Gå til innhold

Nyutdannet og lønn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ferdig med bachelorgrad i økonomi og administrasjon i juni, og har fått tilbud om jobb. Brutto årsinntekt på 320´.

Ved første tanke synes jeg det er litt lite.

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ferdig med bachelorgrad i økonomi og administrasjon i juni, og har fått tilbud om jobb. Brutto årsinntekt på 320´.

Ved første tanke synes jeg det er litt lite.

Hva tenker dere?

Kommer an på hvor i landet det er og hva slags jobb det er.

Men generelt sett så er det ikke lite mtp 3 års utdannelse og ingen erfaring nei. Til smmenligning så er startlønn ved E&Y for kandidater med master 380 000. Så jeg vil ikke si 320' er lite for bachelor.

Dessverre vises det mye til gjennomsnittstall, noe som gjør at mange har urealistiske forventninger når det kommer til lønn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde kanskje nevne at jeg har jobbet på akkurat samme avdeling i 4 år allerede, så har erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bedre halvdel fikk jobb etter bachelor i økonomi i 2007, da var startlønna på 300'. Han har steget en del i lønn siden han begynte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelp, er det sånne begynnerlønner jeg kan se frem til? Begynner på økad til høsten.. og 320 er mindre enn det jeg har i dag, uten relevant utdanning eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 220k i begynnerlønn som bachelor i Oslo i 2002.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner noen som ble ferdig med ØKAD ifjør. Lønna er 350 000. Men det er i Oslo. I mindre steder det er sikkert mindre.

Hva slags stilling snakkes det om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stilling i bank i en av en av Norges største byer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men generelt sett så er det ikke lite mtp 3 års utdannelse og ingen erfaring nei. Til smmenligning så er startlønn ved E&Y for kandidater med master 380 000. Så jeg vil ikke si 320' er lite for bachelor.

Har E&Y 380 for siviløkonomer nå i 2012? Har hørt at folk søker seg til "fine" navn til tross for tullelønn, men jeg trodde ikke det var på langt nær så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynnerlønnen for en trainee i Visma ligger også på så vidt over 300k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har E&Y 380 for siviløkonomer nå i 2012? Har hørt at folk søker seg til "fine" navn til tross for tullelønn, men jeg trodde ikke det var på langt nær så ille.

Det stemmer det. De sa det i en bedpres på skolen min. De vil ikke at noen skal jobbe hos de på grunn av lønn, men heller ikke takke nei pga lønn sa de.

De store har så mange søkere at de vil ikke ha de som motiveres av penger alene tror jeg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utifra de opplysninger du har gitt, så synes jeg tilbudet er lavt. Har de forespeilet noen lønnsøking?

(Visma hadde trainee-stillinger her i byen for to år siden, og da var startlønnen 320k)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har en bachelor i IT og min start lønn var på 330 000 uten noe som helst erfaring. Så det er vel rundt omkring der det ligger. Har en annen venninge også som har samme utdanning som meg og hun begynnte også på det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som lastebilsjåfør tjener mer i grunnlønn, et yrke som krever NULL utdannelse (kun lappen). Så ja, jeg syntes det var litt lite (i forhold til utdannelsen din).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...