Gå til innhold

Hvem har skapt alle blomstene?


Gjest Torgeir

Hvem har skapt alle blomstene?  

83 stemmer

  1. 1. Ja, hvem har skapt alle blomstene?

    • Den hellige treenighet (Gud, Jesus, Den Hellige Ånd)
      19
    • Allah
      1
    • Brahma
      0
    • Odin (på sett og vis)
      1
    • The Big Bang
      34
    • Blomstene har alltid vært
      1
    • Blomstenes opphav er irrelevant
      9
    • Xenu
      2
    • Blomster-Finn og andre kult-ledere
      5
    • En Gud som ikke hører hjemme i noen religion
      6
    • Anonym bruker
      4
    • En Ugle
      1


Anbefalte innlegg

Noen sier mamma, noen sier mor og andre sier muttern..

Men alle har forskjellige mødre. Hvis det finnes en Gud, så har nok Han/Hun/Det evnen til å høre alle stemmer på jorden, men så å si alle religioner har elementer (og guder) som motsier hverandre. Ifølge Bibelen vil alle som tror på på feil gud brenne i Helvete til evig tid - Gud kommenderte til og med folket sitt til å utrydde land hvor innbyggerne trodde på andre guder enn Jahve. Hva med de polyteistiske religionene der det er mange guder, er alle gudene samme gud der også? Var Jesus den siste profeten Gud talte gjennom, eller var også Muhammed en som talte Guds ord? Disse forskjellene utgjør forskjellige guder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men alle har forskjellige mødre.

Unntatt søsken da, selvsagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

Men alle har forskjellige mødre. Hvis det finnes en Gud, så har nok Han/Hun/Det evnen til å høre alle stemmer på jorden, men så å si alle religioner har elementer (og guder) som motsier hverandre. Ifølge Bibelen vil alle som tror på på feil gud brenne i Helvete til evig tid - Gud kommenderte til og med folket sitt til å utrydde land hvor innbyggerne trodde på andre guder enn Jahve. Hva med de polyteistiske religionene der det er mange guder, er alle gudene samme gud der også? Var Jesus den siste profeten Gud talte gjennom, eller var også Muhammed en som talte Guds ord? Disse forskjellene utgjør forskjellige guder.

Vel, jeg kan ikke svare for dem som har skrevet disse bøkene. Noen har vel funnet andre tekster enn de som skrev den kristne bibelen.

Eller at de som skrev disse bøkene har tolket ting forskjellig? Ikke vet jeg, dessverre.

Som alle andre, skulle jeg ønske at jeg hadde et konkret svar, men det har jeg ikke.

Når du leser bibelen eller tror så handler det om å tolke ting som står på din egen måte. Noen overdriver selvfølgelig dette noe veldig.

Mohammed er en profet (om jeg ikke tar helt feil, nå) på lik linje som jesus. Gud talte igjennom disse menneskene. Gud taler fortsatt igjennom mennesker den dagen idag.. Noen er gale, andre snakker sant...

Endret av Madelene1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Noen sier mamma, noen sier mor og andre sier muttern..

Ok, så du kjøper ikke det med Jesus (som i Messias, Guds sønn)?

Endret av Maruwan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Mohammed er en profet (om jeg ikke tar helt feil, nå) på lik linje som jesus. Gud talte igjennom disse menneskene. Gud taler fortsatt igjennom mennesker den dagen idag.. Noen er gale, andre snakker sant...

Mohammed er en profet, det er riktig.

Men Jesus er Jesus Kristus, Guds enbårne sønn som kom til jorden for å frelse mennesket. Han er Messias og han er av Gud, han er Gud (som i en del av den hellige treenighet).

For å være kristen må du akseptere Jesus Kristus som Guds sønn og at den eneste veien til frelse går igjennom ham.

Det er derfor det heter "Kristendommen". Dersom du ser på Jesus som en profet, eller en "guds sønn" på lik linje med alle andre, da er du ikke kristen, bare religiøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mohammed er en profet (om jeg ikke tar helt feil, nå) på lik linje som jesus.

Men Muhammeds budskap (som er bedre bevart enn Jesu budskap) sier at Jesus ikke døde på korset, at Jesus ikke var Guds sønn men kun en profet på linje med alle de andre. Dette er stikk i strid med kristendommens budskap som utelukkende hviler på antagelsen om at Jesus var Guds sønn og døde på korset for menneskehetens synder. Det går ikke an å tro på både Jesus og Muhammed uten å forandre BETYDELIG på ett av budskapene.

Og forresten, hvordan skal man skille mellom dem som virkelig taler for Gud, og hvem som bare er syk? Hva om Jesus var en av dem som var syke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madelene1

Men Muhammeds budskap (som er bedre bevart enn Jesu budskap) sier at Jesus ikke døde på korset, at Jesus ikke var Guds sønn men kun en profet på linje med alle de andre. Dette er stikk i strid med kristendommens budskap som utelukkende hviler på antagelsen om at Jesus var Guds sønn og døde på korset for menneskehetens synder. Det går ikke an å tro på både Jesus og Muhammed uten å forandre BETYDELIG på ett av budskapene.

Og forresten, hvordan skal man skille mellom dem som virkelig taler for Gud, og hvem som bare er syk? Hva om Jesus var en av dem som var syke?

Jesus var en profet, men samtidig guds sønn. Vi er alle Guds barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Jesus var en profet, men samtidig guds sønn. Vi er alle Guds barn.

Da er du ikke kristen (og godt er det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

Mohammed er en profet, det er riktig.

Men Jesus er Jesus Kristus, Guds enbårne sønn som kom til jorden for å frelse mennesket. Han er Messias og han er av Gud, han er Gud (som i en del av den hellige treenighet).

For å være kristen må du akseptere Jesus Kristus som Guds sønn og at den eneste veien til frelse går igjennom ham.

Det er derfor det heter "Kristendommen". Dersom du ser på Jesus som en profet, eller en "guds sønn" på lik linje med alle andre, da er du ikke kristen, bare religiøs.

hehe, jo takk jeg kan denne. :)

Du kan se på jesus som veilederen din. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus var en profet, men samtidig guds sønn. Vi er alle Guds barn.

Det besvarte ikke spørsmålene mine på noen måte... unnskyld for at jeg er så pågående, men du ser vel poenget mitt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

Det besvarte ikke spørsmålene mine på noen måte... unnskyld for at jeg er så pågående, men du ser vel poenget mitt?

Nå husker jeg ikke heelt hva du skrev, men prøver allikevel.:)

Jo, det går an å tro på begge. Jeg tror at begge har blitt født og at begge har dødd. Nå vet ikke jeg så mye om mohammed, hva han sa eller hva han gjorde. Men jeg (tror jeg) vet at han var en profet og talte igjennom gud på lik linje som jesus.

Så tilbake til jesus..: Jesus var nok en profet, som var guds sønn. Han døde for oss. Fordi menneskene (som også er guds barn) ble grådige, onde, egoistiske o.l.

Gud sendte ned hans sønn for å redde oss. Men det kunne like så godt vært meg eller deg han sendte ned. :)

Man skal ikke sette spørsmål på guds verk (selv om det er vanskelig å la vær, tro meg. Jeg gjør det hver dag selv), man kommer ikke til å få et korrekt svar før man dør. :)

Endret av Madelene1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei nå holder det med alt snakket om jesus og etcetera. Her kan vi enes om at det er jeg, og de som står på lik linje med meg, som har skapt ALLLEEE blomstrene. Ferdig med den diskusjonen.

Tid? Hvilken tid?

Jesus? Han var pappa og gift med den kongelige maria magdalena, og levde alle sine dager i ett annet land

Gud? Er bare ett annet ord for JEG :lur:

:takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Fantastisk at du kan bedømme hva jeg er. Applaus! :)

Så klart kan jeg slå fast at du ikke er kristen ut ifra det du selv sier, all den tid det å være kristen er en ganske så klart definert greie.

Å være kristen uten å tro på Jesus som Guds enbårne sønn og Messias går rett og slett ikke. Det er som å være nazist uten å være nasjonalist, en gigantisk selvmotsigelse.

Du er religiøs, i og med at du tror på Gud. Akkurat hvilken bås du havner i utover det vet jeg ikke, men det er ihvertfall klart at du er ikke kristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Madelene1

Så klart kan jeg slå fast at du ikke er kristen ut ifra det du selv sier, all den tid det å være kristen er en ganske så klart definert greie.

Å være kristen uten å tro på Jesus som Guds enbårne sønn og Messias går rett og slett ikke. Det er som å være nazist uten å være nasjonalist, en gigantisk selvmotsigelse.

Du er religiøs, i og med at du tror på Gud. Akkurat hvilken bås du havner i utover det vet jeg ikke, men det er ihvertfall klart at du er ikke kristen.

jeg er nok troende ja.:)

Og du er absolutt ikke?

Bare tenk deg.. Hvem skapte blomstene? Kom de av seg selv eller var det noen som skapte de?

Endret av Madelene1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

jeg er nok troende ja.:)

Og du er absolutt ikke?

Bare tenk deg.. Hvem skapte blomstene? Kom de av seg selv eller var det noen som skapte de?

de kom hvertfall ikke av bakterier ifølge ts.. det er for all del ikke det alt her er bygd opp på.

sorry jeg måtte bare :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

jeg er nok troende ja.:)

Og du er absolutt ikke?

Bare tenk deg.. Hvem skapte blomstene? Kom de av seg selv eller var det noen som skapte de?

Å jo da, jeg er absolutt troende jeg også. Tror på en masse ting som jeg ikke vet for sikkert: Jeg tror på en høyere bevissthet enn min egen (altså er jeg religiøs), jeg tror på intelligent liv andre steder i universet og jeg har også en politisk overbevisning. Så jeg tror på en masse ting.

Men samtidig hater jeg "religion" som pesten, spiller ingen rolle om det er Kristendom, Islam, Jødedom, Hinduisme eller noe annet. Jeg hater religion fordi religion alltid skal kneble menneskers frihet, fordi religion gir uttrykk for å kjenne "Guds" vilje og implementere dette som lover i samfunnet, fordi religion er totalitært, fordi religionene er dogmatiske og fordi de oppererer med banale utdaterte gudebilder og dermed hemmer den menneskelige intelligens.

Så jeg prøver alltid å omvende religiøse mennesker bort fra religion og dogmatikk, men "Gud" kan de gjerne beholde. Jeg liker nemlig heller ikke at folk kaller seg "kristen" eller "muslim" bare fordi de tror på Gud og er født et sted hvor man kaller seg dette. Oppskriften på kristendom og islam dreier seg om ganske mye mer enn bare det og jeg anser alt av det som fordummende.

Angående det siste spørsmålet ditt tror jeg ikke på noen begynnelse eller slutt og ser ikke på tid som en rett linje. Jeg tror universet er evig pulserende, det ekspanderer og trekker seg sammen, hver syklys starter med et "Big Bang", men Big Bang er ikke starten på noe annet enn en ny syklus. Materien og energien er alltid der og har alltid vært der og tiden er rund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

de kom hvertfall ikke av bakterier ifølge ts.. det er for all del ikke det alt her er bygd opp på.

sorry jeg måtte bare :ler:

Det stemmer, ingenting "kom fra" bakterier. Bakterier er bare ett av mange steg på veien. Før bakterier fantes f.eks. proteiner, før proteiner fantes aminosyrer, før aminosyrer fantes annet organisk materiale, før annet organisk materiale fantes uorganisk materiale o.s.v o.s.v.

Men med tanke på noen av de andre alternativene som har dukket opp og blitt tatt med, så burde nok ditt alternativ få være med.

Så hvem skal jeg bytte ut med "bakterier" og hvorfor? Har nemlig ikke flere alternativer igjen i pollen, så noen må ut for at nye skal komme inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...