Gjest Gjest Skrevet 10. april 2012 #21 Skrevet 10. april 2012 Har ikke vært innlagt der, men jeg går i behandling der. Nettopp starta så aner ikke hvordan systemet fungerer da jeg egentlig kommer fra et annet system. Bor i Oslo. IKKE dra på legevakta i oslo!!! for det første det er sykt kleint. En av Psykologene der tar deg med inn et stort rom med et STORT bord og masse stoler bare han og deg og han stirrer SYKT!! og stiller masse spørsmål mens han lener seg til deg og later som han bryr seg så selvom du har selvmordstanker så sender han deg hjem! hurra dårlig
Gjest gjestfraoslo Skrevet 11. april 2012 #22 Skrevet 11. april 2012 SAA har jeg hatt kontakt med tidligere. Men de er jo slike mennesker man blir oppringt av etter et opphold på legevakten? også bisår de med hjelp. Altså man ringer ikke de først, de ringer deg etter en hendelse.. De skulle ha ringt meg, men ikke gjort det heller. Jeg ble tipset om dem da jeg ringte legevakten, og ringte dem direkte selv, og fikk hjelp av dem, så tror de har mange funksjoner.
Gjest gjestfraoslo Skrevet 11. april 2012 #23 Skrevet 11. april 2012 IKKE dra på legevakta i oslo!!! for det første det er sykt kleint. En av Psykologene der tar deg med inn et stort rom med et STORT bord og masse stoler bare han og deg og han stirrer SYKT!! og stiller masse spørsmål mens han lener seg til deg og later som han bryr seg så selvom du har selvmordstanker så sender han deg hjem! hurra dårlig Jeg synes det er skummelt at du fraråder folk å dra på legevakta i Oslo på bakgrunn av din opplevelse. Legevakta kan/skal være livreddende i verste fall. Har selv vært på psykiatrisk legevakt to ganger, og fikk god nytte av det. Psykologen jeg snakket med den ene gangen var svært forståelsesfull og støttende på det jeg hadde opplevd, så jeg følte meg godt ivaretatt. Psykiateren jeg snakket med den andre gangen, forholdt seg godt til det jeg kom med (mulig bivirkning av medisiner). Poenget mitt er at det vil alltid være mange ulike historier, men at en ikke skal skremme folk fra å oppsøke hjelp, tvert i mot. 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #24 Skrevet 11. april 2012 Det er mange forskjellige som jobber der, jeg har ikke hatt noen dårlige erfaringer. Så klart er det kleint med stort bord og rom stoler og stirring, men sånn ere.. Ts her btw, har ringt fastlegen min! Håper han kan hjelpe, skulle ta kontakt i morgen..
Gjest gjestfraoslo Skrevet 12. april 2012 #25 Skrevet 12. april 2012 Det er mange forskjellige som jobber der, jeg har ikke hatt noen dårlige erfaringer. Så klart er det kleint med stort bord og rom stoler og stirring, men sånn ere.. Ts her btw, har ringt fastlegen min! Håper han kan hjelpe, skulle ta kontakt i morgen.. Så bra at du har ringt fastlegen! Håper dere sammen har funnet en løsning. :-)
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2012 #26 Skrevet 12. april 2012 Jeg synes det er skummelt at du fraråder folk å dra på legevakta i Oslo på bakgrunn av din opplevelse. Legevakta kan/skal være livreddende i verste fall. Har selv vært på psykiatrisk legevakt to ganger, og fikk god nytte av det. Psykologen jeg snakket med den ene gangen var svært forståelsesfull og støttende på det jeg hadde opplevd, så jeg følte meg godt ivaretatt. Psykiateren jeg snakket med den andre gangen, forholdt seg godt til det jeg kom med (mulig bivirkning av medisiner). Poenget mitt er at det vil alltid være mange ulike historier, men at en ikke skal skremme folk fra å oppsøke hjelp, tvert i mot. jeg må få lov til advare, man føler seg ikke tatt seriøst der. Og rare og psykologen stirret i tilegg, og da mener jeg STIRRET, og lente seg framover, og bare "hva føler du nå" og bla bla
Gjest gjestfraOslo Skrevet 13. april 2012 #27 Skrevet 13. april 2012 jeg må få lov til advare, man føler seg ikke tatt seriøst der. Og rare og psykologen stirret i tilegg, og da mener jeg STIRRET, og lente seg framover, og bare "hva føler du nå" og bla bla Jeg skal ikke nekte deg noe som helst, men synes fortsatt at en bør være forsiktig med å være sterkt negativ om det for mange viktigste helsetilbudet ved en akutt krise på kveld, natt og helg, så en ikke skremmer andre fra å oppsøke det. Jeg gidder ikke bruke tid på en polemikk med deg, så jeg avslutter her. Håper det har gått bra med trådstarter.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #28 Skrevet 13. april 2012 Fikk beskjed om å fortsette på tablettene og that is. Hvis ikke de begynner å bry seg litt mer, kommer jeg til å dø forann nesa på dem:)
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2012 #29 Skrevet 13. april 2012 Fikk beskjed om å fortsette på tablettene og that is. Hvis ikke de begynner å bry seg litt mer, kommer jeg til å dø forann nesa på dem:) det var det jeg sa..de tar aldri noen seriøst. Jeg er foresten gjesten som sa til deg at du ikke burde dra på legevakta fordi de ikke tar folk seriøst. men fikk visrt kjeft av en annen gjest fordi jeg sa det, men jeg sa jo bare sannheten..
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2012 #30 Skrevet 13. april 2012 Jeg skal ikke nekte deg noe som helst, men synes fortsatt at en bør være forsiktig med å være sterkt negativ om det for mange viktigste helsetilbudet ved en akutt krise på kveld, natt og helg, så en ikke skremmer andre fra å oppsøke det. Jeg gidder ikke bruke tid på en polemikk med deg, så jeg avslutter her. Håper det har gått bra med trådstarter. til og med trådstarter ble ikke tatt seriøst på legevakta.. så en viss sannhet må det jo være i det
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #31 Skrevet 13. april 2012 dro ikke på legevakta, ringte legen min ;p
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2012 #32 Skrevet 13. april 2012 dro ikke på legevakta, ringte legen min ;p oyda, da misforsto jeg brydde han seg så lite? merkelig.. vil bare gi deg en klem jeg
Auroressa Skrevet 13. april 2012 #33 Skrevet 13. april 2012 dps har og tilbud at psykolog kan komme hjem til deg vist det er akutt, og du trenger noen og snakke med. Og du kan og dra inn til dem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå