Gå til innhold

Billig diett - er det mulig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg spiser sunt og godt og vi bruker ca 3000,- på to personer og mannen min er ganske storspist

Enig. Jeg er én person og klarer helt fint å spise sunt og variert for under 2000 kroner i måneden.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Før denne dietten spiste jeg mye bønner og annen mat jeg nå må holde meg unna og brukte vel omtrent 1500 - 2000 kroner i måneden på mat. Så synes det er dyrt når matbudsjettet nesten dobles. Men det virker ikke som det er mulig for meg å få det så mye billigere enn rett under 3000 kroner.

Men takk for alle tips! :)

AnonymBruker
Skrevet

Ryvre: Jeg er ikke TS, men tar veldig gjerne imot tips fra deg på hvordan man kan spise billigere.

Skrevet

Ryvre: Jeg er ikke TS, men tar veldig gjerne imot tips fra deg på hvordan man kan spise billigere.

Er ikke noe hokus-pokus egentlig.

Handler stort, deler opp, fryser ned. Handler stort en gang annenhver måned, handler ferskvarer en gang i uka, og handler aldri mer enn hva jeg har på handlelista

Lager grønnsakssupper, gryter m.m og fryser ned, baker brød selv. Spiser nesten aldri godteri, men baker gjerne boller, ostekake og annet når vi skal kose oss litt ekstra.

Lager også det meste av middager fra bunnen av

Lager menyer for en måned av gangen, legger opp rettene slik at rester kan brukes i neste rett o.l

Når vi handler stort så handler vi i Sverige, og da kommer det på ca 2500,-

Da handler vi alt av kjøtt, tørrvarer, pålegg, hygieneartikler osv og som nevnt, så skal dette altså vare i 2 mnd, så det blir 1250,- pr mnd

Da handler jeg for ca 1750,- her i Norge på en mnd.

Ofte blir det mye mindre, gjerne under tusenlappen, men vi har som totalbudsjett på 3000,- pr md

I Norge handler jeg grønnsaker, frukt, melk og evnt det vi skulle få lyst på.

Skrevet

Og når vi handler i Sverige så er aldri fryseren tom når vi drar. Det er sjeldent vi klarer å tømme fryseren helt før vi storhandler igjen så vi kunne sikkert handlet hver 3. mnd om vi ville

AnonymBruker
Skrevet

takk Ryvre :) Jeg handler egentlig ganske likt, men jeg kunne virkelig bli flinkere til å planlegge måltidene slik at jeg kan bruke restene i neste middagsrett.

Gjest EryMax
Skrevet

Tanten min har fruktosemalabsorpsjon å hun får noe NAV støtte til mat. Hun kan ikke spise noen produkter med fruktose, så det er også veldig begrenset. Kan du ikke prate om slik stønad med fastlegen din?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...