Gjest Elfrida Skrevet 12. april 2012 #21 Skrevet 12. april 2012 Men hvorfor tror du at oppkvernet kjøtt som ikke er MUK er bare "rent kjøtt"? Det er slintrer i vanlig kjøttdeig, kyllingkjøttdeig og andre oppmalte produkter også. De skjærer vekk mest mulig fra beinet, og selger filetene og de fine stykkene separat før de maler opp resten. 4
AloeVera Skrevet 12. april 2012 Forfatter #22 Skrevet 12. april 2012 Ja, dette er jeg fullt klar over. Spiser svært sjelden kjøttdeig og annen farsemat. Jeg spurte bare helt enkelt om noen visste om kyllingwiennettene inneholdte muk da jeg ikke kunne finne ut av dette selv. Muk er noe jeg ikke greier å ha i meg etter å lest om hva muk er for noe. Jeg spiser det jeg føler meg komfortabel med å spise og muk er ikke noe jeg er komfortabel med.
Karmosin Skrevet 13. april 2012 #23 Skrevet 13. april 2012 MUK er også kjøtt, bare ikke i store stykker. Det er god ressursutnyttelse. Sånn bortsett fra det, hvis du bare spiser ren muskel og plages av farsemat blir jeg mye mindre hissig enn av de som spiser farseprodukter men hyler om MUK... Men atte, de wiennettene er vel også oppmalt kjøtt, det er vel ikke skiver av kyllingbryst? Enquiring minds want to know :gjeiper: 1
Zzyzx Skrevet 13. april 2012 #24 Skrevet 13. april 2012 De er oppmalt produkt, ja. Så det er ikke muk i dem, men det er nok litt sener og bindevev der likevel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå