Gå til innhold

Ting dere kjøper i innvandrerbutikker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Frukt, grønt, store kvanta av ris, pasta, bønner, denslags. Og spicy nudler man bare heller varmt vann på for dagene jeg er lat:P Noen sauser og krydder går det også i. Og Quinoa. Finner jeg faen ikke andre steder:P

Burde man ikke si import butikker i stedet? Neppe politisk korrekt å kalle det innvandrerbutikker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg handler en stor sekk med ris, røde linser (daal), Pratha, diverse spennende krydder, nøtter og frukt og grønnsaker.

Bra utvalg og billig pris :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk jeg så det i en av butikkene rett i nærheten av Dattera til Hagen. Den store som ikke har flere kassaapparat.

Jeg kan ta feil, men mener at det hang sammen med snacksen, på venstre høyre side når du kommer inn.

:heks:

I nærheten av Dattera til Hagen sa meg i grunnen veldig lite. Er flere butikker der.Blir som å si "Butikken med skilt foran"... Du kan ikke si noe mer konkret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flytter tl Oslo til høsten, til ett såkaldt innvandrersted, altså Grønland. Jeg har hørt at det er mye innvandrerbutikker der med mye forskjellig rart, og jeg lurer derfor på hva dere som bor i Oslo pleier å handle av mat der? :) Ting de ikke har i vanlige butikker og slikt. Og er det noe særlig prisforskjeller fra det norske markedet? :)

Jeg kjøper alt der. Men de har begynt å sette opp prisene, så det er ikke så rasende billig lenger.

Men frukt og grønnsaksdiskene i vanlige matvarekjeder er elendige i sammenligning.

Ris får du også i langt bedre kvalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsaker, frukt, ymse sauser og dressinger og annet snacks man kan finne der. Syns det er spennende å gå på tokt i slike butikker for å finne nye artige ingredienser, krydderier eller annet å smake på :) Mange av dem selger også Børek, nam...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I nærheten av Dattera til Hagen sa meg i grunnen veldig lite. Er flere butikker der.Blir som å si "Butikken med skilt foran"... Du kan ikke si noe mer konkret?

Det er Sultan tipper jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor jeg i Bærum og ikke i Oslo, men jeg regner med at Asiamat i Sandvika er ganske lik mange av butikkene på Grønland.

Jeg handler blant annet:

Kokosmelk/kokoskrem (mer tyktflytende)

Red/green/yellow curry paste fra merket Thai Heritage

Fish sauce (thai)

Fersk koriander

Kryddere som f.eks. tørkede chiliflak, garam masala, ingefærkrydder, gurkemeie

Mørk sjokolade fra merket Côte D'Or

Stort spann med tyrkisk naturell yoghurt

Er faktisk usikker på hvordan prisen er sammenliknet med vanlige billigkjeder som Kiwi og Rema 1000.

Endret av Tonje!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi handler som regel ris, pratha (og andre typer brød), te, krydder av ulike sorter, halalkylling og kjøtt, halva (en slags dessert, veldig søtt, men godt med litt om gangen). Ellers flere ting som jeg ikke har så god greie på, det er han som er flink å lage mat.

Vi bruker som regel den ved Bystasjonen i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar på Istanbul som ligger på Hauketo. Enorm butikk! Frukt og grønt ligger i et eget kjølerom. Kjøper selvfølgelig mye av det, men også mye av tørrvarer/hermetikk. Kokosmelk, matoljer, soyasaus, krydder, nudler, tofu, bønner, linser og kikerter, tyrkisk yoghurt og nøtter i løs vekt. Egentlig er jeg alt for dårlig til å handle i de butikkene, da det er litt enklere å bare stikke innom nærbutikken...men det er penger å spare, i tillegg til at jeg finner mange varer jeg ikke finner i store "vanlige" butikker. Sagene har også en jeg liker godt, samt at den nye på Bjølsen skal være bra (men den har jeg ikke fått testet enda).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nærheten av Dattera til Hagen sa meg i grunnen veldig lite. Er flere butikker der.Blir som å si "Butikken med skilt foran"... Du kan ikke si noe mer konkret?

Nei, men så var det jo heller ikke deg jeg svarte, så hva som sier deg noe eller ikke bryr meg fint lite. :)

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men så var det jo heller ikke deg jeg svarte, så hva som sier deg noe eller ikke bryr meg fint lite. :)

:heks:

Kan jo hende noen andre hadde lyst til å gå dit og kjøpe sånne snacks, men for all del... Når du egentlig ikke vet hva butikken heter, så er det greit for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende noen andre hadde lyst til å gå dit og kjøpe sånne snacks, men for all del... Når du egentlig ikke vet hva butikken heter, så er det greit for meg.

Som jeg nevnte i første innlegg, jeg bor ikke i Oslo, og aner ikke navnet på butikken. Det ligger to nesten vegg i vegg, på samme siden av veien som "Dattera til Hagen". Den ene virket å være vietnamesisk og hadde to-tre disker med kassaapparat. Det er IKKE den jeg mener, men den andre. :)

Hadde du spurt på en ok måte tidligere, ville du fått et hyggelig svar da også.

Beklager at jeg ikke la merke til navnet, for meg holder det at jeg kan finne den en annen gang, og det kan jeg jo.

:heks:

Endret av Brunhilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...