Gå til innhold

Maia sin rugedagbok

Maiava88

Anbefalte innlegg

Nå er jeg en smule forbanna!! Hadde time hos tatovøren klokken tre og tror dere fader ikke at han var syk?! Altså, greiy nok det- slikt skjer, men da vil jeg gjerne ha beskjed på forhånd!! Tar en time å kjøre, hver vei :( BOMTUR! Nå sitter vi hjemme til svogeren min og venter på at samboer skal på styremøte. Fikk plutselig beskjed om det.. Heldigvis er det i samme by... Jaja, må se på den lyse siden; jeg fikk ergobaby av svigermor og sambo i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj, så utrolig uprofft å ikke si ifra! Det der er jo vanlig prosedyre - å ringe kunder som har avtale!!

Grattis med ergobaby! Finfin sak! Vi har en liten en fra Babybjôrn. Kjekt når man skal handle eller stulle og stelle litt hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så utrolig uprofft å ikke si ifra! Det der er jo vanlig prosedyre - å ringe kunder som har avtale!!

Grattis med ergobaby! Finfin sak! Vi har en liten en fra Babybjôrn. Kjekt når man skal handle eller stulle og stelle litt hjemme :)

Mhm! Sånn går det vist når det er lærlingen som må styre sjappa :dry:

ELSKER ergoen min!! Har brukt den når jeg bakte kake i dag! Snuppa løftet hodet med armene og fulgte med med og storgliset :rodmer:

I dag har hun plutselig begynt å løfte hodet skikkelig når hun ligger oppå oss på magen. Skyver seg opp med armene, nesten som hun tar pushups :fnise: Apropos pushups; Jeg har vært på trening for første gang etter fødselen :laugh: Gikk rimelig bra, men kjennes at det er lenge siden sist! Ble ikke lange økta, for frøkna skulle IKKE sove noe nei! Tok henne med inn på "barnerommet" og tok noen økter på matta mens hun lå og så på meg :fnise:

Pappsen var i mellomtiden hos fotografen og lagde kollasje etter fotoshooten. Kjekt at han fikk gjøre det selv synes jeg :laugh: Ble kjempefint!

Nå sitter jeg i sofaen på stua og ser på mgp (GROMTH ftw :biggrin: \m/) mens pappaen prøver å legge snuppa på soverommet... Første natta vi prøver å få henne til å sovne der før oss. Spennende å se hvordan det blir :icon_lol::plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leggingen i går ble ikke særlig suksess... Lilletupp sov ikke særlig tungt og jeg måtte inn å se til henne hver andre minutt :fnise: Prøvde igjen i kveld, men ser ikke ut som om det skal funke nå heller.. Pappaen ligger i senga med henne nå :fnise: I kveld prøvde vi dusjen samme for første gang! Det var veldig rart syntes lillemor, men kosa seg likevell :laugh: Litt vanskelig var det da, med en glatt babykropp... :fnise:

I dag har vi feiret morsdag!! Ble ingen kaffe på senga på meg nei... Samboer er ikke helt der, og svigermor skjemtes da hun fikk høre at han ikke hadde gjort noe for meg :fnise: Jeg skal ikke klage da, jeg fikk tross alt ergobaby av han på torsdag ;) Spent på hva (om) han finner på til valentinesday :rolleyes::glare:

Vi fikk besøk av noen naboer som ville se lillemor og inviterte svigers inn på kaffe sammen med dem. Jeg bakte sjokoladekake i går ;) Svigermor kom med rundstykker, rullekake og marsipankake... Hun tror nemlig at når vi inviterer på kaffe, så har vi ingenting å servere :glare: Slår aldri feil! Jeg hadde jo en gigantisk sjokoladekake og en marsipanstang!! Marsipanstangen sparte vi til i kveld og inviterte lillebror på besøk :rolleyes: Mammaen min er på kielferga, så hun får kake i morgen ;) Det får også kollegaene til sambo :lur: Guuud, så mye kake!

Nå kom sambo inn med lillemor som IKKE vil sove, så jeg må nok slenge ut puppen :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg også lyst til å bake kake! :fnise: Er godtevrak om dagen.... :sikle:

Så deilig å komme litt igang med trening da! :jepp: Selvom lillemor ikke ville sove. ;)

Er ikke alle menn som er så romantisk anlagt nei. Får håpe han kommer hjem med litt blomster til deg ihvertfall da! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det har blitt alt for mye kake og god mat de siste dagene :( Morsdagskaken varte jo i evigheter og i går var det jo feit-tirsdag :fnise: Vi var hos farmor på middag (saltkjøtt og stappe :wow: ) og det går ikke ubemerket hos badevekta. Nå er det skjerpings!

Her i huset driver vi å pusser opp kjelleren :laugh: Samboer står nå og pusser taket som skal males om og til uka kommer det en mann og legger fliser! Før han kommer må vi har rukket å pusse tak, og malt tak og vegger! Svigermor (som betaler for hele sulamitten :sjokkert: ) og samboer er så inn i oppussings-modus at de like så godt har kjøpt panelplater til stua! Fantastisk! Gleder meg til å få nye vegger. De gamle er GULE!! Gangen skal også males og stuebordet skal beises (negelakk-fjerner på nytt stuebord er sjeldent noen suksess :( ) Jeg har fått tillatelse av svigermor til å kaste ut de gamle reolene som fulgte med huset (altså, samboers avdøde besteforeldre sitt) Så nå skal jeg skaffe meg vitrineskap og skjenk :danse: Skal også kjøpe en kommode og ett kleskap for å ha i kjelleren til oppbevaring av sengetøy og vinterklær :laugh: Åh, som jeg gleder meg til å shoppe! Håper på å finne noe brukt som jeg kan pusse opp, men foreløbig ser ikke brukt-markedet noe bra ut, så jeg driver å ser litt på nytt også... Fant ut at jeg har tross alt en god sum oppspart på kapitalkonto til akkurat slike formål :laugh: Jeg er ganske flinkt til å spare, men jeg har ikke tenkt på at de pengene kunne brukes til slikt. Jeg har jo forsåvidt ikke noe annet å bruke pengene på :danse:

Får litt dårlig samvittighet ovenfor svigers som betaler for hele oppussingen... Vi betaler ikke stort i leie og vi har foreslått å minst doble husleien! Men siden jeg ikke får så mye i foreldrepenger og samboer ikke har fast jobb, synes de ikke det er riktig at vi skal betale mer... :plystre: Men jeg sier at vi nesten er nødt til å ta oss råd til det nå, som de bruker så mye penger på oppussing! Bare avretting av kjellergolvet ble 20k!! :hakeslepp: Vi tilbyr oss å betale ting som dører osv. Men plutselig hadde svigermor kjøpt inn dører til hele 1.etg.... :bond: Galskap spør du meg. Svigerfar sier at de bare er glad for at noen vil bo her. Hadde ikke vi bodd her hadde huset stått tomt, da de ikke vil leie ut til "ukjente"...Føler meg som verdens største snylter, men trøster meg med det at svigers ikke akkurat er fattigluser :rolleyes:

Neidaså, hvis noen er flinke på interiør og vet av noen fine skjenker/vitrineskap/kommoder/kleskap så må dere bare slenge ut en link eller to :lur: Jeg har ikke snøring på sånt jeg... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Nå har jeg fått ny sjenkt og nytt vitrineskap i hus og flisefyren er i full gang med flislegging av kjellerrommet :) Ett lite tilbakeslag i går, da det viste seg at han hadde fått feil fliser fra maxbo, så han måtte rive opp alt han hadde lagt på formiddagen :/ Stakkars fyr!

I morgen får jeg endelig tatt min etterlengtede tatovering :D Fikk se skissen i dag og den ble helt fantastisk! Gleder meg som en liten unge :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg foreviget navnet til min nydelige datter på armen :) Tatoveringen ble kjempefin! Tatovøren var kjempeflink og jeg har erklært han som min faste tatovør, så lenge han er i norge :P Han har allerede masse ideer til min neste tatovering :D Selve tatoveringen gikk greit, vobdt gjorde det ja- men så verdt det! I natt og i dag har jeg vør skikkelig øm og det var ikke lett å finne en god sovestilling i natt. Ammingen på venstre side er også litt kronglette med en hoven og vond arm, men det går ;) Skal legge ut bilde når hevelsen går ned. Skal tilbake til studioet på fotoshoot :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med tatovering! Gleder meg til å se resultatet! :biggrin:

Mener å huske at du lagde smokkesnorer for en stund siden? Jeg fikk så lyst til å lage det eller vognpynt, har du noe tips om hvor man kan bestille utstyret man trenger? :) Og kanskje det fins noen nettsider med tips om hvirdan man kan gjøre det? Jeg er ikke så flink med sånne håndarbeidsting... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk :)

Jeg bestiller mest på ebay, men også frs etsy.com :) Søk på youtube hvis du trenger instruksjoner til noe! Der har de tutorials på det meste. Alt fra kirurgi til hvordan du bruker en ostehøvel, det er jeg sikker på ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig kommet med på data'n, så da kan jeg skrive litt mer.. Pes å skrive mye på telefonen!

Lille store babyen min har blitt 2 måneder!! Skjønner ikke hvor tiden har blitt av... Hun har vokst i fra nyfødt-stadiet for lenge siden... Vet ikke helt når, men plutselig en dag var hun bare blitt så stor! :fnise: Det er mye mer med henne nå, og det er bare gøy :rodmer: Hun gliser, babler og blåser spyttbobler. Hun lager gjeip (surmunn) når bestemor (svigermor) holder henne :fnise: og hun holder hodet som en verdensmester :laugh: I går rullet hun fra mage til rygg, og ble vettskremt! Vrælte slik at pappen ikke helt viste hva han skulle gjøre :fnise: I dag har hun snudd seg fra mage til rygg mange ganger, men da var det bare morsomt... For da var mamma med :rodmer: Mammadalt sjø ;) Hun synes hunden er kjempeartig å se på, så når vi trener på å holde hodet legger vi henne foran hunden og da må hun holde hodet opp for å se. Bikkja derimot tror at det er en invitasjon til lek (les "kom og hopp på meg"), så vi er på vakt! Så langt så har det ikke skjedd noe galt, og Bella er veldig forsiktig rundt babyen vår. Hun vet at det er vår baby og en del av flokken vår. Det merkes veldig godt hvis vi er sammen med svigerinna mi og hennes baby, for Bella kan finne på å bare labbe over henne (heldigvis er hun ikke store bikkja, så ingen skade har skjedd) mens babyen "hennes" er hun mer forsiktig med.

Akkurat nå ligger lillemor, pappen og Bella i storsenga og snorker- hele gjengen...! Frøkna har vært litt sur og grinete i noen dager pga. mangel på søvn på dagtid. Dette resulterer til at hun er vanskelig å få lagt på kveldstid :dry: Overtrøtt og grinete baby er ikke no' gøy, altså! :krangle: Men det går seg vel til etter hvert.

Planlegging av dåp er nå i full gang. Dåpen blir den 14. April og vi skal feire dagen hjemme hos mamma. Vi skal bestille mat fra ett lokalt cateringfirma (HUSK Å BESTILL MAT, MAIA!!) og vi skal lage dessert-koldtbord :lur: Har bestilt en søte små sommerfulg-esker på ebay som skal fylles med noe godt og stå sammen med bordkortene. Bordkortene er snart i boks, fikk pynte-sommerfugler i posten i går som må limes på. Invitasjonene er ferdig, mangler bare å levere de. Vi blir ikke så fryktelig mange, da det er begrenset med plass til kaffen etterpå hos mamma, så vi har bestemt oss for å ha ett etterselskap kvelden etter med venner og naboer. Blir garantert mat og kaker til overs, og jeg har ingen planer om å spise opp alt selv ;) Gleder meg noe fryktelig til dåpsdagen! :rodmer:

Ellers går livet bare på skinner for tiden... Men igjen, hvorfor skulle det ikke det? Jeg har verdens nydeligste datter som bare gjør hverdagen til en stor glede. Hvem skulle tro att det er hærlig å våkne opp til gurgling og prompelyder før sola står opp? :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho! Er bare innom for å fortelle at mannen har fått seg fast arbeid :D Etter påska starter han som snekker i snekkeriet som ligger rett rundt svingen her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg er veldig nysgjerrig på åssen den tatooen din ble seende ut jeg :)

Og du, hva søker man på på ebay for å finne utstyr til å lage smokkesnor?? Jeg er passe grønn der altså. Merker at jeg ikke har brukt noe særlig av engelsk kunnskapene mine på LENGE.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merker jeg er veldig nysgjerrig på åssen den tatooen din ble seende ut jeg :)

Og du, hva søker man på på ebay for å finne utstyr til å lage smokkesnor?? Jeg er passe grønn der altså. Merker at jeg ikke har brukt noe særlig av engelsk kunnskapene mine på LENGE.. :P

Her er tatoveringen min:

jkbzmu.jpg

:danse:

Over til ebay:

Ebay er som kjent en blanding av en labyrint og jungel, det er ikke lett å finne det man leter etter! Så her er noen linker til tingene jeg har kjøpt (etter mye prøving og feiling av søkeord :fnise: )

Stretchy tråd

Tråd 2mm

Treperler (har kjøpt en haug forskjellige farger)

Tre-blomster

Tre-sommerfugler

Bokstavperler

Søkeord: wooden beads, beads, stretch cord, cord 2mm, beeds lot, osvosv... :icon_lol:

Jeg har slike liggende for å klipse på vognpynten (funker også til smokkesnorer og votte-snorer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for masse linker :)

Kan jeg få se åssen snora ser ut ferdig?? :P Jeg lurer på åssen du fester den på smokken ;) Noen ganger må jeg ha det inn med teskje skjønner du ;)

WOW.. Den tatoveringa var kjempesøt. Skjønner godt du er fornøyd med den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Smokkesnoerer var det du skulle lage ja *slårsegipanna* Hadde fått for meg at det var vognpynt jeg! Haha, det var sikkert noen andre i en helt annen tråd det xD Men for all del, du kan jo også bruke det der mokkesnorer, men jeg vil ikke anbefale å bruke stretch-snor :P Heller litt tykk og solid bomullstråd eller hamp :) Jeg bruker bånd med forskjellige barnslige figurer i smokkesnorene mine. Bruker slike sillikonringer til å feste smokken ;) Kan sende deg link når jeg kommer meg på dataen :)

edit: sender deg LINK, ikke lik xD Dritt mobiltastatur!

Endret av Maiava88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare fortelle at i går fikk jeg høre verdens nydeligste babylatter :D Frøkna lo til meg for første gang- 2,5 mnd. gammel :) :) Fikk nesten litt sjokk, fordi hun lo kjempehøyt og lenge! Hun lo fordi jeg fikk latterkrampe, og så greide ikke jeg å slutte å le da hun startet å le, så slik satt vi kjempelenge å lo :D <3

Endret av Maiava88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til smokkesnorene brukte jeg "grosgrain ribbon" 22 mm- her er ett eksempel. Søkeord: grosgrain ribbon 22mm.

Brukte slike og slike ringer til å feste smokken, og slike klipser :laugh:

Du syr bare fast ringen og klipsen på båndet, og voilà- så har du en kjempefin smokkesnor :danse:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fiiin tatovering!!! :jepp: Og så morsomt med babylatter, gleder meg fælt til å oppleve det samme! :hjerte:

Takk for masse tips til utstyr til smokkelenker/vognpynt! Jeg lurer veldig på hva slags tråd jeg skal bruke til vognpynt, siden noen mener at elastisk strikk kan havne rundt halsen til barnet hvis de drar i den.... Men det kan jo først skje når ungen begynner å bli ganske så stor da! :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin tatoo, Maia! Misunner deg (eller Julia) den datoen, altså! Tilfeldighetene kan være ganske så morsomme :jepp:

Kose deg masse med babylatter :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...