Gå til innhold

Låne penger hos NAV/kommunen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er det som er begrunnelsen i avslagsbrevet. Kanskje det er forskjell fra kommune til kommune?

Men hva gjør dere som er varig uføre og det plutselig dukker opp en stor uforutsett utgift?

Takk for at dere svarer meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hva gjør dere som er varig uføre og det plutselig dukker opp en stor uforutsett utgift?

Gjør alt for at slikt ikke oppstår :)

Prøver å spare litt hver mnd, om så bare en 50-lapp så er det bedre enn ingenting.

Prøver å ordne nedbetalingsplan om det er mulig.

Nå så har jeg en mann som kan hjelpe meg, men når jeg bodde alene så spurte jeg foreldrene mine om forskudd til jul og bursdag dersom det var noe som var såpass hastverk å få betalt.

Ellers så var det jo snakk om å spare inn på alt. Droppe å kjøpe klær (fikk bursdagsgave av mannen min det første året vi var sammen og det var truser, sokker, bh, og alle basisklær, for truser og bh var noe jeg ikke hadde siden jeg ikke hadde råd, alle tskjorter og bukser var fulle av hull, vinterjakke kunne jeg bare glemme-da droppet man heller å gå utendørs på de kaldeste dagene osv)

Man dropper alt som ikke er livsnødvendig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva mer jeg kan droppe. Jeg har ikke kjøpt klær siden jeg jobbet og tjente penger. Kosmetikk og deo osv kjøper jeg ikke. Bruker kun såpe og shampo fra Rema sitt billigmerke.

Jeg har jo spart opp litt penger ved å putte det jeg har igjen vedmånedsskifte på et glass. Uansett om det bare er tre kroner eller en femtilapp. Om det er noe mer jeg kan gjøre for å få bedre råd så tar jeg gjerne imot tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke så mer å gjøre da.

Om du ikke kan flytte så du får mindre husleie.

Jeg vet det ikke er lett, men det er ikke så mange andre ting man kan gjøre.

Skulle gjerne vært en av de trygdede som har råd til hus, bil, ferier og bare later seg (det er jo slik de fleste tror trygdede har det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er begrunnelsen i avslagsbrevet. Kanskje det er forskjell fra kommune til kommune?

Men hva gjør dere som er varig uføre og det plutselig dukker opp en stor uforutsett utgift?

Takk for at dere svarer meg :)

Da er det noen som ikke har gjort jobben sin. Klaget du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det noen som ikke har gjort jobben sin. Klaget du?

Husbanken fikk til og med ut i media og oppfordret folk med dårlig råd til å søke om bostøtte.

Bostøtte er ikke lengre slik det var for noen år siden, men de skal se an hvilken inntekt du har i forhold til utgifter.

Og selvom man kanskje ikke får så mye så hjelper hver eneste krone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du eier kan du selge og kjøpe noe billigere, dermed frigjør du kapital.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man for høy formue så får man ikke noe av husbanken. Søk heller sosial stønad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...