset sitt/gi penger, for alt annet ville jo vært rasisme.

Lurer på hvor mange av dem som alltid slenger " RASIST! " i trynet på de som nekter å gi penger noensinne har latt en sigøyner eller to overnatte hos seg selv. Jeg tror nemlig de kvier seg for det på samme måte som oss " rasister " fordi de VET at det er store sjanser for å bli rundstjålet. Flere av de i min omgangskrets blir nemlig merkelig stille og skifter tema etter at jeg har spurt dem om de ville latt en gjeng med romfolk blitt i huset sitt over natten etter at de har kejftet meg opp for å ikke gi en tier til en tigger. :goodbye:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ikke så alt for uvanlig morgen for meg.

6.00 står opp

6.15 spiser/drikker kaffi

6.40 dusjer pusser tenna osv

6.45 tar med meg en hundepose for å plukke opp menneskebesjen sigøynerne driter utenfor døra mi ved bosset så det ikke hoper seg opp med dritt å begynner lukte for mye.

6.46 Låser opp låsen jeg har på bosset så de ikke hiver alt utover som katter/hunder om de ikke har brutt den opp allerede(3-4 nye låser i mnd) å hiver søpla mi. Før de kom var det narkiser som rota der men de rydder tinga tilbake etter de er ferdig å inspisere.

6.47 begynner gå(20 min ekstra) til jobb siden de 2 syklene jeg har hatt har blitt brutt opp og stjelt av sigøynerne. Den siste sykkelen jeg hadde var en jeg fikk gratis av en venn siden den var så falleferdig men de stjal den og bare fordi de kunne. De står opp fra bilene sine samtidig som jeg står opp og står å ler å hoyer med hverandre, men hver dag jeg går forbi har de på under 10 sec tårevåte øyner å spør " plz my friend plzplzplzplzplzplz money." sier alltid nei men de fortsetter med plz plz å står nesten og griner. 10 meter videre står de og ler og hoyer med hverandre igjen.

En gang prøvde jeg gi de et smørbrød men da fikk jeg "nonono money plz plz plz money", så de sulter tydeligvis ikke......

Er så uheldig å bor i første etasje så har ikke fått lufta ut av leiligheten siden de kom, må i så fall stå å følge med på vinduet ellers forsvinner både gardiner vinduskarm og alt som kan rives løst. har og hatt en av ungene på vei inn vinduet og han sto bare utenfor å stirra ondt på meg etter jeg ferska han å heiv han på hue ut. Virker som de mener jeg var en drittsekk som ikke lot han stjele det han hadde sett seg ut.

Vet også de driver og med prostitusjon, de har aldri turt og spør meg siden jeg bor der men en kamerat ble tilbudt en av damene en lørdag han skulle på nach hos meg.

Har i den siste tiden begynt å vise missnøye ovenfor de og ber de pelle seg vekk hver dag de skal ha penger så nå vet de godt hvem jeg er å spytter som regel etter meg eller ler av meg hver morgen jeg går forbi.

Orker virkelig ikke bo her lengre men er et helvette å få solgt leiligheten nå som folk ser sigøynerleiren utenfor til enhver tid å leiligheten har tapt verdi.

Har lyst kutte alle dekka å herpe bilene deres skikkelig men er alltid en som holder "vakt" og de hadde sikkert drept meg hadde jeg blitt att. Hadde jeg får amnesti til å skyte de hadde jeg meid ned både voksne og unger.

Hatet mitt har vokst frem kun fordi jeg har de innpå meg å ser hvor falske og "profisjonelle" kriminelle de er, for ja, de er ikke noe annet en kriminelle og skitne parasitter.

Til deg om forsvarer de. Ikke ta de inn som noen her sier, de hadde dopa deg ned kutta deg opp og solgt organa dine og vert vekke dagen etter.

WOW. :hakeslepp:

Har du tatt dette opp med politiet, hva sier de?

Jeg håper inni meg at du kødder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest notetur nomen

Neida, for ifølge enkelte mennesker så er sigøynere bare søte, snille fattige mennesker som aldri ville gjøre noe galt. Det er klart man skal slippe dem inn i huset sitt/gi penger, for alt annet ville jo vært rasisme.

Snille deg. Det går an å ikke være naiv nok til å invitere fremmede romfolk inn hjemme hos seg, samtidig som man vet at man selv er jævla heldig som slipper å leve som dem. Samt at man forstår at man ikke trenger å trakassere andre, fordi man er selv er så jævla heldig å være født i et land med velferdsstat og olje i havet.

Noe du kanskje burde tenke over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest notetur nomen

WOW. :hakeslepp:

Har du tatt dette opp med politiet, hva sier de?

Jeg håper inni meg at du kødder.

Kan opplyse om at dette ikke er kødd, og at politiet ikke har orden på situasjonen.

Disse folka går på do i smuget fordi de ikke slipper inn noen steder for å bruke offentlige toaletter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hikken

En ikke så alt for uvanlig morgen for meg.

6.00 står opp

6.15 spiser/drikker kaffi

6.40 dusjer pusser tenna osv

6.45 tar med meg en hundepose for å plukke opp menneskebesjen sigøynerne driter utenfor døra mi ved bosset så det ikke hoper seg opp med dritt å begynner lukte for mye.

6.46 Låser opp låsen jeg har på bosset så de ikke hiver alt utover som katter/hunder om de ikke har brutt den opp allerede(3-4 nye låser i mnd) å hiver søpla mi. Før de kom var det narkiser som rota der men de rydder tinga tilbake etter de er ferdig å inspisere.

6.47 begynner gå(20 min ekstra) til jobb siden de 2 syklene jeg har hatt har blitt brutt opp og stjelt av sigøynerne. Den siste sykkelen jeg hadde var en jeg fikk gratis av en venn siden den var så falleferdig men de stjal den og bare fordi de kunne. De står opp fra bilene sine samtidig som jeg står opp og står å ler å hoyer med hverandre, men hver dag jeg går forbi har de på under 10 sec tårevåte øyner å spør " plz my friend plzplzplzplzplzplz money." sier alltid nei men de fortsetter med plz plz å står nesten og griner. 10 meter videre står de og ler og hoyer med hverandre igjen.

En gang prøvde jeg gi de et smørbrød men da fikk jeg "nonono money plz plz plz money", så de sulter tydeligvis ikke......

Er så uheldig å bor i første etasje så har ikke fått lufta ut av leiligheten siden de kom, må i så fall stå å følge med på vinduet ellers forsvinner både gardiner vinduskarm og alt som kan rives løst. har og hatt en av ungene på vei inn vinduet og han sto bare utenfor å stirra ondt på meg etter jeg ferska han å heiv han på hue ut. Virker som de mener jeg var en drittsekk som ikke lot han stjele det han hadde sett seg ut.

Vet også de driver og med prostitusjon, de har aldri turt og spør meg siden jeg bor der men en kamerat ble tilbudt en av damene en lørdag han skulle på nach hos meg.

Har i den siste tiden begynt å vise missnøye ovenfor de og ber de pelle seg vekk hver dag de skal ha penger så nå vet de godt hvem jeg er å spytter som regel etter meg eller ler av meg hver morgen jeg går forbi.

Orker virkelig ikke bo her lengre men er et helvette å få solgt leiligheten nå som folk ser sigøynerleiren utenfor til enhver tid å leiligheten har tapt verdi.

Har lyst kutte alle dekka å herpe bilene deres skikkelig men er alltid en som holder "vakt" og de hadde sikkert drept meg hadde jeg blitt att. Hadde jeg får amnesti til å skyte de hadde jeg meid ned både voksne og unger.

Hatet mitt har vokst frem kun fordi jeg har de innpå meg å ser hvor falske og "profisjonelle" kriminelle de er, for ja, de er ikke noe annet en kriminelle og skitne parasitter.

Til deg om forsvarer de. Ikke ta de inn som noen her sier, de hadde dopa deg ned kutta deg opp og solgt organa dine og vert vekke dagen etter.

Oi, dette var jo skikkelig ille! :hakeslepp: Det verste som skjer her er at de pleier å stjele posten din ( aviser, regninger og reklame, rett og slett alt som legges oppi der. ) :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Neida, for ifølge enkelte mennesker så er sigøynere bare søte, snille fattige mennesker som aldri ville gjøre noe galt. Det er klart man skal slippe dem inn i huset sitt/gi penger, for alt annet ville jo vært rasisme.

Lurer på hvor mange av dem som alltid slenger " RASIST! " i trynet på de som nekter å gi penger noensinne har latt en sigøyner eller to overnatte hos seg selv. Jeg tror nemlig de kvier seg for det på samme måte som oss " rasister " fordi de VET at det er store sjanser for å bli rundstjålet. Flere av de i min omgangskrets blir nemlig merkelig stille og skifter tema etter at jeg har spurt dem om de ville latt en gjeng med romfolk blitt i huset sitt over natten etter at de har kejftet meg opp for å ikke gi en tier til en tigger. :goodbye:

Hvis du tror det er en direkte sammenheng mellom å være i stand til å identifisere etnosentrisme, generaliseringer, og som du sier: rasistiske ytringer og det å måtte slippe fremmede mennesker inn i sitt eget hus, så har du misforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest grapefrukt

Jeg snakker utifra mine erfaringer.. Det er dessverre et sørgelig bilde om akkurat den rasen.

Men de har jo mulighet hver eneste dag til å rette opp verdens mening om dem. for hvis du tror at jeg er den eneste som tenker slikt tar du jammen feil.

Jeg gir blanke f. .. i hva er deffinisjon på rasisme. jeg synes ikke jeg er rasist.

elsker alle sigøynere som lever et anstendig liv ... hater alle som er hvit , gul, blå , rød eller whatever som lever som parasitter på samfunnet med viten og vilje.

Du viser hvertfall at du har svært lite kunnskap om verden og hvor ulike liv og sjanser man har her. Du har tydeligvis null forståelse for at noen er født i land hvor utdanning er mangelvare og det ofte ikke er mulig å tjene til livets opphold.

Har du noensinne vært utenfor Norge eller sett på nyheter?

Man skulle jo tro at de fleste i Norge visste at det til og med finnes mennesker i Europa som lever i ekstrem fattigdom og ikke har mulighet til å utdanne seg.

Det må være trist å være så sneversynt som deg, det å ikke evne å se at noen aldri vil kunne få samme goder som deg er tragisk.

Ryddet for personangrep.

Phaedra,mod

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW. :hakeslepp:

Har du tatt dette opp med politiet, hva sier de?

Jeg håper inni meg at du kødder.

Og hva skulle jeg fortalt til politiet?

Gidder de spane for å gi noen bot for offentlig pissing/driting...... Nei

Gidder de spane for mulighet for at en sykkel blir stjelt.......Nei

Gidder de spane i fare for at en unge kravler inn vinduet mitt for og stjele....... Nei

Kan de nekte de og parkere alle bilene sine utenfor leiligheten min .........Nei

Kan de bevise at de driver med prostitusjon ....... Nei

Kan de arrestere de for å spytte etter meg på gata....Nei

Om du beskylder en sigøyner for noe trekker de bare på skuldrene og ser sjokkskada ut: Politiet vet nok om det men er ikke serlig de kan/vil/gidder gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest notetur nomen

Oi, dette var jo skikkelig ille! :hakeslepp: Det verste som skjer her er at de pleier å stjele posten din ( aviser, regninger og reklame, rett og slett alt som legges oppi der. ) :kjefte:

Skaff lås på postkassa ASAP, for dette er leting etter ting som gir åpning for identitetstyveri. Feks bankkort, pinkodebrev, selvangivelsen osv.Så skaff deg lås.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grapefrukt

mitt største problem med disse tiggerene er at jeg ikke tror på at de er fattige engang. det er ikke sånn at de trenger å tigge for å overleve, om de hadde ønsket det kunne de funnet jobber.

Hvor skulle de funnet disse jobbene mener du?

I hjemlandet sitt hvor det ikke finnes jobber?

Eller mener du noen i Norge ville ansatt dem?

Jeg håper virkelig at du er 14 år ikke enda har forstått hvordan verden utenfor vest-europa fungerer. For er du er voksent menneske så er det tragisk at du ikke har større kunnskaper om levevilkårene i andre land i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...