Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med å forstå telefonregningen min?


encore

Anbefalte innlegg

:sjenert: Jeg er forferdelig dårlig med tall, og jo mer jeg glaner på regningene mine jo mer forvirret blir jeg, så håper noen har en skikkelig skarp fornuftskniv til å skjære igjennom den tåkete grøten som hjernen min blir hver gang jeg går igjennom dette på nytt og kommer til forskjellig konklusjon hver gang.. :ler:

Altså. I januar byttet jeg abonnement, ble oppringt av NetCom og spurt om jeg ville bytte til Fastpris Medium, dette sa jeg da ja til siden det hørtes ut som det passet mitt forbruk og jeg hadde et unødvendig dyrt abonnement fra før av.

Det som står på Min Side om abonnementet er:

Fastpris Medium med 478,- (2 mnd) i upfront ringetid og 12 mnd avtaletid / 239,- i avtaletiden

(Hva betyr upfront her forresten?? :klo: )

Det jeg fikk som avtalebekreftelse på sms var:

*navn*, vi bekrefter oppgradering av ditt abonnement med tlfnr 666 til Fastpris Medium uten tlf med 12 mnd avtaletid, 2 mnd uten månedsavgift. Mnd pris 239 som inkluderer *snip* *blablabla*

SÅ, sånn som jeg skjønte det har jeg altså de to første mnd uten månedsavgift. På regningen min for februar står det dog:

Faste avgifter 349,59,- (For 20 dager i jan og hele feb)Krediteringer - 478,00,-

Så siden de har lagt avgiften på regningen har jeg altså ikke fått noe gratis?? :forvirret: Altså, jeg regnet med at de første to månedene skulle være UTEN avgift men MED fri bruk på 239,- (redusert for jan siden jeg byttet den tolvte). Er det riktig? Argh! Blir gal av dette.

I tillegg, på regningen jeg fikk i mars har de skrevet "Månedsavgift Fastpris Medium" som da er på 239,- :sur: Lol! Jeg blir så oppgitt.

Har jeg skjønt det rett hvis jeg mener jeg har "betalt" månedsavgift to ganger for februar, selv om jeg egentlig ikke skulle betale noe?! :babysmokk:

Blir SUPERTAKKNEMLIG om noen kan hjelpe meg, vil nemlig ha det riktig før jeg ringer dem.. :blomst:

PS: Vet at det er rotete framstilt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Upfront = du betaler månedsavgift på forskudd.

Du har blitt kreditert (altså "fått" penger") for 2 mnd-avgifter. Jeg går ut fra at det ikke var noe å betale på fakturaen for jan og feb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fakturaen jeg fikk i mars var det med månedsavgift for februar, altså har jeg i det minste betalt 239 for mye? Det skulle jo ikke være avgift de to første mnd :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring netcom og spør dem, de har fått dummere spørsmål før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har jo ikke fått noe når de først har lagt på avgiften og så trukket den fra? Eller? :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo kreditert for to måneders bruk, så jeg ser ikke helt hva som gjør deg forvirret her?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg har jo ikke fått noe når de først har lagt på avgiften og så trukket den fra? Eller? :kaffekopp:

Det er jo helt vanlig... De har skrevet det for at det skal bli riktig i deres regnskap; først har de satt opp månedsavgiften som abonnementet egentlig har, og så har de kreditert deg (dvs. slettet) to månedavgifter. Ergo har du ikke betalt for de to månedsavgiftene, som du faktisk skulle få gratis, men du må betale for mars likevel.

For enkelthets skyld har de kreditert 478 kr for januar og februar, selv om de faste avgiftene i denne perioden egentlig er 349,59,- (for 20 dager i januar og hele februar, som du skriver). Differansen mellom 349,59,- og 478,- blir/har blitt trukket fra månedsavgiften i mars.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker for komplisert, derfor blir jeg forvirret :lete:

AB over her: Jada, selvsagt har jeg betalt for mars, men regningen jeg fikk i mars er jo for bruken i februar, og der hadde de lagt på 239,- i månedsavgift :jepp: Så da skal jeg ihvertfall ha det tilbake da.

Takk for alle svar, er litt klokere nå :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har blitt kreditert 478 (239+239) kroner som er månedsavgiften på abonnementet ditt :) Ergo, to måneder gratis. Resten av det du skal betale hver måned går med til å dekke telefonen du kjøpte (iPhone?), siden du fikk den til en billig penge.

Hakke kjøpt noen telefon, bytta bare abo; og ville ikke tatt i iPhone med ildtang egentlig :erter:

Men du minte meg på at jeg må ringe dem! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakke kjøpt noen telefon, bytta bare abo; og ville ikke tatt i iPhone med ildtang egentlig :erter:

Men du minte meg på at jeg må ringe dem! :danse:

Aha, ser uansett nå at jeg greide å lese feil :gjeiper: Nå som jeg har lest riktig, så har du ikke tapt noe på dette siden du faktisk har blitt kreditert 478 kroner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, ser uansett nå at jeg greide å lese feil :gjeiper: Nå som jeg har lest riktig, så har du ikke tapt noe på dette siden du faktisk har blitt kreditert 478 kroner :)

I utgangspunktet ja, men de trakk meg på regningen jeg fikk den andre måneden; så må ta kontakt likevel. Blæ. FØler meg nesten frekk, men det er jo MINE penger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at de 239 kronene du fikk regning på i mars ikke er regning for mars måned, og ikke februar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du sikker på at de 239 kronene du fikk regning på i mars ikke er regning for mars måned, og ikke februar?

Det er jeg helt sikker på, telefonregningene mine kommer ikke den måneden de gjelder. De kommer den 6. Så regningen som kom i mars er for det jeg brukte i februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når upfront betyr at du skal betale avgiften på forskudd, så er det vel riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...