Gå til innhold

Mannen min er en uansvalig idiot!

Fremhevede innlegg

Gjest Grønnblomst
Skrevet

Han blir kalt en idiot fordi han fikk koldbrann?

Ja, og det var han jammen også. Hadde han undersøkt seg og gått til lege, kunne han ha unngått elendigheten, så ja, han var en idiot i dette tilfellet.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Grønnblomst
Skrevet

Jeg sliter faktisk med å tro at dette er sant, og håper selvfølgelig at det ikke er det også.

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår ikke helt hva problemet er? Er det det at han var uforsiktig og skadet seg? Slikt skjer selv den beste. Er det det at han fikk koldbrann? Han kan vel ikke noe for at han ble syk. Så hva er problemet? Han burde ikke ha vist frem foten? Det kan jeg være enig i. Han burde heller ha holdt dette for seg selv heller enn å bry andre med sine problemer.

Du er jo like barnslig som han som måtte amputere tærne sine, selv folk med mindre vett i pappen enn han der søker hjelp om de har så vondt at de ikke klarer å gå på en ordentlig måte!

• Liker 3
Skrevet

Og selv om mannen har vært dust, TS, så trenger ikke du være sur på han nå. Han har fått sin straff, at du går rundt og er sint vil ikke gjøre noe fra eller til, han er sikkert sint på seg selv også. :)

Da det krever en god porson selvinnsikt, ville jeg ikke vært så sikker på det.

Sannsynligvis har en annen og mye mer rasjonell forklaring på saken. Som at siden spørsmålet om å gå til lege jo kom fra kona, hvordan i helvete skulle han da kunne ta det alvorlig?

Eller noe i den duren. Menns hjerner blir man bare aldri klok på.

• Liker 3
Skrevet

Detta var for slags oppgulp da?

Hvis dette er tilfellet mellom deg og din mann så må du løpe, sånn skal det ikke være!

Oppgulp du liksom.

Jeg vet bare om flere menn som steller godt med bilen, men ikke ringer legen om de er aldri så syk.

Det er ikke noe problem mellom meg og min mann.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva i alle...?!?!?

Dette er jo bare helt sinnssykt. Håper han ikke må amputere lengre oppover...

Regner med at koldbrannen skyldes at han har fått infeksjon, en bakterie som har drept vevet hans. Men det må da ha gjort utrolig vondt?

Synes imidlertid ikke du burde være sint på han - han har fått sin straff, og må leve livet uten tre tær. Håper det ikke gjør han ute av stand til å gå :/

Skrevet

Legeangst er jævlig...

Jeg lå til sengs i 3 dager og klarte knapt bevege meg, bare lå og pep av smerte, før jeg endte opp hos kiropraktor.

Gjest Tirkes
Skrevet

Det der kan skje flere enn uansvarlige menn. Flere er flinke til å dytte ting bakerst i tankene og ignorere det. Det som er mest vanlig her til lands er at folk biter i seg tannpine til det går over styr og tenner må fjernes. Vi kjenner vel alle noen som har måttet krype til korset og få dyre behandlinger over flere ganger, flere rotfyllinger osv. De som får dette vet at det er noe galt, har gjerne hatt tannpine eller har utsatt tannlegebesøk i årevis. Man kan unnskylde det med at tannlege er dyrt, men mange er kanskje nervøse for hvordan det egentlig står til, redd for tannlegen osv - og dermed utsetter det.

Men tannlegeskrekk er mer lovlig enn legeskrekk. At mannen så manisk gikk med sokker, ikke ville snakke om det og fnyste det bort - det er ikke sikkert han bvar uansvarlig eller ikke gikk til legen kun for å irritere deg. Det kan være at han i starten tenkte det var en bagatell, for å deretter bli nervøs og redd hva som egentlig var galt. Og da er det menneskelig å dytte tankene unna. Forte seg å tenke at jeg bare er paranoid, dette går over, er nok helt vanlig ettersom jeg går på foten...

Jeg synes det er helt naturlig at du TS får en kraftig reaksjon på at mannen har koldbrann og må amputere for det er gravalvorlig. Men jeg synes kanskje reaksjonen din slår litt feil ut. Støtt mannen. Han har mistet halve fotbladet sitt. Han har trolig postoperative smerter. Han trenger en partner som kan tilgi ham det han trolig ikke kan tilgi seg selv på vanvittig lang tid - at han ikke gikk til legen med en gang. "I told you so" er en holdning man kan bruke om noen bulker en bil. Men ikke en holdning som en kjæreste/partner bør bruke når noen skader seg selv, eller må amputere bort deler av kroppen.

Det er regelrett ondskapsfullt. Jeg håper du fikk ut aggresjonen du trengte på KG og at du klarer å gi mannen en klem og ikke frese over dumheten hans og la ham lide unødig lengre enn han allerede må: hele forbante livet. Skal han ha et hevet øyenbryn og kommentarer om at han kan skylde seg selv på toppen av det hele? Han vet det nok utrolig godt selv, om han ikke skal leve med en beskyldende pekefinger på toppen av det hele.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tirkes: Du er et riktig godt menneske du. :klemmer:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...