Gå til innhold

Ny fjernkontroll?


Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Vi sliter med at fjernkontrollen til tv-en vår ikke vil virke. Batteriene er helt nye, så det er ikke problemet. Men jeg regner med at siden tv-en er 13-14 år gammel, så kan det være at den rett og slett er utslitt.

Så vi må ha ny fjernkontroll. Kan vi bare kjøpe en hvilken som helst kontroll, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes vel "piratfjernkontroller" til de fleste TVer. Men ikke til alle (vår B&O feks.).

PS: Selv om batteriene er nye, kan de være ødelagte/tomme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da må man skfite hele tv-en når fjernkontrollen ryker, da? :o

Har forsøkt å skifte batterier flere ganger, så det er nok ikke der feilen ligger. Og vi får den faktisk til å virke hvis vi dytter en nål inn ved siden av laserpunktet på toppen og PRESSER sammen, eller hvis vi slår litt hardt på kontrollen. Tyder på at laserstrålen er sliten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du kan kjøpe en universalfjernkontroll. Har selv en one for all fra elkjøp som fungerer både til tv, video, stereo og cd-spiller. Spør i forretninga om den vil virke på tv'en deres, så slipper du et bomkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt universalfjernkotroll på Claes Olsson. Om jeg ikke husker helt feil kosta den ikke mye over en hundrings. Funker helt fint :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig trenger du ikke kjøpe helt ny TV om fjernkontrollen ryker, men det kan hende at du må ut med noen hundrelapper ekstra for å kjøpe en original fjernkontroll.

Jeg trodde jeg hadde problemer med fjernkontrollen min og fikk reparatører til å se på TV og fjernkontroll. De fant ut at det var en lodding inne i TVen som var røket. Helt vanlig feil på B&O sa de. Så selv om fjernkontrollen ser ut til å ikke virke, kan feilen ligge et annet sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan man stille inn kanalene i TV'en (søke...) med en universalfjernkontroll? Vi har en Philips TV, men får ikke inn alle kanalene vi fikk på gamle TV'en (får ikke kommet inn på søkemenyen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Er ikke noe problem å få tak i originale fjernkontroller om ikke tv'en er alt for gammel. Noen produsenter har også bedre utviklede kontroller som uten problemer erstatter den gamle.

Problemet med feks Sony er at de er tidvis ganske dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med feks Sony er at de er tidvis ganske dyre.

Og hva tror du en fjernkontroll til B&O koster da? Vel, det varierer litt. Vår kostet "bare" 1700kr (var 6 år siden).

3'erknappen fungerer ikke, men det bryr meg ikke til den prisen altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Og hva tror du en fjernkontroll til B&O koster da? Vel, det varierer litt. Vår kostet "bare" 1700kr (var 6 år siden).

3'erknappen fungerer ikke, men det bryr meg ikke til den prisen altså!

Hehe, jeg er klar over det. Men jeg måtte bytte ut fjernkontrollen til QS-serie DVD'spilleren min fordi ilderfaen hadde knafset den til døde etter en tur i stuen. Dævelskapet kostet hele 1100,- og jeg VET at fjernkontrollen til TV'en er minst like dyr. Ganske bra for en plastboks med assorterte knapper på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Kan man stille inn kanalene i TV'en (søke...) med en universalfjernkontroll? Vi har en Philips TV, men får ikke inn alle kanalene vi fikk på gamle TV'en (får ikke kommet inn på søkemenyen).

Jeg tror nå jeg kan det med min fjernkontroll i alle fall. Bare pass på at universalfjernkontrollen er riktig kodet, da bør det fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...