Gå til innhold

MasterCard gjeld


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har greid på det siste året å fått en MasterCard gjeld på 20.000 ...

For meg er dette helt grusomt og jeg har migrene absolutt hver dag pga sv dette..

Pengene er brukt på mat og masse ting jeg ikke trengte!

Jeg er kun 22 år og har en samboer som ikke vet om

Dette,når jeg vet det verste han vet er å skylde penger..

Jeg tror det er fare for at han vil gå fra meg hvis han får vite at jeg har skjult dette fot han og brukt MasterCard.

Vi eier hus sammen og har vært sammen i 4 år.

Jeg jobber bare deltid og får lite i lønn..

MasterCardet har jeg gjennom banken vår DNB,å nå vil jeg gjerne betale ned dette med ett annet MasterCard,så dette ikke vil synes på nettbanken min,tilfelle min samboer skulle fått sett.

Har noen råd til meg? Trenger ingen dumme kommentarer om hvor dum jeg har vært...

Hvilken eventuelt annen bank?

Fra desperat jente :((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt beste råd er å IKKE, ABSOLUTT IKKE skaffe deg enda et kredittkort å dekke dette med, ikke gjør det. Ond sirkel du ikke skal havne i.

Du må si det til din samboer. Så bør du snakke med banken, dere to sammen, og høre om ikke dette kan bakes inn i lånet. Så kan du skylde 20 000 ekstra i lånet, eller hva jeg skal kalle det.

IKKE skjul det, og ikke skaff flere kredittkort. Du har skeiet ut og kjørt i grøfta, slikt skjer, heldigvis er det "ikke mer" enn 20 000 ca, det ordner seg.

Stakkars, du lider mer for dette enn hva det er verdt tankene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du penger igjen på skatten, eller feriepenger som ikke er øremerket til noe spesielt?

Jeg ville brukt dette til å betale en del på kredittkortet, og innrømmet overnfor partner at jeg hadde gjort noe dumt, men tok konsekvensene av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil aldri tilgi meg,tror det er store sjanse for at jeg må flytte ut da:(

Tørr rett og slett ikke!

Jeg vil ikke havne i noen vond sirkel,men må ha det bort fra nettbanken ...

Jeg har ikke brukt det på over 7 måneder!

Jeg får igjen på skatten og ferie penger 15.000 men samboer og jeg skal bruke alt vi får igjen til veranda,som han gleder seg så til ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på lån fra Thorn,hva tror dere om dette?

Jeg skal bare ha nok til å dekke mastercardet..

Å hvis vi eventuelt må ta opp litt mer hus lån,ville dette komme opp da?

Selvom det er igjen bare litt på dette lånet?

Blir så altfor takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bare du tar opp lån alene, så kommer det vel uansett på selvangivelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja,det komme selvangivelsen dette året,men han har ikke sette på min ennå :( vet ikke hvordan jeg skal bortforklare :(

Jeg har rotet det så jævlig til :((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, du har tatt ansvar, du har ikke brukt det på 7 måneder, og du har "bare" brukt en 20 000. Det er jo ille, men herregud.. Hvis han ikke kan tilgi dette, som tydelig er en feil og engangshendelse, i og med at du har tatt deg så kraftig sammen, hva er det han kan da? Beklager at jeg sier det, men når jeg ser hvor hardt du vil gjøre opp for deg, og hvor redd du er for å miste ham, blir jeg irritert over at det fortsatt er en sjanse at han dumper deg pga prinsipp og styr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi ble sammen for 4 år siden hadde jeg brukt mastercardet mitt før vi ble sammen,å hadde 3000 minus på det.. Han syns det var helt grusomt,å fortalte hvor uannsvarlig jeg var! Også betalte han det inn...

Nå vil han bare si noe som ' jeg jobber og jobber får å betale med huslånet også bruker du penger vi ikke har på dritt og nå blir det ikke noe veranda eller noe på oss pga du er så dum' eller så sier han ikke noe å stikker :(

Han kommer til å være i fyr og flamme!!

Jeg trenger virkelig hjelp :(

Foreldrene mine vil ikke hjelpe meg så føler meg helt hjelpesløs ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macha Mong Ruad

Ro deg nå ned, du har makset et kredittkort, ikke drept og torturert små barn liksom. Fortsett å ikke bruk det, klipp det i to dersom det hjelper, og betal ned så mye du kan hver måned. Dersom dere har felles økonomi kan du fortelle han det, men har dere delt økonomi har du etter min mening ikke opplysningsplikt i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elissima

Enig med Macha, regn ut hvor mye du har råd til å betale på mastercardet pr mnd. Klipp kortet i 2. Betal inn ekstra hvis du kan. Drøyt hvis samboeren din dumper deg pga dette. Har du mulighet til å jobbe noe mer enn du gjør nå? Uansett,det ordner seg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har greid på det siste året å fått en MasterCard gjeld på 20.000 ...

For meg er dette helt grusomt og jeg har migrene absolutt hver dag pga sv dette..

Pengene er brukt på mat og masse ting jeg ikke trengte!

Jeg er kun 22 år og har en samboer som ikke vet om

Dette,når jeg vet det verste han vet er å skylde penger..

Jeg tror det er fare for at han vil gå fra meg hvis han får vite at jeg har skjult dette fot han og brukt MasterCard.

Vi eier hus sammen og har vært sammen i 4 år.

Jeg jobber bare deltid og får lite i lønn..

MasterCardet har jeg gjennom banken vår DNB,å nå vil jeg gjerne betale ned dette med ett annet MasterCard,så dette ikke vil synes på nettbanken min,tilfelle min samboer skulle fått sett.

Har noen råd til meg? Trenger ingen dumme kommentarer om hvor dum jeg har vært...

Hvilken eventuelt annen bank?

Fra desperat jente :((

Mitt råd er: Snakk med banken din om du får ln der til å betle det ned. Billigere rente der. Får du ikke det,så kutt inn på det du kan,og betal,betal og betal ned så fort du kan. Har du 200 til overs en uke,betal inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har DNB som banken og MasterCard fra DNB.

Tror jeg må ringe de imorgen.. Tenkte å prøve å selge noen klær å sånn jeg har også.

Men er det noen som har peiling på om MasterCard gjelden blir tatt opp ved søk av mer boliglån?

Da vil han jo få vite det der :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man synes 20 000 i kredittkortgjeld er en skammelig katastrofe, så må man ha lest for mye på kg? Jeg kunne aldri hatt en samboer som bryr seg med hvilke småsummer man til enhver tid skylder på kredittkortet. Klarer man ikke å betale tilbake er det jo såklart et problem. Men hvis man går rundt og skjelver i angst for å bli kastet ut pga dette, er det kanskje forholdet man har problemer i?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har DNB som banken og MasterCard fra DNB.

Tror jeg må ringe de imorgen.. Tenkte å prøve å selge noen klær å sånn jeg har også.

Men er det noen som har peiling på om MasterCard gjelden blir tatt opp ved søk av mer boliglån?

Da vil han jo få vite det der :(

Bifaller hun over meg, det er forholdet det feiler noe om du lager så store problemer utav dette.

Dette tjener du jo lett inn om du jobber litt ekstra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på lån fra Thorn,hva tror dere om dette?

Jeg skal bare ha nok til å dekke mastercardet..

Å hvis vi eventuelt må ta opp litt mer hus lån,ville dette komme opp da?

Selvom det er igjen bare litt på dette lånet?

Blir så altfor takknemlig for svar :)

Du vil ta opp lån for å dekke mastercardet? Det løser da ingenting. Uansett så har jo ikke han noe med å snoke i nettbanken din om dere har delt økonomi. Så betal heller ned mastecardet og klipp det i to om du ikke greier å styre pengebruken din.

Det er ihvertfall idiotisk å skaffe seg 20 000 ekstra i gjeld + gebyr bare fordi du er redd for at han skal se det i nettbanken din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har DNB som banken og MasterCard fra DNB.

Tror jeg må ringe de imorgen.. Tenkte å prøve å selge noen klær å sånn jeg har også.

Men er det noen som har peiling på om MasterCard gjelden blir tatt opp ved søk av mer boliglån?

Da vil han jo få vite det der :(

Har dere planer om å ta opp mer boliglån da? Eller bare lager du scenarioer nå? 20 000 burde da ikke være vanskelig å betale ned selv om du tjener lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om å ta opp 50.000 ekstra til veranda til sommeren..

Noen som vet om dette kommer ppp da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er å ikke skaffe deg flere slike råd. Dersom du har mulighet til det, så betal det så raskt ned som mulig. Klipp kortet i to. Det er flott at du ikke har brukt det på 7 måneder.

Har en mor som sliter med mastercard. Hun klarer ikke å slutte å bruke det, og har nå over 50 000 i gjeld. Hun betaler kun minimumsbeløpet, og bruker det fremdeles. Ta derfor tak i problemet her og nå, og ikke bli som henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om å ta opp 50.000 ekstra til veranda til sommeren..

Noen som vet om dette kommer ppp da?

Ja, de ser vel på samlet gjeld, formue, inntekt osv? Da ser de nok disse 20 000 på ligningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...