skogeki Skrevet 20. januar 2004 #21 Del Skrevet 20. januar 2004 I tillegg kommer disse søskenbarna. Med partnere er de 22 stk (deres barn er det i alle fall helt uaktuelt å be). Det er ingen av dem vi kan si vi har daglig kontakt med, men vi har jo vært i bryllupet til flere av dem! Har vært til middag i 3 "søskenbarnbyllup" + kaffegjest i ett, var bedt til middag i enda et som vi ikke dro i (langt unna). Disse bør vi vel i alle fall be? I tillegg er det flere som ikke har rukket å gifte seg ennå, slik at det vel bare er en fetter vi ikke ble bedt i bryllup til. Kan vi "sile ut" noen? Synes det blir feil å bare be dem vi ble bedt til, siden det som sagt er mange av dem som ikke er gift, og å be alle bortsett fra den fetteren som ikke ba oss virker litt furtent, og ikke hjelper det stort på antallet heller! Jeg nikker veldig gjenkjennende i det du skriver, nybrud! Mine søskenbarn med partnere er også 22 i tallet, og det synes jeg også blir i meste laget, mtp at vi har så mange gode venner og annen familie som "fyller opp". Har også samme dilemma med at jeg har vært i bryllup til fire av kusinene (i kaffe til hun ene). Men vi har bestemt oss for å be dem til kaffe og bryllupsfest, bortsett fra tre som er på min egen alder, og som alle vet står meg nærmest. Jeg har nesten ikke kontakt med de andre, og de er en del eldre enn meg, så da jeg ble bedt i deres bryllup var jeg bare en liten fjortis. Tror derfor ikke det blir sure miner av den grunn. Kaffegjester er en løsning jeg absolutt ikke har lyst til å benytte meg av' date=' liker ikke å "rangere" gjestene på den måten.[/quote'] Jeg ser ikke noe feil i å be inn til kaffe, men der er man forskjellige.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Tiili¤ Skrevet 20. januar 2004 #22 Del Skrevet 20. januar 2004 Vi har middag for oss, foreldre,besteforeldre,søsken og faddere. Resten av tanter, onkler, søskenbarn og venner kommer til kaffi. Jeg hadde gått personlig konkurs, skulle jeg hatt alle til middag! Og jeg vil heller ikke si det er annerangs.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 20. januar 2004 #23 Del Skrevet 20. januar 2004 noen skriver at det ikke er noe galt i å ha kaffegjester.. det er jeg forsåvidt enig i.. men for hvor mange er det praktisk mulig å invitere f.eks søskenbarn til kaffe? man kan jo ikke be folk komme fra andre siden av landet for å bare drikke kaffe (synes jeg i alle fall) får vårt vedkommende ville søskenbarn måtte reise mellom 4-15 timer med bil for å kunne komme.. (dersom vi skulle hatt det i Norge) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Tiili¤ Skrevet 20. januar 2004 #24 Del Skrevet 20. januar 2004 Det søskenbarnet som bor lengst unna, bor 5 timer unna, men hun og sambo skal likevel på ferie hjem når bryllupet står. Ellers bor alle rundt en time fra oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cajsa Skrevet 21. januar 2004 #25 Del Skrevet 21. januar 2004 Vi ber ikke søskenbarn. Synes heller ikke man har plikt til det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå