Gå til innhold

Gi bud på leilighet, men begge har samme tidsfrist.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er to leiligheter som jeg kunne tenkt og gitt bud på. Men problemet er at begge har visning samtidig, men også at de har samme tidsfrist.

Hva gjør?

Må jeg gi opp den ene leiligheten? Sjanse på at jeg får en av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan evt. legge inn bud med forbehold at du ikke får tilslag på den andre du byr på.

Byr du på begge, og får tilslag på begge, ja da sitter du fint i det.

Du kan jo uansett sette deg opp på interesseliste. Du må jo ikke være den første som byr på begge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

By på den ene, uten forbehold.

Så by på den andre, med forbehold om at du ikke vinner budrunden på den første.

Bud med forbehold kan bli nedprioritert hos selger, men da slipper du i alle fall å sitte i saksa med to leiligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

By på den ene, uten forbehold.

Så by på den andre, med forbehold om at du ikke vinner budrunden på den første.

Bud med forbehold kan bli nedprioritert hos selger, men da slipper du i alle fall å sitte i saksa med to leiligheter.

Hva menes med forbehold og uten forbehold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"under forutsetning av at, på det vilkåret at"

http://no.thefreedictionary.com/forbehold

Budskjema har felt der man kan sette forbehold. Forbehold betyr kort sagt at budet kun er gyldig dersom det ikke strider mot det man har sat forbehold mot. Et forbehold kan være relatert til finansiering, salg av egen bolig, bud på annen bolig, m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg deg ut en av leilighetene, og by på denne.

Samtidig sender du inn et budskjema på den andre, men med en lav sum (en krone, 100.000, 50 % av prisantydning - hva som helst bare summen er lav nok til at du vet den ikke vil bli godtatt).

Så er du med på budrunden på den første, og får du den er jo det bare bra.

Går budet på leilighet nr en for høyt trekker du deg, og ringer megler på leielighet nr to, og legger inn et reelt bud over telefon (første bud må være skriftlig, det er derfor du må sende inn det første lave budet).

Den eneste fallgruven du da har er at budrunden på leilighet nr en blir strukket ut til over kl 12, og ender opp over det du selv kan by, samtidig som leilighet nr to ender kl 12 - da står du uten leilighet. Men forbehold om at du ikke får den andre tror jeg ikke vil ha noe poeng - selger på den leiligheten vil selvfølgelig aldri prioritere deg over andre budgivere med et slikt forbehol (om budet ditt da ikke ligger langt over disse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med mindre budet du gir med forbehold er det eneste budet som kommer inn, så kan du like godt la være å by. Ingen kan sitte på gjerde og vente på at du kanskje kommer med i budrunden. Jeg har kjøpr og solgt noen ganger i mitt liv, og kun en gang har jeg kun fått inn ett bud. Det var nøyaktig på prisantydning med frist kl 12, og da aksepterte jeg. Et vente og se bud hadde ikke vært aktuelt å ta med i beregningen, da kunne jeg mistet den beste kjøperen. Ellers har salgene mine endt opp med lengre budrunder, og da faller de fort av som ikke kan være med og by når prisen stiger. Sett deg opp på interesselisten til begge, men by på den du helst vil ha, evt den du tror du kan få ut i fra prisantydning. Husk at de fleste leiligheter går over takst.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...