Gjest white tiger Skrevet 13. april 2012 #21 Skrevet 13. april 2012 Greit nok, man burde kanskje skrive enten bokmål eller nynorsk på en datingside, men det er jo egentlig bare å la være å skrive til dem som skriver dialekt hvis man ikke liker det.
Snøvott Skrevet 13. april 2012 #22 Skrevet 13. april 2012 Hater å se ting skrevet på dialekt, samme hvilken dialekt det er snakk om. Skriv bokmål eller nynorsk, vær så jævla snill!
Gjest HunterLady Skrevet 13. april 2012 #23 Skrevet 13. april 2012 Jeg hater at Oslofolk alltid skriver på morsmålet sitt(Bokmål). Du får finne deg en mann fra dine hjemtrakter da hunterlady. Hilsen vestlending. Det har ikke noe med å gjøre at jeg ikke liker dialekta, men vil helst ikke føle at jeg skriver med en dyslektisk drittunge. 2
Gjest HunterLady Skrevet 13. april 2012 #24 Skrevet 13. april 2012 Note to self: Holde datingprofilen kjemisk ren for dialekta mi, men slå over til dialekt, når jeg er kommet godt igang med chatten med HunterLady. Veldig lurt! Smarting du.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #25 Skrevet 13. april 2012 Nå er ikke jeg på noen datingsider, men er enig med deg i at man burde holde seg til enten bokmål eller sidemål. Unnskyld meg, berre for å pirka... bokmål kan vera like mykje sidemål som nynorsk. For oss med nynorsk som hovudmål, så blir utsagnet ditt feil. "De faor ha ein fin kveld pao datingsied'n". 4
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #26 Skrevet 13. april 2012 Veldig lurt! Smarting du. Hadde det vært turnoff, eller hadde du tatt humoren?
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #27 Skrevet 13. april 2012 Unnskyld meg, berre for å pirka... bokmål kan vera like mykje sidemål som nynorsk. For oss med nynorsk som hovudmål, så blir utsagnet ditt feil. "De faor ha ein fin kveld pao datingsied'n". Vossing?
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #28 Skrevet 13. april 2012 Jeg synes det er mye verre med svensker som ikke en gang prøver å skrive norsk. 1
Gjest fjosa Skrevet 14. april 2012 #29 Skrevet 14. april 2012 Eller svensker som prøver å skrive norsk.. 2
Lutetium 71 Skrevet 14. april 2012 #30 Skrevet 14. april 2012 Det verste av alt er svenskeknotingen til Skavlan. Færig. 3
antibac Skrevet 14. april 2012 #31 Skrevet 14. april 2012 (endret) Jeg er selv fra vestlandet, og jeg synes også dialekt kan være en uting. Eneste gangen jeg synes det er greit, er ved uformelle samtaler på f.eks. Facebook med andre som også snakker den dialekten. Skriver jeg til noen fra f.eks. østlandet eller fra nord, skriver jeg bokmål. Jeg hadde DEFINITIVT skrevet bokmål på en datingside. Dialekt er en uting i slike tilfeller. Endret 14. april 2012 av antibac 2
Pixtive Skrevet 14. april 2012 #32 Skrevet 14. april 2012 Er fra Bergen og skriver ikke men samtidig så skriver eg kun "eg". Litt blanding mellom bokmål og nynorsk men prøver å holde meg borte fra dialekten.
SemperFi Skrevet 14. april 2012 #33 Skrevet 14. april 2012 Stavanger og Sunnmøringer er det verste folka jeg vet om, har bare lyst til å klappe til de alle.
Steinar40 Skrevet 14. april 2012 #34 Skrevet 14. april 2012 (endret) Vestlendinger er ofte "noe for seg selv". For å si det sånn. Det er forsåvidt folk ifra nord også, men på en annen måte. Vestlendinger bør holde seg til vestlendinger. Absolutt sunnest. Det er faktisk såpass forskjell på de ulike landsdelene. Sammen med den geografiske avstanden i seg. Endret 14. april 2012 av Steinar40
AnonymBruker Skrevet 14. april 2012 #35 Skrevet 14. april 2012 Jeg hater at Oslofolk alltid skriver på morsmålet sitt(Bokmål). Du får finne deg en mann fra dine hjemtrakter da hunterlady. Hilsen vestlending. Altså, Oslofolk snakker ikke bokmål. Jeg er drittlei av at folk tror at man snakker bokmål, nynorsk eller riksmål. De gjør ikke det, virkelig ikke. Alle i dette landet har en eller annen dialekt. Om noen forteller meg at de "snakker bokmål", aner ikke jeg om de er fra Oslo, peneste Bergen eller Nordland. På samme måte kan ingen snakke nynorsk, folk snakker forskjellige dialekter. Ligger en dialekt nærmere nynorsk eller nærmere bokmål? Ja. Men det ER ikke nynorsk eller bokmål av den grunn. Til og med Oslofolk som sverger på at "neeeeeii, jeg snakker da ikke dialekt!! er for bønder og andre deler av landet, det", så snakker de en dialekt. OG på nøyaktig samme måte, så er ikke en dialekt et skriftspråk. Dermed synes jeg det er irriterende når folk velger å IKKE bruke enten bokmål eller nynorsk når de skriver. Velg en, bruk den, ikke bland. 4
Tabris Skrevet 14. april 2012 #36 Skrevet 14. april 2012 Vestlendinger er ofte "noe for seg selv". For å si det sånn. Det er forsåvidt folk ifra nord også, men på en annen måte. Vestlendinger bør holde seg til vestlendinger. Absolutt sunnest. Hva med meg da, en vestlending som fant seg en nordlending? Jeg er fra Stavangerområdet, og jeg skriver aldri dialekt. Ikke en gang på Facebook eller SMS. Får meg ikke til det. 1
Steinar40 Skrevet 14. april 2012 #37 Skrevet 14. april 2012 Hva med meg da, en vestlending som fant seg en nordlending? Jeg er fra Stavangerområdet, og jeg skriver aldri dialekt. Ikke en gang på Facebook eller SMS. Får meg ikke til det. Jeg tenkte først og fremst på folk ifra ulike landsdeler på datingsider. Ikke sunt. Men bor og lever man i samme område så er problemet mye mindre samme hvor man kommer ifra opprinnelig. Forøvrig kan jeg ikke akkurat si at jeg irriterer meg særlig mye over folk som skriver dialekt.
Gjest HunterLady Skrevet 14. april 2012 #38 Skrevet 14. april 2012 Vestlendinger er ofte "noe for seg selv". For å si det sånn. Det er forsåvidt folk ifra nord også, men på en annen måte. Vestlendinger bør holde seg til vestlendinger. Absolutt sunnest. Det er faktisk såpass forskjell på de ulike landsdelene. Sammen med den geografiske avstanden i seg. Jeg er for så vidt ganske enig med deg! Etter å ha bodd i Rogaland i snart 5 år, så merker jeg ennå de store forskjellene på folk herfra og folk fra der jeg egentlig er fra (Troms). Kroppsspråk og humor er noe som helt klart er ulikt!
Silfen Skrevet 14. april 2012 #39 Skrevet 14. april 2012 Jeg skriver aldri dialekt. Jeg syns det er en uting og ofte så svarer jeg ikke på sms og lignende om det er bare en vissvass av dialektord. Jeg foretrekker dog heller folk vestfra og nordfra enn østfra. Så får jeg heller overleve littegrann dialekt og de får overleve at jeg sier fra at det er ikke bra.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2012 #40 Skrevet 14. april 2012 Jeg er vestlending og snakker dialekt. Når jeg er på offentlige og halv offentlige sider skriver jeg på bokmål. Det er mye grunnet de som ikke snakker nynorsk dialekt ikke er smarte nok til å forstå hva jeg mener.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå