Gå til innhold

Hvor i Oslo?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg har fått meg jobb i Oslo (Det Norske teater) og prøver nå å finne meg leilighet. Men siden jeg ikke er kjent med byen i det hele tatt, vet jeg ikke helt hvor jeg skal finne hva.

Så er det noen her inne som kan gi meg et hint om hvor jeg kan finne en leilighet i passelig avstand til jobben, såpass stor at man ikke trenger å gå ut for å skifte mening, med soverom og med en maxpris på 5500,- for meg og min samboer?

Og hvilke bydeler er det ok å bo i?

Er det lurt at vi setter ut en annonse om at vi ønsker å leie leilighet? Og i tilfelle i hvilken avis/nettside..?

Noen som kan hjelpe meg litt? Er takknemlig for alle som kan svare meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan sikkert finne en god del på www.finn.no, men det finnes gratis-tjenester der du kan finne leilighet og legge inn annonser.

www.varp.no

www.bolignorge.no

www.hybel.no

Kan ikke anbefale bydeler e.l. ettersom jeg ikke vet hvor eller hvordan du/dere vil bo. Det er dyrt å bo i sentrum Vest, litt billigere på østkanten. Hvis dere er villige til å bo noen kilometer utenfor sentrum, så kan dere sikkert få det ennå billigere.

Så vidt jeg vet leies 2-roms leiligheter ut for mellom 5000 og 8000 kroner utenfor de dyreste strøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Skal dere sette inn annonse i avise anbefaler jeg Aftenposten Aften. Det er "lokalavisen" i Oslo. Der står det også mange annonser om steder til leie.

Området ved Sagene, Bjølsen og Torshov er koselige, passe rolig, men likevel ganske sentrumsnært. Har selv bodd på Bjølsen. Det er god kommunikasjon til sentrum med buss/trikk. Jeg har også bodd en liten stund på Grønland. Det er jo veldig sentrumsnært. Det er riktignok overvekt av våre nye landsmenn der, men jeg var ikke plaget av det. Missforstå meg rett... Lenger ut av byen bør du kanskje velge langs T-banelinjene, siden det er litt dårligere bussforbindelser der. Kan også anbefale områdene rundt Oppsal.

Lykke til!

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Norske Teateret ligger jo midt i sentrum, og nærme bydelene St. Hanshaugen, Bislett og Frogner. St. Hanshaugen og Bislett er nok litt billigere enn Frogner, og mye hyggeligere spør du meg. Leste nettopp en artikkel i Aftenposten om at det virkelig er leiers marked om dagen, og stor overflod av utleieleiligheter til en billig penge.

Hvis du velger bydelene Frogner, St. Hanshaugen, Bislett, nedre Sagene (Ila), Grünerløkka eller Grønland så vil du være i gangavstand til jobb, og alle stedene er fine å bo. Anbefaler også Bjølsen/Torshov, bittelitt lenger unna, men sentrumsnært og du kan sykle hvor som helst.

Jo lenger unna sentrum du velger, jo mer får du for pengene, og som gjesten over her sier, velg noe langs T-banelinjene. Eneste som er dumt med å bo såpass unna sentrum er dyre taxi-utgifter i helgene hvis du er på byen.

Sjekk finn.no og aftenposten aften for annonser og sjekk adressene mot et oslokart så ser du kjapt hvordan avstandene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 5500 som makspris får dere neppe mer enn en 1-romsleilighet i de bydelene flere har nevnt her. Skal dere ha toroms, må dere nok opp i over 6000, selv om det er leiers marked. Dessverre...

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...