Gå til innhold

Lillah's graviditetsdagbok :-)

Lillah

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

haha! bra du sier hurra:P Samboer har også gått opp 10 kilo og var litt mindre glad:P Men jeg ser ikke på henne at hun er 10 kilo tyngre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk.Franzen

Flott at det er flere enn meg som har gått opp så mye! Da føler jeg meg ikke lengre så ille, til tross for at kjæresten mobber meg og kaller meg en hval og diverse :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha! bra du sier hurra:P Samboer har også gått opp 10 kilo og var litt mindre glad:P Men jeg ser ikke på henne at hun er 10 kilo tyngre!

Hehe :-) Jeg merker det på klærne mine at lårene og rumpa er blitt større, i tillegg til magen selvfølgelig. Men siden jeg er undervektig i utgangspunktet, så er jeg bare glad for hvert ett gram som kommer på kroppen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at det er flere enn meg som har gått opp så mye! Da føler jeg meg ikke lengre så ille, til tross for at kjæresten mobber meg og kaller meg en hval og diverse :fnise:

Hehe! :D Går bare under navnet "kula" for tiden jeg også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært en tur til ernæringsfysiolog. Har vært der en gang tidligere også, så var bare en oppfølgingstime. :)

Så har jeg vært på BabyComfort å kjøpt stellebord og dunpose til lillegull :)

Stellebordet kjøpte vi fra penger vi har fått fra farmoren til samboeren min, og dunpose fra foreldrene mine :-)

post-52998-0-18389400-1345482826_thumb.j

post-52998-0-84010600-1345482831_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tenkt endel fram og tilbake jeg også, hvordan jeg har lyst å gjøre det. Men selv er jeg ikke kjempeflink til å spare, så tror det er bedre for min del å tjene det jeg tjener, framfor å måtte legge av x antall tusen i måneden :) Har vært flink i det siste da, men det er sikkert fordi jeg er energiløs og nesten aldri orker å dra noen plasser ;) I tillegg så er visst ikke arbeidsgiveren min noe ivrig etter å gi folk permisjon, uten at jeg aner hvorfor!

Men det hørtes jo ut som en grei plan du hadde du også da :-)

Så rart med arb.giver. Mener du at han ikke er ivrig på å gi ulønna perm?? Det er i såfall veldig sært..

Jeg er spent på åssen det blir når babyen kommer. Om jeg ønsker å komme tilbake til jobb eller ei. Mi søster fikk baby i mars, og har perm frem til jul. Ho sier nå at ho begynner å bli lei, og gleder seg til å komme tilbake til jobb. Men ho er i gjengjeld også veldig rastløs av seg. Det er IKKE jeg :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nei, det visste jeg ikke :) Hehe, lærer visst noe ting hver dag! :D Men takk for tips! :)

hehe. jeg har vært gjennom hele papirmølla en gang før, så jeg lærte endel da. Arbeidsgvieren din er forresten pliktig til å gi deg ulønnet permisjon. Men har krav på opp til 1 år (tror jeg det er) ulønnet permisjon etter at foreldrepengepermisjonen er ferdig :)

Datteren min er to år. Født i slutten av mai. Så hun blir ca 2 og et halvt når hun blir storesøster. Håper og tror at det blir en passelig aldersforskjell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart med arb.giver. Mener du at han ikke er ivrig på å gi ulønna perm?? Det er i såfall veldig sært..

Jeg er spent på åssen det blir når babyen kommer. Om jeg ønsker å komme tilbake til jobb eller ei. Mi søster fikk baby i mars, og har perm frem til jul. Ho sier nå at ho begynner å bli lei, og gleder seg til å komme tilbake til jobb. Men ho er i gjengjeld også veldig rastløs av seg. Det er IKKE jeg :gjeiper:

Ja, det er rart, for hun taper jo absolutt ingenting på å gi folk ulønnet permisjon. :) Men jeg orker ikke å irritere meg over det, for tror det ville vært uaktuelt uansett. Man mister jo rettighetene sine når man har ulønnet permisjon, og å leve på 1 lønning hadde blitt litt væla trangt.

Hehe, såpass hun ja! :fnise: Jeg går sykemeldt, og har vært det i 3 mnd, slikt blir jeg spik spinna gær'n av, for det er så utrolig kjedelig, samtidlig som jeg ikke har energi til å finne på noe heller.. Men håper og tror begge deler blir bedre etter at lillemann kommer ut. :) Da er både symptomene borte, og jeg får sikkert nok å henge fingrene i! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. jeg har vært gjennom hele papirmølla en gang før, så jeg lærte endel da. Arbeidsgvieren din er forresten pliktig til å gi deg ulønnet permisjon. Men har krav på opp til 1 år (tror jeg det er) ulønnet permisjon etter at foreldrepengepermisjonen er ferdig :)

Datteren min er to år. Født i slutten av mai. Så hun blir ca 2 og et halvt når hun blir storesøster. Håper og tror at det blir en passelig aldersforskjell :)

Såpass ja! Enkelte kjører visst egne regler da... Som med så mye annet! Men jeg tror uansett ikke det ville være aktuelt, for trangt å kun greie seg på 1 lønning.

Ja, 2-3 år er nok perfekt aldersforskjell. Da kan jo storesøster "passe på" lillesøster om et par år, pluss at det er ikke større forskjell mellom de enn at de kan leke sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært med niesa mi på 4 år i tilvenning i barnehagen, siden søstra mi måtte jobbe og svogeren min var med minstemann.

Hun har gått i bhg tidligere da, men det var i Tr.heim, så flyttet de hit til byen nå i sommer. :)

Og det gikk kjempefint! Var der fra halv 9 til kvart på 12 i dag, og skal prøve å la henne være litt alene i morgen. Spurte om jeg kunne dra fra henne en halvtime i dag også, men da ville hun bli med. Men fikk gå å sette meg inn i barnehagen etter ei stund, slik at hun kunne leke alene med barna der :)

Så det kommer nok til å gå bra framover.. Veldig flink jente!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi forvirra oss inne i vogn- jungelen! Hadde egentlig bestemt oss for å kjøpe Emmaljunga Mondial duo i svart stoff.. Men så var vi på Babycomfort i helga, og der hadde de Emmaljunga i skinn også, men den var brun og ikke noe fin... Men de skulle få inn Edge Duo i sort skinn, så da ble samboer veldig ivrig - det hadde han lyst på! :) Fikk melding istad om at de hadde fått den inn i butikken, så får dra å se på den i morgen :)

Er visst ikke så veldig store forskjellene på de to vognene - men det som var litt bra med Edge-vogna var solskjermen :) Hele vogna ble egentlig finere med den, pluss at jeg vil tro det er praktisk :-) Så nå blir det mest sannsynlig den, enten i sort skinn eller sort stoff.. - Får se hva som er finest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med vognkjøp, altså!! :tommelsmil: Her blir det finn.no, og kanskje en vogn av litt eldre karakter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende med vognkjøp, altså!! :tommelsmil: Her blir det finn.no, og kanskje en vogn av litt eldre karakter :)

Jaa :) Okei, men det er jo utrolig mye fint og finne der også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gøy å lete etter vogn syns jeg:D Nesten høydepunktet av graviditeten:P

Vi ser også på Edgen. Mest sannsynlig blir det den i svart med rutemønster på sportsdelen og på bagdelen blir det en svart Supreme bag. Den er ny og har en vugge funksjon og litt annet ekstra.

Hvilket understell skal dere ha?? :) Vi tenker at det kanskje blir Duo S understellet..

Endret av marielle171
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gøy å lete etter vogn syns jeg:D Nesten høydepunktet av graviditeten:P

Vi ser også på Edgen. Mest sannsynlig blir det den i svart med rutemønster på sportsdelen og på bagdelen blir det en svart Supreme bag. Den er ny og har en vugge funksjon og litt annet ekstra.

Hvilket understell skal dere ha?? :) Vi tenker at det kanskje blir Duo S understellet..

Hehe, ja, har lenge hatt lyst å kjøpe vogn jeg også.. Men måtte vente til midten av august for å bestille 2013 modellen.. Har jo uansett ikke bruk for den, men føles veldig godt når man har fått ting i hus! :)

Åå, hørtes veeldig fin ut!! :)

Er ikke helt sikker på hvilket understell vi ender opp med. Egentlig så bryr jeg meg ikke så mye om akkurat det heller... Så lenge vogna i seg selv er fin. :fnise: Men tror gubben har lyst på sportsunderstell, så siden jeg eegentlig ikke bryr meg, så kan han få bestemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå.. I dag er jeg glad og føler meg superheldig!! Gubben kom hjem fra jobb i dag, og hadde med gave til meg :-) Pakket opp, og inni lå det en Samsung Galaxy S 3 mobiltelefon!!! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, har lenge hatt lyst å kjøpe vogn jeg også.. Men måtte vente til midten av august for å bestille 2013 modellen.. Har jo uansett ikke bruk for den, men føles veldig godt når man har fått ting i hus! :)

Åå, hørtes veeldig fin ut!! :)

Er ikke helt sikker på hvilket understell vi ender opp med. Egentlig så bryr jeg meg ikke så mye om akkurat det heller... Så lenge vogna i seg selv er fin. :fnise: Men tror gubben har lyst på sportsunderstell, så siden jeg eegentlig ikke bryr meg, så kan han få bestemme :)

Ja, jeg vet.. jeg har også lyst å bare ha alt i hus! Men samboeren her er det motsatte og vil ikke ha vogn i hus før hun kommer hjem fra sykehuset med babyen! Hun vil at faren hennes skal hente vognen mens hun ligger på sykehuset, men jeg sa at det skjer ikke:P Jeg vil ha vognen i hus før det for jeg vil nyte å ha litt babyting i huset før babyen kommer:P Så jeg kommer nok til å hente den noen uker før termin:P

Sportsunderstellet? Den er 2,3kilo tyngre enn de andre. Jeg syns den var veldig fin å se på men syns den var så tung i forhold til de andre:) men teleskophåntak er jo veldig bra! Virker mye sterkere enn håndtakene de andre vognene har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå.. I dag er jeg glad og føler meg superheldig!! Gubben kom hjem fra jobb i dag, og hadde med gave til meg :-) Pakket opp, og inni lå det en Samsung Galaxy S 3 mobiltelefon!!! :hjerter_rundt:

Skikkelig søt kjæreste du har!! aaww :) :) bra han tar vare på sin gravide dame!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...