Gjest Sorella (ikke pålogget) Skrevet 20. januar 2004 #1 Del Skrevet 20. januar 2004 Vi skal til Zermatt ved påsketider og lurte på om noen hadde vært der og kunne fortelle oss litt om disse togene man må ta for å komme dit... Vi flyr inn til Geneve men så skjønner jeg at det er et tog man må ta via VISP eller BRIG for å komme seg til Zermatt.?? Er togstasjonen på flyplassen, må vi reservere plasser på forhånd, hvor mye tid trenger vi fra vi lander til toget kan gå, etc. etc? Glad for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy Skrevet 20. januar 2004 #2 Del Skrevet 20. januar 2004 Ja, jeg har vært i Zermatt på skiferie ved ett par anledninger. Helt topp!Men, hva gjelder hvordan vi kom oss dit, så tok vi fly til Milano, leide bil der, og kjørte så langt vi kunne med den. Da vi kom tett på Zermatt parkerte vi og tok "lokaltoget" opp. Ingen billettbestilling el. lignende. Det var ikke langt 15-20 minutter kanskje. Til slutt tok vi hestedrosje til hotellet. Jeg vil tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sorella Skrevet 20. januar 2004 #3 Del Skrevet 20. januar 2004 Takk for svar LilleMy! Ok, jeg skjønte at man kunne fly til Milano, Zürich eller Geneve men vi valgte da Geneve pga togforbindelsen. Noen andre som har gjort dette? Ellers, har du noen tips LilleMy som vi absolutt må få med oss mens vi er i Zermatt (spesiell restaurant, bra After Ski sted, spesiellt bra skiløype, etc.?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy Skrevet 20. januar 2004 #4 Del Skrevet 20. januar 2004 Åh... det er fire, fem år siden sist jeg var der, så jeg husker ikke navn på NOEN steder lenger. Alle de restaurantene og after-ski stedene ned i byen var helt flotte, så det finner dere uansett. Men noe dere MÅ få med dere er å ta heisen til toppen av bakkene, kjøre ned på den Italienske siden til Cervinia, spise ekte It. pizza eller pasta, og drikke masse rødvin..... Så tar dere siste heis eller så opp på fjellet igjen, og kjører ned til Zermatt ganske så småpussa. KJEMPEGØY!!!! Deretter venter selvsagt ett par timer på after-ski nede i byen. Dere kommer til å få det SÅ fint!!!! Jeg vil også (men skal føde i april)!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sorella Skrevet 20. januar 2004 #5 Del Skrevet 20. januar 2004 DET skal vi gjøre, takk for tipset! Høres utrolig bra ut da! Vi tenkte dette kanskje ble vår siste sjanse på noen år da vi veldig gjerne ønsker oss barn vi også (vi prøver). Gratulerer med din graviditet; - så utrolig koselig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå