Gå til innhold

Hvem har skapt alle blomstene?  

83 stemmer

1. 1. Ja, hvem har skapt alle blomstene?

• Den hellige treenighet (Gud, Jesus, Den Hellige Ånd)
      19
    • Allah
      1
    • Brahma
      0
    • Odin (på sett og vis)
      1
    • The Big Bang
      34
    • Blomstene har alltid vært
      1
    • Blomstenes opphav er irrelevant
      9
    • Xenu
      2
    • Blomster-Finn og andre kult-ledere
      5
    • En Gud som ikke hører hjemme i noen religion
      6
    • Anonym bruker
      4
    • En Ugle
      1

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er poenget, altså? Hmmm...det er et ganske annet spørsmål.

Jeg lander på at det ikke er noe poeng, at det er det som er poenget. Men når noe først er her, så er også vi her fordi det er en måte for universet å observere seg selv på.

Gud skapte ikke seg selv, han var........ Han skapte så verden....

Gjest Maruwan
Skrevet

Forskjellen er jo at noen vet de ikke har peiling. Hmm. Men blir det for mange av dem (oss) så blir jo tråden din ødelagt (faen!! Greier aldri å holde kjeft)

Jeg tror det skrives sånn ja.

PS, du er tilgitt

Nei da, ingen som ødelegger tråden. All avsporing er 100% lov.

Forresten tror jeg at alle som ikke er psykotiske vet at de ikke vet, uansett hva de tror på. Det er derfor det kalles "tro". Det er også derfor tvilen står så sentralt i organisert religion: Tvil er fy-fy fordi alle tviler.

P.S. Takk for tilgivelsen.

Så hva heller du mot? Mennesker er generelt ikke objektive, så noe må du jo føle på deg at du heller imot.

Gjest Maruwan
Skrevet

Gud skapte ikke seg selv, han var........ Han skapte så verden....

Bytt ut "Gud" med "universet" (eller "det som er alt"), så er vi nok vi to i bunn og grunn enige.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken av dem?

Det er bare en Gud!

Men, jeg tror på Jesus........Gud ga sin sønn til oss mennekene...

Jeg er ræva til å lese bibelen, men når jeg lovsanger, så føler meg meg nær Jesus........

Gjest Purelove
Skrevet

Hvilken av dem?

Tror ikke på religion. Tror det er noe menneskeskapt. men jeg tror på gud, ikke allah eller noe, men bare en gud. Det være noen som har skapt oss. Hvis du ser på en pitteliten ukomplisert ting, feks penn, så vet du at denne pennen ikke dukket opp ut av det blå, det er noen som har lagd den, den lille ukompliserte pennen, og det er faktisk oss mennesker. hva med oss da som er så kompliserte? noen må da ha skapt oss, og det er gud..

• Liker 2
Gjest Maruwan
Skrevet

Det er bare en Gud!

Men, jeg tror på Jesus........Gud ga sin sønn til oss mennekene...

Jeg er ræva til å lese bibelen, men når jeg lovsanger, så føler meg meg nær Jesus........

"Den Hellige Treenighet", med andre ord.

Gjest Maruwan
Skrevet (endret)

Tror ikke på religion. Tror det er noe menneskeskapt. men jeg tror på gud, ikke allah eller noe, men bare en gud. Det være noen som har skapt oss. Hvis du ser på en pitteliten ukomplisert ting, feks penn, så vet du at denne pennen ikke dukket opp ut av det blå, det er noen som har lagd den, den lille ukompliserte pennen, og det er faktisk oss mennesker. hva med oss da som er så kompliserte? noen må da ha skapt oss, og det er gud..

Nice. En ikke-dogmatisk religiøs person. Vel møtt!

Jeg tenkte på "blomstene har alltid vært" som mitt alternativ, siden jeg ikke tror på noen begynnelse eller slutt. Tror heller ikke på noen Gud som står utenfor alt annet. Ser på Gud som "det som er alt" og at min bevissthet bare er en liten del av den samlede bevisstheten,.

Du tenker tydeligvis på tiden som en rett linje med en begynnelse, så hva skal jeg føre opp som ditt alternativ?

EDIT: Prøvde meg på "en Gud som ikke hører hjemme i noen religion". Blir litt overlappinger ut av det, men jaja...

Endret av Maruwan
Skrevet

Nei da, ingen som ødelegger tråden. All avsporing er 100% lov.

Forresten tror jeg at alle som ikke er psykotiske vet at de ikke vet, uansett hva de tror på. Det er derfor det kalles "tro". Det er også derfor tvilen står så sentralt i organisert religion: Tvil er fy-fy fordi alle tviler.

P.S. Takk for tilgivelsen.

Så hva heller du mot? Mennesker er generelt ikke objektive, så noe må du jo føle på deg at du heller imot.

You're welcome

Jeg har vel i grunn sagt hva jeg heller imot. Akseptert at jeg / vi ikke vet. Enkelt og greit, eller, så enkelt var det vel ikke, var heller en ganske lang og dyp erkjennelsesprosess.

Er jo litt spenstig å erklære alle andre som psykotiske da - vil vel heller si at (mange av dem) prøver å finne en hånd å holde i? Skummelt å gå alene?

Nei, var ikke det du sa, du sa at mange vet det selv om de har en tro.

Hmm. Hva heller du mot selv da?

Gjest Purelove
Skrevet

Nice. En ikke-dogmatisk religiøs person. Vel møtt!

Jeg tenkte på "blomstene har alltid vært" som mitt alternativ, siden jeg ikke tror på noen begynnelse eller slutt. Tror heller ikke på noen Gud som står utenfor alt annet. Ser på Gud som "det som er alt" og at min bevissthet bare er en liten del av den samlede bevisstheten,.

Du tenker tydeligvis på tiden som en rett linje med en begynnelse, så hva skal jeg føre opp som ditt alternativ?

Jeg kan aldri se for meg at blomstene alltid har vært, får det bare ikke til.

Du får velge selv mellom de to første, Maruwan.

Gjest Maruwan
Skrevet

Jeg har vel i grunn sagt hva jeg heller imot. Akseptert at jeg / vi ikke vet. Enkelt og greit, eller, så enkelt var det vel ikke, var heller en ganske lang og dyp erkjennelsesprosess.

Da har du bare resignert fordi det gjorde vondt i hjernen :-)

Er jo litt spenstig å erklære alle andre som psykotiske da - vil vel heller si at (mange av dem) prøver å finne en hånd å holde i? Skummelt å gå alene?

Nei, var ikke det du sa, du sa at mange vet det selv om de har en tro.

Det var det andre der jeg mente, ja. Med "psykotiske" så mente jeg folk som virkelig er psykotiske, ikke som en diagnose av folk som tror noe annet enn meg.

Hmm. Hva heller du mot selv da?

Gjest Maruwan
Skrevet

Jeg kan aldri se for meg at blomstene alltid har vært, får det bare ikke til.

Du får velge selv mellom de to første, Maruwan.

What? Velge mellom den hellige treenighet og Allah når du ikke tror på religion? Nei, det funker ikke.

Har laget et alternativ 10 til deg. Si ifra dersom det blir feil.

Gjest Purelove
Skrevet

What? Velge mellom den hellige treenighet og Allah når du ikke tror på religion? Nei, det funker ikke.

Har laget et alternativ 10 til deg. Si ifra dersom det blir feil.

Vel, tenkte at det ikke spiller noe rolle siden jeg ikke hadde et annet alternativ! men da får jeg krysse av på den siste!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet vårt sårt etterlengta barn før fødselen i desember,,,,,,,, Jeg og min mann er pinsevenner, og ergo kristen, og velger å tro at hun nå er hos Jesus, og at vi en dag skal møtes. I sånne situasjoner så er det veldig godt å ha ei tro. Vi tror på at hun blir passet på til vi møtes igjen..

Så hvem har skapt alle blomstene...........jo Gud i himmelen..........(med vårt barn ved sin side)

• Liker 1
Gjest Maruwan
Skrevet

Så seriøs denne tråden plutselig blei.

Alt jeg hadde sett for meg da jeg laget tråden var en slags vert som stiller spørsmål i form av en barnesang, hvorpå et brølekor av ørten forskjellige mennesker roper ut forskjellige Guder og vitenskapelige teorier før det hele ender opp i et skikkelige basketak.

Gjest Maruwan
Skrevet

Jeg mistet vårt sårt etterlengta barn før fødselen i desember,,,,,,,, Jeg og min mann er pinsevenner, og ergo kristen, og velger å tro at hun nå er hos Jesus, og at vi en dag skal møtes. I sånne situasjoner så er det veldig godt å ha ei tro. Vi tror på at hun blir passet på til vi møtes igjen..

Så hvem har skapt alle blomstene...........jo Gud i himmelen..........(med vårt barn ved sin side)

Kondolerer med barnet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror på xoda!

AnonymBruker
Skrevet

Kondolerer med barnet.

Takk.......

Vi navnet henne Esther.....

(og vi sang ikke "hvem har skapt alle blomstene", men "So ro lillemann" , og "Kjære Gud jeg har det godt" i begravelsen...)

Skrevet (endret)

Da har du bare resignert fordi det gjorde vondt i hjernen :-)

Ha ha, ja det kan du jo mene :)

Nei du, ingen kan vite hvor vi kommer fra. Enhver teori kommer fra mennesker, som deg og meg, og det inkluderer absolutt alle små og store religioner i hele verden.

Så det nå, du har allerede svart på hva du selv mener:

I min verden, ser du, er dette en ganske perfekt definisjon av det å ikke vite, så jeg regner i grunn ikke dette som en tro.

Men det er kanskje feil. Veldig mange vil sikkert definere det som en tro, selv om denne oppfatningen utelukker det å lage seg dogmer eller læresetninger om vår opprinnelse.

Likevel har mange prøvd. Og i det øyeblikket begynner det å bli skummelt, fordi det i prinsippet betyr at vi har enda en religion (les: kontroll av menneskers oppfatninger) på gang.

At alt henger sammen på et vis er forsåvidt også vitenskapelig bevist, da ingen energi kan eksistere upåvirket av annen energi. Bevissthet er i så måte også en form for energi - "alle" vet f.eks at din egen bevissthet påvirker alt fra bevegelser til sykdomsforløp, pluss bevisstheten til folk rundt deg (som at godt eller dårlig humør "smitter")

Så ja, jeg tror(!) at alt henger sammen, også universelt.

Vel. Her har du meg.

Endret av Flair

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...